McDonald’s szívószálak az eBayen

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2021. 02. 24. 11:14

Nagy visszhangot váltott ki, amikor a McDonald’s bejelentette, hogy a műanyag szívószálait környezetbarát papír alternatívára cseréli. A hír után egyesek petíciót indítottak a döntés visszavonását illetően, szemfüles próbálkozók pedig a gyorsétterem rajongói számára „eredeti” szívószálat kínálnak egy internetes kereskedési portálon, órási összeget kérve érte.

A McDonald’s úgy döntött, hogy számos országban, mint Nagy-Britannia vagy Ausztrália, kivonja éttermeiből a műanyag szívószálait, hogy ezzel csökkentse a kibocsátott káros hulladék mennyiségét. Mindemellett számos vállalat újragondolta műanyaghasználatát a közelmúltban és alternatív megoldásokkal próbál választ találni a globális műanyagproblémára. Ahogy az Origo korábban megírta, a Coca-Cola is beállt a sorba és 100 százalékban újrahasznosított anyagból készült palackokat dob piacra, így küzdve a műanyagszennyezés ellen.

Úgy tűnik azonban, hogy az embereket az is foglalkoztatja, hogy a szívószálat milyen érzés használni. Nagy-Britanniában a vásárlók egy része elégedetlen az eddigi megoldásokkal, mivel a papír alapú szívószál gyakran átázik, szétnyílik, még mielőtt az italt el lehetne fogyasztani.
A BRIT FOGYASZTÓK EGY RÉSZE PETÍCIÓT IS INDÍTOTT, HOGY A CÉG HOZZA VISSZA A MŰANYAG SZÍVÓSZÁLAKAT.

Ezt látván, egyes optimista eBay felhasználók elkezdték árulni a felületen az eredeti fehér, piros és sárga színű műanyag szívószálakat. A „hihetetlenül ritka” termékéket az online piactéren egyesek 1000 és 1500 ausztrál dollár közötti értékben árulják (230 – 350 ezer forint).

A webes felületen az egyik hirdetésben a következő olvasható:

„Hihetetlenül ritka, kiváló minőségű vadonatúj McDonald’s szívószál, ami hamarosan legendává válik. Képzelje el, 50 év múlva elmondhatja unokáinak, hogy régen műanyag szívószálat lehetett kapni a gyorsétteremben.”

A gyorséttermi vállalat viszont nem tervezi, hogy visszaáll a műanyag szívószálakra, hiszen a cég tavaly ígéretet tett arra, hogy éttermeiből évente 868 tonna műanyagot távolít el. Az elhatározás előtt a vállalatnak több próbálkozása is volt a műanyag visszaszorítására, például 2019-ben tíz napig műanyagmentesen működött az egyik étterme, amelyen eredményei biztatóan voltak és a vevők is nyitottak voltak rá. (origo)

 

 

Kapcsolódó cikkeink