RetailZoom: Szárnyalnak a magyar láncok – Budapest vs. Vidék
Jelentős különbségek vannak a vásárlók átlagos költései között a Budapesti és Vidéki üzletek adatai alapján. Nézzük meg, hogyan is alakultak ezek a számok a Hazai Láncok üzleteiben.

Andreas Christou
A vásárlók átlagosan 600 Ft-tal költenek többet a budapesti boltokban, mint a hasonló méretű, vidéki boltokban. Továbbá, átlagosan 2 termékkel tesznek többet a kosarukba, minden alkalommal, amikor vásárolnak, illetve hajlandóak egy árucikkre is többet költeni, mint bárhol máshol az országban.
További érdekesség, hogy – a válságidőszak beköszönte után tapasztalt vásárlási lázat követően – az átlagos kosárérték is sokkal gyorsabban növekedett a budapesti vásárlások esetében, jelentős különbségeket okozva a különböző földrajzi lokációk között. Egyfelől hivatalos statisztika, hogy a fővárosban élő vásárlók átlagfizetései és így a vásárlásokra fordítható összeg is magasabb, ám a korábbi adatok azt is mutatják, hogy több különböző lánc között oszlik meg, mint a vidéki vásárlók esetében. Azonban a kosárértékek ekkora mértékű növekedése azt is jelezheti, hogy felértékelődött a boltok közelsége. A tömegközlekedés jelentős visszaszorulásával a vásárlók hajlamosak a fizikailag legközelebb lévő üzletekben vásárolni. A hazai láncok, a rendkívül magas boltszámmal és sűrű lefedettségükkel, ezért valós alternatívát kínálnak a vásárlóknak ebben a rendkívüli helyzetben.
A Hazai Láncok számára mindenesetre óriási lehetőség, hogy ezen újonnan megszerzett vásárlók hűségének növelésével további erősítsék piaci pozíciójukat.
Kapcsolódó cikkeink
Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >Promóciós fordulat – a márkák visszatérnek, de csak akciósan?
Az elmúlt másfél évben a vásárlói döntések alapjaiban változtak meg…
Tovább olvasom >Stratégiai építkezés, fenntarthatóság és közösségi jelenlét a Reálnál
2024-ben a Reál-csoporton belül tovább folytatódott az előző években megkezdett…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >