Cetelem: részletre vesszük a karácsonyi tabletet
Bár az üzletek már novembertől készenlétben állnak, egyre később indulunk a karácsonyi ajándékokért. December utolsó heteiben vesszük meg részletre a kiszemelt termékeket és tartalékolunk az év eleji akciókra is. A digitális forradalom a karácsonyfa alatt is tetten érhető: az idei év egyik slágerajándéka minden bizonnyal a tablet lesz, bár a lapostévé továbbra is őrzi népszerűségét – derül ki a Cetelem előrejelzéséből.
Míg korábban már novembertől jártuk a boltokat ajándékokért, a tapasztalatok alapján a vásárlási roham évről évre később indul. Év végi „beszerzéseinket” inkább az ünnepek előtti 2-3 hétre időzítjük és ebben az időszakban a legnépszerűbb az áruhitel is, derül ki a Magyar Cetelem adataiból. Míg az értékesebb meglepetésekhez áruhitelt veszünk fel, a kisebb ajándékokat egyre gyakrabban hitelkártyával fizetjük ki – ami a Cetelem esetében számos üzletben azonnali árkedvezményt is jelent.
Bár későbbre tolódik és rövidebb ideig tart, a karácsonyi bevásárlás jelenti az áruhitelek igazi „szezonját”. A Cetelem szerint idén várhatóan 3-4%-kal kevesebbet költünk karácsonyi ajándékra hitelből, mint tavaly, ugyanakkor az év végére időzített nagyobb vásárlások mellett egy-egy akció év közben is jelentősebb kiadásra, hitelfelvételre sarkallhat bennünket. Az áruhitelezés piacvezetője szerint a jellemzően népszerű sporteseményekhez kapcsolódó kedvezmények „kiegyensúlyozzák” az éves forgalmat: idén nyáron a foci EB-re és az olimpiára vett lapostévék miatt nőtt a felvett áruhitelek száma a nyári hónapokban.
A nehezebb gazdasági körülmények hatására tudatosabban vásárolunk, amit jól mutat, hogy egyre többen vadászunk az év eleji akciókra. Míg négy-öt éve az év első hónapjaiban üresen kongtak az üzletek, az utóbbi időszakban egyre népszerűbbek az újévi leárazások. „A karácsonyi dömpinget követő kiárusítások évről-évre erősödő forgalmat generálnak, idén januárban a Cetelemnél 20%-kal több áruhitelt vettek fel, mint tavaly év elején – mondta el Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója.
A növekvő tudatosságot jelzi az is, hogy vásárlás előtt egyre többen szánunk időt a lehető legjobb ajánlat kiválasztására: végső döntésünkhöz árösszehasonlító oldalakat, virtuális katalógusokat és blogokat is böngészünk. Továbbra is népszerűek a 0%-os THM-mel futó hitelek, sokszor még akkor is a költségmentes részletek mellett döntünk, ha egyébként nem is jelentene gondot a teljes ár kifizetése.
Bár a karácsonyi időszakban a lapostévé még mindig az egyik slágerterméknek számít, a legújabb számítástechnikai cikkek és kütyük is egyre népszerűbbek. A digitális eszközök területén pedig további átrendeződés figyelhető meg: míg az év elején még főként laptopokat és noteszgépeket vettünk hitelre, a fa alá várhatóan már tabletek fognak kerülni.
Bármilyen termék is kerül a kosarunkba, fontos, hogy a részletfizetés választása előtt felelősen döntsünk. „Mielőtt hitelfelvételre kerülne sor, alaposan mérjük fel anyagi helyzetünket, mérlegeljük, hogy a havi részlet mennyire terheli meg a családi kasszát. Ne csak a termékről, az áruhitellel járó lényeges részletekről, feltételekről is alaposan tájékozódjunk” – hívta fel a figyelmet Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója. A Cetelem átlátható áruhiteleivel könnyebben tervezhetjük kiadásainkat: a felvett összeget változatlan részletek mellett, fix futamidő alatt kell törleszteni, így előre láthatjuk, hogy mennyit, milyen többletköltséggel, mennyi időn keresztül kell visszafizetnünk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >