Retróhangulatban ünnepelt a Rossmann
A Rossmann drogérialáncnál a 2013-as év központi témája egyértelműen a 20 éves magyarországi jelenlét megünneplése volt. Ennek szellemében született meg az „Akkor és most” kampány, ahol a Facebook platformján keresztül bárki feltehette 20 évvel ezelőtti és mostani fotóját, gyakorlatilag bármilyen témakörben. A 7 hétig tartó – független szakértő zsűri által véleményezett – vetélkedőre 6665 fénykép és közel 250 ezer szavazat érkezett.
A kampány után októberben egy hagyományos árakciót is szerveztek, ahol a 90-es évek szórólapjaiból „varázsoltak vissza” jó néhány árat. A sikert mutatja, hogy a kampány hónapjaiban erős kétszámjegyű növekedést értek el. A 20 éves születésnap alkalmából tartott közel 600 fős rendezvényen pedig részt vett a céget 42 éve Németországban alapító Dirk Rossmann úr is.
A Rossmann tavaly nagy hangsúlyt fektetett a minőségi expanzióra: 8 kisméretű boltot sikerült teljesen felújítani, vagy átköltöztetni jobb helyre. Ezekben a boltokban a vásárlók teljesen más optikával, és jóval nagyobb választékkal találkozhatnak. A pozitív fogadtatást a boltonkénti átlagos 20%-os forgalomfelfutás igazolja vissza.
– Választék tekintetében nagyon erősen fókuszáltunk az alapokra, tehát az úgynevezett „drogériaválasztékokra” – mondja Flórián László ügyvezető igazgató. – Itt a nagyobb eladóterekkel, illetve a layoutok átdolgozásával közel 5-10 százalékos szortimentbővítést sikerült elérni. A választékokat félévente konzekvensen átvizsgáljuk. Ebben a cég legmagasabb szintű vezetői is személyesen részt vesznek, így biztosítva a folyamatos megújulást és stratégiai szemléletet. Az árakat tekintve még egy kicsit lefelé „csavartunk”. A piaci árazásban nemigen kötünk kompromisszumot, mindenkivel felvesszük a versenyt.
Fontos változás volt, hogy a korábbi, kizárólag a szórólapra fókuszáló aktivitást egy állandóan újdonságokat hozó, modern médiákban is rendszeresen kommunikáló marketingstratégia váltotta fel. A tavaly még újnak számító webshop folyamatos fejlesztése révén már több mint 5000 cikket tudnak az ország teljes területén házhoz szállítani. A májusban indult Facebook-oldalon napi szinten kommunikálnak, a pr-tevékenységük sokkal aktívabb lett, jótékonysági programokon, rendezvényeken is aktívan részt vettek. Az év végén pedig egyedileg tervezhető termékcímkéket vezettek be Magyarországon teljesen egyedülálló szolgáltatásként, amely Rossmann design néven fut. Marketingaktivitásaikban kiemelt szerep jut a babaprogramnak, melyet kibővítettek 3 éves korig, teljesen átjárhatóvá tettek minden korosztálynak, és megindultak a személyes tanácsadás irányába is.
Igen fontos stratégiai lépésként megmérettették magukat az AON Hewitt cég által végzett dolgozói elégedettséget kutató felmérésen, ahol a kereskedelmi cégek, illetve az 1000 fős nagyvállalatok átlaga felett végeztek.
– Az átépítések, bővítések sikere is inkább több munkára sarkallt bennünket, így idén már az első 5 hónap után túl vagyunk 10 felújításon és egy nyitáson, 2 budapesti üzletünkben pedig komoly újításokat vezettünk be, legalábbis ami az optikát, megjelenést illeti, hiszen a konzervatív értékeink (választék, ár, szakértelem) mellett szeretnénk fiatalos, újító arculatunkat is megmutatni – mondja Flórián László.
Vidéken elsősorban minőségi, Budapesten mennyiségi expanzióban is gondolkodnak, árulja el az ügyvezető igazgató, aki 2014-et tekintve kifejezetten optimista:
– Az idei számok is igen pozitívan alakulnak, és nem is gondolom, hogy az év második felében ez megváltozna. A választási években minden kormány igyekszik „invesztálni”, ráadásul a gazdasági mutatók az elmúlt évekhez képest tényleg kifejezetten lelkesítőek, gondolva itt az első negyedéves GDP és kiskereskedelmi volumen értékeire. Számomra így nem az idei év, hanem inkább már a 2015-ös év a kérdőjeles, így már most igyekszünk olyan „befektetéseket” eszközölni (expanzió, marketing és az árak területén), melyek a jövő évben is segíthetik fejlődésünket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >