McDonald’s szívószálak az eBayen
Nagy visszhangot váltott ki, amikor a McDonald’s bejelentette, hogy a műanyag szívószálait környezetbarát papír alternatívára cseréli. A hír után egyesek petíciót indítottak a döntés visszavonását illetően, szemfüles próbálkozók pedig a gyorsétterem rajongói számára „eredeti” szívószálat kínálnak egy internetes kereskedési portálon, órási összeget kérve érte.
A McDonald’s úgy döntött, hogy számos országban, mint Nagy-Britannia vagy Ausztrália, kivonja éttermeiből a műanyag szívószálait, hogy ezzel csökkentse a kibocsátott káros hulladék mennyiségét. Mindemellett számos vállalat újragondolta műanyaghasználatát a közelmúltban és alternatív megoldásokkal próbál választ találni a globális műanyagproblémára. Ahogy az Origo korábban megírta, a Coca-Cola is beállt a sorba és 100 százalékban újrahasznosított anyagból készült palackokat dob piacra, így küzdve a műanyagszennyezés ellen.
Úgy tűnik azonban, hogy az embereket az is foglalkoztatja, hogy a szívószálat milyen érzés használni. Nagy-Britanniában a vásárlók egy része elégedetlen az eddigi megoldásokkal, mivel a papír alapú szívószál gyakran átázik, szétnyílik, még mielőtt az italt el lehetne fogyasztani.
A BRIT FOGYASZTÓK EGY RÉSZE PETÍCIÓT IS INDÍTOTT, HOGY A CÉG HOZZA VISSZA A MŰANYAG SZÍVÓSZÁLAKAT.
Ezt látván, egyes optimista eBay felhasználók elkezdték árulni a felületen az eredeti fehér, piros és sárga színű műanyag szívószálakat. A „hihetetlenül ritka” termékéket az online piactéren egyesek 1000 és 1500 ausztrál dollár közötti értékben árulják (230 – 350 ezer forint).
A webes felületen az egyik hirdetésben a következő olvasható:
„Hihetetlenül ritka, kiváló minőségű vadonatúj McDonald’s szívószál, ami hamarosan legendává válik. Képzelje el, 50 év múlva elmondhatja unokáinak, hogy régen műanyag szívószálat lehetett kapni a gyorsétteremben.”
A gyorséttermi vállalat viszont nem tervezi, hogy visszaáll a műanyag szívószálakra, hiszen a cég tavaly ígéretet tett arra, hogy éttermeiből évente 868 tonna műanyagot távolít el. Az elhatározás előtt a vállalatnak több próbálkozása is volt a műanyag visszaszorítására, például 2019-ben tíz napig műanyagmentesen működött az egyik étterme, amelyen eredményei biztatóan voltak és a vevők is nyitottak voltak rá. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Újabb országnak int búcsút a McDonald’s
A McDonald’s váratlan döntést hozott: felbontja Srí Lanka-i franchise-partnerével kötött…
Tovább olvasom >Így változtak a McDonald’s árai az infláció hatására
Az elmúlt két évben jelentős drágulás érte el a vendéglátóhelyeket,…
Tovább olvasom >A McDonald’s azonnali rendelési és fizetési applikációval állt elő
A McDonald’s új mobilalkalmazása lehetőséget kínál a vásárlóknak arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét vidéki nagyvárosban bővíti szolgáltatását az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: bőven jut exportra is a magyar tormából
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >