Trade magazin > Hírek és cikkek > Piaci Hírek > Ritkábban használják a mesterséges intelligenciát a munkához a magyarok, mint a nemzetközi átlag
Ritkábban használják a mesterséges intelligenciát a munkához a magyarok, mint a nemzetközi átlag
A magyar munkavállalók a globális átlagnál ritkábban használják a mesterséges intelligenciát munkahelyi vagy magáncélokra. A leggyakrabban tények felkutatásában, fordításban és készségfejlesztésben támaszkodnak ezen a technológián alapuló szoftverekre, de az ezekkel kapcsolatos ismereteik elmaradnak a nemzetközi átlagtól – derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a Stepstone Group, valamint a The Network és magyar partnere, a Profession.hu közös kutatásából.

Mennyire ismerjük az MI-t és mire használjuk?
A magyarországi dolgozók ritkábban használnak mesterséges intelligencia-alapú szoftvereket, mint a nemzetközi átlag: a válaszadók 10%-a heti, 14%-a havi rendszerességgel, az átlagos globális arány ehhez képest 18 és 21%. A megkérdezettek 42%-a bár hallott ezekről a szolgáltatásokról, de még sosem próbálta ki, tízből kettő pedig még csak hallomásból sem ismeri.
A mesterséges intelligenciát használók hazánkban a munkán kívül leginkább információk felkutatásához (47%), idegen nyelvű szövegek fordításához (46%), valamint új készségek elsajátításához és a meglévők fejlesztéséhez (42%) veszik igénybe. A mindennapi munkavégzés terén jellemzően adminisztratív feladatok ellátására (42%), kreatív folyamatok segítésére (30%), valamint szövegírásra (30%) használják.
Nem hiszünk vakon az MI-nek
A mesterséges intelligencia legnagyobb hiányosságai között a magyarországi válaszadók a sokszor nem világos forráshasználatot és hivatkozásokat, a parancsírás nehézségeit és az időnként kifogásolható minőségű végeredményt említették a leginkább. Utóbbi eshetőséggel számol is a legtöbb MI-használó hazánkban, ezen a téren tudatosabbak vagyunk, mint a legtöbb külföldi ország munkavállalói: a hazai megkérdezettek mindössze 1%-a szokott bármilyen ellenőrzés vagy kiegészítés nélkül használni olyan adatokat, amelyeket mesterséges intelligencia gyűjtött vagy generált, globális szinten ez az arány átlagosan magasabb, a válaszadók 10%-a vakon bízik ezekben a tartalmakban.
„A munkavégzéshez használt MI-eszközök felé kevésbé nyitottak a magyar munkavállalók, mint a globális átlag. A kutatásban megkérdezett magyarországi alkalmazottak 49%-a jelezte, hogy teljes mértékben nyitott lenne új ismeretek elsajátítására, hogy az MI okozta munkaerőpiaci változásokhoz alkalmazkodjon, 43% pedig csak akkor, ha muszáj lenne. Ez az arány a globális átlagot vizsgálva 57, illetve 35%. A mesterséges intelligencia terjedése a munkafolyamatok jelentős részének változását fogja eredményezni – sőt már jelenleg is érezhető a hatása -, emiatt bizonyos területeken feltétlenül szükséges lesz új ismeretek elsajátítása”
– magyarázza Kotsis Ádám, a BCG partnere
„A magyar munkavállalók visszajelzései alapján a legnagyobb szükségük a továbbképzéshez átgondolt vállalati programokra, információra és időre lenne szükségük – tízből négy munkavállaló jelölte meg ezeket a szempontokat. Az új képességek elsajátítása idővel elkerülhetetlen lesz bizonyos területeken, így a cégeknek fontos átgondolniuk a munkafolyamataikat, illetve, hogy ezeket hogyan segítheti az MI. Jelentős előnyt szerezhetnek azok a munkaadók, akik tudatosan készítik fel munkavállalóikat a lehetséges változásokra”
– hangsúlyozza Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési igazgatója.
A hazai dolgozókról a válaszok alapján tehát elmondható, hogy még jórészt csak ismerkednek az MI nyújtotta eszközökkel mind a munka világában, mind a munkán kívüli életünk terén, de a nemzetközi trendekhez hasonlóan egyre többen és az életünk egyre nagyobb területén vesszük igénybe a technológia biztosította lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkeink
Óvatosabban toboroznak a cégek jelenleg, mint ahogyan azt év elején tervezték
Az átlagos jelentkezőszámok továbbra is különösen magasnak számítanak a magyarországi…
Tovább olvasom >Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Új korszak hajnalán: így készülnek a kiadók a „Google Zero” világára
A Google keresőfelületeinek átalakulása, a mesterséges intelligencia térnyerése és a…
Tovább olvasom >
Még több cikk hasonló témában >
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >