RetailZoom: Erősödő saját márkák a hazai láncokban
Bár a március közepén indult – koronavírus járvány indukálta – extrém méretű készletépítő bevásárlások egyértelműen csillapodtak a hónap végére, a Hazai Láncok üzletei áprilisban is növelni tudták a forgalmukat (+9%). Érdekesség, hogy bár kosárszámban minimális visszaesés volt tapasztalható (-2,9%), a kosárba tett termékek száma viszont közel 14%-kal csökkent. A nagyobb kiszerelési méretekre váltás és az impulz kosarak csökkenése együttesen azonban kompenzálni tudták ezt, és a láncok összességében átlagosan 9%-os értékbeni növekedést produkáltak. Ez utóbbi két hatás vélhetően még hosszú hónapokig megfigyelhető lesz a vásárlói viselkedési mintázatokban.

Andreas Christou
Bár a gyártói márkák teljesítményei nagyon változatos képet mutatnak az elmúlt két hónap forgalmi számait vizsgálva, a Saját Márkás termékek mindkét hónapban felülmúlták a láncok – amúgy impresszív – növekedési ütemét. Márciusban 7%-kal, áprilisban közel 11%-kal növekedtek “gyorsabban”, mint a boltok összessége. A fenyegető gazdasági kilátások árnyékában óvatosabbá váló háztartások, és a több tízezernyi, munkáját veszítő árérzékeny vásárlók egyaránt nagyobb számban váltottak saját márkás termékekre.
A legnagyobb arányú térhódítás a Tészta kategóriában volt megfigyelhető, valójában a saját márkás termékek extrém növekedése a kategóriát is jelentős mértékben megnövelte, míg a Hazai Láncokban hagyományosan erős frissáru kategóriák (tejtermékek, húsok) cikkelemei is hozzájárultak a saját márkás portfolió április hónapban realizált 20%-os növekedéséhez. Bár a jelenlegi helyzetben nehéz bármilyen előrejelzést is tenni, a koronavírus okozta járvány időszak elnyúlásával a Saját Márkás termékek további erősödésére lehet számítani.
Kapcsolódó cikkeink
Növekvő sajátmárkás forgalom a Metrónál
2024/25-ös üzleti évének első öt hónapjában 24,8%-ra növelte sajátmárkás termékeinek…
Tovább olvasom >Rekordarányban kerültek saját márkás termékek a vásárlók kosarába
Februárban a Kifli.hu vásárlóinak több mint háromnegyede választott az online…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztus végéig meghosszabbítják az élelmiszerek árréscsökkentését
Nagy István agrárminiszter a saját Facebook-oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >Szigorodnak a húskészítményekre vonatkozó szabályok – új fogalom is bekerül a rendeletbe
Újabb, a hazai élelmiszerszabályozást érintő módosítási tervezet jelent meg: az…
Tovább olvasom >EUDR országértékelések – avagy melyek az erdőirtás szempontjából kockázatos országok
Az Európai Bizottság május 23-án közzétette az EUDR (erdőírtás mentes…
Tovább olvasom >