RetailZoom: Szárnyalnak a magyar láncok – Budapest vs. Vidék
Jelentős különbségek vannak a vásárlók átlagos költései között a Budapesti és Vidéki üzletek adatai alapján. Nézzük meg, hogyan is alakultak ezek a számok a Hazai Láncok üzleteiben.

Andreas Christou
A vásárlók átlagosan 600 Ft-tal költenek többet a budapesti boltokban, mint a hasonló méretű, vidéki boltokban. Továbbá, átlagosan 2 termékkel tesznek többet a kosarukba, minden alkalommal, amikor vásárolnak, illetve hajlandóak egy árucikkre is többet költeni, mint bárhol máshol az országban.
További érdekesség, hogy – a válságidőszak beköszönte után tapasztalt vásárlási lázat követően – az átlagos kosárérték is sokkal gyorsabban növekedett a budapesti vásárlások esetében, jelentős különbségeket okozva a különböző földrajzi lokációk között. Egyfelől hivatalos statisztika, hogy a fővárosban élő vásárlók átlagfizetései és így a vásárlásokra fordítható összeg is magasabb, ám a korábbi adatok azt is mutatják, hogy több különböző lánc között oszlik meg, mint a vidéki vásárlók esetében. Azonban a kosárértékek ekkora mértékű növekedése azt is jelezheti, hogy felértékelődött a boltok közelsége. A tömegközlekedés jelentős visszaszorulásával a vásárlók hajlamosak a fizikailag legközelebb lévő üzletekben vásárolni. A hazai láncok, a rendkívül magas boltszámmal és sűrű lefedettségükkel, ezért valós alternatívát kínálnak a vásárlóknak ebben a rendkívüli helyzetben.
A Hazai Láncok számára mindenesetre óriási lehetőség, hogy ezen újonnan megszerzett vásárlók hűségének növelésével további erősítsék piaci pozíciójukat.
Kapcsolódó cikkeink
Budapest éjszakai élete fordulóponthoz ért: tömegturizmus helyett minőségi újragondolásra van szükség
A hajdani pezsgő budapesti éjszakai élet mára látványosan megkopott –…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >Promóciós fordulat – a márkák visszatérnek, de csak akciósan?
Az elmúlt másfél évben a vásárlói döntések alapjaiban változtak meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eurostat: 2%-kal bővült az európai jégkrémgyártás 2024-ben
Az Eurostat friss adatai szerint 2024-ben az Európai Unióban 2%-kal,…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >