McDonald’s szívószálak az eBayen
Nagy visszhangot váltott ki, amikor a McDonald’s bejelentette, hogy a műanyag szívószálait környezetbarát papír alternatívára cseréli. A hír után egyesek petíciót indítottak a döntés visszavonását illetően, szemfüles próbálkozók pedig a gyorsétterem rajongói számára „eredeti” szívószálat kínálnak egy internetes kereskedési portálon, órási összeget kérve érte.
A McDonald’s úgy döntött, hogy számos országban, mint Nagy-Britannia vagy Ausztrália, kivonja éttermeiből a műanyag szívószálait, hogy ezzel csökkentse a kibocsátott káros hulladék mennyiségét. Mindemellett számos vállalat újragondolta műanyaghasználatát a közelmúltban és alternatív megoldásokkal próbál választ találni a globális műanyagproblémára. Ahogy az Origo korábban megírta, a Coca-Cola is beállt a sorba és 100 százalékban újrahasznosított anyagból készült palackokat dob piacra, így küzdve a műanyagszennyezés ellen.
Úgy tűnik azonban, hogy az embereket az is foglalkoztatja, hogy a szívószálat milyen érzés használni. Nagy-Britanniában a vásárlók egy része elégedetlen az eddigi megoldásokkal, mivel a papír alapú szívószál gyakran átázik, szétnyílik, még mielőtt az italt el lehetne fogyasztani.
A BRIT FOGYASZTÓK EGY RÉSZE PETÍCIÓT IS INDÍTOTT, HOGY A CÉG HOZZA VISSZA A MŰANYAG SZÍVÓSZÁLAKAT.
Ezt látván, egyes optimista eBay felhasználók elkezdték árulni a felületen az eredeti fehér, piros és sárga színű műanyag szívószálakat. A „hihetetlenül ritka” termékéket az online piactéren egyesek 1000 és 1500 ausztrál dollár közötti értékben árulják (230 – 350 ezer forint).
A webes felületen az egyik hirdetésben a következő olvasható:
„Hihetetlenül ritka, kiváló minőségű vadonatúj McDonald’s szívószál, ami hamarosan legendává válik. Képzelje el, 50 év múlva elmondhatja unokáinak, hogy régen műanyag szívószálat lehetett kapni a gyorsétteremben.”
A gyorséttermi vállalat viszont nem tervezi, hogy visszaáll a műanyag szívószálakra, hiszen a cég tavaly ígéretet tett arra, hogy éttermeiből évente 868 tonna műanyagot távolít el. Az elhatározás előtt a vállalatnak több próbálkozása is volt a műanyag visszaszorítására, például 2019-ben tíz napig műanyagmentesen működött az egyik étterme, amelyen eredményei biztatóan voltak és a vevők is nyitottak voltak rá. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Fertőzésveszély a friss zöldségek miatt: az E. coli járvány és a gyorséttermek kihívásai
Az amerikai gyorsétteremláncok csütörtökön drasztikus lépésre kényszerültek: a McDonald’s éttermeinek…
Tovább olvasom >TheVR Mekis kedvence: influenszer ihlette menü a McDonald’s-ban
Október 14-től Magyarországon is elérhetővé válik a McDonald’s új, TheVR…
Tovább olvasom >A TheVR Mekis kedvencét kóstolhatják meg a rajongók a hazai McDonald’s-ban
Október 11-től az ország egyik, ha nem a legnépszerűbb tartalomgyártó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >