RetailZoom: Szárnyalnak a magyar láncok – Budapest vs. Vidék

Szerző: Trademagazin Dátum: 2020. 04. 20. 19:07

Jelentős különbségek vannak a vásárlók átlagos költései között a Budapesti és Vidéki üzletek adatai alapján. Nézzük meg, hogyan is alakultak ezek a számok a Hazai Láncok üzleteiben.

Andreas Christou

A vásárlók átlagosan 600 Ft-tal költenek többet a budapesti boltokban, mint a hasonló méretű, vidéki boltokban. Továbbá, átlagosan 2 termékkel tesznek többet a kosarukba, minden alkalommal, amikor vásárolnak, illetve hajlandóak egy árucikkre is többet költeni, mint bárhol máshol az országban.

További érdekesség, hogy – a válságidőszak beköszönte után tapasztalt vásárlási lázat követően – az átlagos kosárérték is sokkal gyorsabban növekedett a budapesti vásárlások esetében, jelentős különbségeket okozva a különböző földrajzi lokációk között. Egyfelől hivatalos statisztika, hogy a fővárosban élő vásárlók átlagfizetései és így a vásárlásokra fordítható összeg is magasabb, ám a korábbi adatok azt is mutatják, hogy több különböző lánc között oszlik meg, mint a vidéki vásárlók esetében. Azonban a kosárértékek ekkora mértékű növekedése azt is jelezheti, hogy felértékelődött a boltok közelsége. A tömegközlekedés jelentős visszaszorulásával a vásárlók hajlamosak a fizikailag legközelebb lévő üzletekben vásárolni. A hazai láncok, a rendkívül magas boltszámmal és sűrű lefedettségükkel, ezért valós alternatívát kínálnak a vásárlóknak ebben a rendkívüli helyzetben.

A Hazai Láncok számára mindenesetre óriási lehetőség, hogy ezen újonnan megszerzett vásárlók hűségének növelésével további erősítsék piaci pozíciójukat.

 

Kapcsolódó cikkeink