RetailZoom: Erősödő saját márkák a hazai láncokban
Bár a március közepén indult – koronavírus járvány indukálta – extrém méretű készletépítő bevásárlások egyértelműen csillapodtak a hónap végére, a Hazai Láncok üzletei áprilisban is növelni tudták a forgalmukat (+9%). Érdekesség, hogy bár kosárszámban minimális visszaesés volt tapasztalható (-2,9%), a kosárba tett termékek száma viszont közel 14%-kal csökkent. A nagyobb kiszerelési méretekre váltás és az impulz kosarak csökkenése együttesen azonban kompenzálni tudták ezt, és a láncok összességében átlagosan 9%-os értékbeni növekedést produkáltak. Ez utóbbi két hatás vélhetően még hosszú hónapokig megfigyelhető lesz a vásárlói viselkedési mintázatokban.

Andreas Christou
Bár a gyártói márkák teljesítményei nagyon változatos képet mutatnak az elmúlt két hónap forgalmi számait vizsgálva, a Saját Márkás termékek mindkét hónapban felülmúlták a láncok – amúgy impresszív – növekedési ütemét. Márciusban 7%-kal, áprilisban közel 11%-kal növekedtek “gyorsabban”, mint a boltok összessége. A fenyegető gazdasági kilátások árnyékában óvatosabbá váló háztartások, és a több tízezernyi, munkáját veszítő árérzékeny vásárlók egyaránt nagyobb számban váltottak saját márkás termékekre.
A legnagyobb arányú térhódítás a Tészta kategóriában volt megfigyelhető, valójában a saját márkás termékek extrém növekedése a kategóriát is jelentős mértékben megnövelte, míg a Hazai Láncokban hagyományosan erős frissáru kategóriák (tejtermékek, húsok) cikkelemei is hozzájárultak a saját márkás portfolió április hónapban realizált 20%-os növekedéséhez. Bár a jelenlegi helyzetben nehéz bármilyen előrejelzést is tenni, a koronavírus okozta járvány időszak elnyúlásával a Saját Márkás termékek további erősödésére lehet számítani.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >Szelektív vásárlás
A mögöttünk hagyott években a vásárlók nagyon tudatosan módosítottak a…
Tovább olvasom >Hazai utazásokra fejenként átlagosan 105 000 Ft-ot szánunk
A gazdaságilag aktív korú magyarok 60 százaléka tudott az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >