REWE: a meleg időjárás hatással lesz a zöldség-gyümölcskínálatra 2023-ban
Markus Bobenhausen, a REWE Csoport vezető beszerzési igazgatója szerint 2023-ban a kiszámíthatatlan időjárási viszonyok befolyásolni fogják a zöldség- és gyümölcsbeszerzést.
Bobenhausen hozzátette, hogy a saláta, a bogyós gyümölcsök, a paprika és a paradicsom jelenleg a mediterrán régióban érintett és ez a néhány friss példa a tavasz folyamán még több fajtával fog kiegészülni, ugyanis a németországi időjárás is negatívan befolyásolja egyes zöldségfélék, például a hagyma minőségét.
Mandarinszüret
Példaként említi a 2022-es mandarinszüretet, melynek kapcsán elmondta, hogy a spanyolországi meleg ősz miatt a gyümölcsök bolti tárolhatósága instabil volt. A gyümölcs piacra kerülésekor pedig még Németországban is túl meleg volt.
„Emiatt a mennyiségek egy olyan piacon jelentek meg, amely még nem állt készen a vásárlásukra” – tette hozzá.
„Az ellátási lánc minden résztvevője és a piacok számára is kihívást jelentett annak megoldása, hogy a termékeket optimális időben és minőségben kínálhassuk a vásárlóinknak.”
Logisztikai és energiaköltségek
Bobenhausen úgy véli, hogy a logisztika kulcsfontosságú tényező lesz a probléma megoldásában. Ő lehetőséget lát szükség esetén a teherautók menetidejének két sofőr alkalmazásával való lerövidítésében. Figyelmeztetett azonban arra, hogy egyre nagyobb kihívást jelent a szállítási folyamat irányítása.
Bobenhausen az üvegházi alternatívák kapcsán felhívta a figyelmet az energiaköltségekre:
„Ott van az energiaköltségek problémája, amelyek magas villamosáram- és gázár formájában elképesztő mértékben emelik az üvegházak termelési költségeit” – magyarázta.
„A termékek emiatt túl drágává válnak és látjuk, hogy egyes fogyasztók ezeket az árakat már nem fogadják el. Ezért inkább olyan alternatív termőterületeket keresünk, amelyek e termékek előállításához megfelelő természetes feltételekkel rendelkeznek, így jó minőségben tudjuk ellátni a piacokat.”
Kapcsolódó cikkeink
40%-kal nőtt a zöldség-gyümölcs forgalom a Kifli.hu-nál
Az elmúlt 10 hónapban több mint 155 ezer megrendelés teljesítése…
Tovább olvasom >A friss zöldség-gyümölcshöz való hozzáférés megkönnyítéséért kampányol az Innocent Drinks
A neves gyümölcslé-márka, az Innocent Drinks jótékonysági partnereivel és az…
Tovább olvasom >Üzlet, innováció, kapcsolatépítés: FRUIT LOGISTICA
Töretlen lendülettel és minden eddiginél pozitívabb visszajelzésekkel zárult a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi felmérés: rekordmagas az utazási kedv Európában a globális feszültségek ellenére is
Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére…
Tovább olvasom >Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Marriott Residences márkanév alatt születik újjá a Körszálló
Új életre kel a budai látkép ikonikus eleme, a Körszálló.…
Tovább olvasom >