Rigó Csaba Balázs: úgy tűnik, a vásárlók nem engedik a nyerészkedést az élemiszereken
Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke az ATV Egyenes Beszéd című műsorában beszélt a versenyhivatal vizsgálódásairól azon a téren, hogy a drasztikus áremelkedések indokoltak-e.

A fogyasztás csökken, ha nagy a nyerészkedés
„A magyar élelmiszeripari áremelkedések kiugróak, de mindenkink más a fogyasztói kosara. Lehet, hogy igazuk van azoknak, akik a veszteségeiket be akarják hozni más termékeken, de azt meg kell nézni, hogy ekkora mértékű veszteségszétosztás indokolt-e. Ha engedik a vevők, tud nyerészkedni egy vállalkozás, de megjelent az adat, hogy visszaesett a fogyasztás, vagyis úgy tűnik, a vásárlók nem engedik”
– jelentette ki.
Mint mondta, a GVH-nak van egy eszköze, megkérdezheti a kereskedőket, mennyiért vettek és mennyiért adtak el termékeket, és itt kötelező választ adni, így tudják megnézni, miért emelkednek az árak.
„Azt biztosan ki tudjuk majd mutatni, hogy ki a ludas” – fogalmazott, hozzátéve: a vizsgálat végén lesz egy jelentés, amit társadalmi vitára bocsátanak majd.
Ha találnak versenyjogi jogsértést, előfordulhat, hogy a lezárt év összárbevételének 10 százaléka is lehet a bírság, de Rigó Csaba Balázs szerint a GVH-t nem azért hozták létre, hogy „eszeveszetten bírságoljon”.
Kapcsolódó cikkeink
A zöld állításokról szólt a GVH legújabb tudásmegosztó rendezvénye
Immáron hetedik alkalommal rendezett konferenciát a Magyar Compliance Akadémia (MCA)…
Tovább olvasom >Milliárdos piac és törékeny hitelesség – így alakul át a hazai influenszer marketing
Az influenszer marketing hazai piaca dinamikus növekedést mutat: az IAB…
Tovább olvasom >Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >