Cetelem: részletre vesszük a karácsonyi tabletet
Bár az üzletek már novembertől készenlétben állnak, egyre később indulunk a karácsonyi ajándékokért. December utolsó heteiben vesszük meg részletre a kiszemelt termékeket és tartalékolunk az év eleji akciókra is. A digitális forradalom a karácsonyfa alatt is tetten érhető: az idei év egyik slágerajándéka minden bizonnyal a tablet lesz, bár a lapostévé továbbra is őrzi népszerűségét – derül ki a Cetelem előrejelzéséből.
Míg korábban már novembertől jártuk a boltokat ajándékokért, a tapasztalatok alapján a vásárlási roham évről évre később indul. Év végi „beszerzéseinket” inkább az ünnepek előtti 2-3 hétre időzítjük és ebben az időszakban a legnépszerűbb az áruhitel is, derül ki a Magyar Cetelem adataiból. Míg az értékesebb meglepetésekhez áruhitelt veszünk fel, a kisebb ajándékokat egyre gyakrabban hitelkártyával fizetjük ki – ami a Cetelem esetében számos üzletben azonnali árkedvezményt is jelent.
Bár későbbre tolódik és rövidebb ideig tart, a karácsonyi bevásárlás jelenti az áruhitelek igazi „szezonját”. A Cetelem szerint idén várhatóan 3-4%-kal kevesebbet költünk karácsonyi ajándékra hitelből, mint tavaly, ugyanakkor az év végére időzített nagyobb vásárlások mellett egy-egy akció év közben is jelentősebb kiadásra, hitelfelvételre sarkallhat bennünket. Az áruhitelezés piacvezetője szerint a jellemzően népszerű sporteseményekhez kapcsolódó kedvezmények „kiegyensúlyozzák” az éves forgalmat: idén nyáron a foci EB-re és az olimpiára vett lapostévék miatt nőtt a felvett áruhitelek száma a nyári hónapokban.
A nehezebb gazdasági körülmények hatására tudatosabban vásárolunk, amit jól mutat, hogy egyre többen vadászunk az év eleji akciókra. Míg négy-öt éve az év első hónapjaiban üresen kongtak az üzletek, az utóbbi időszakban egyre népszerűbbek az újévi leárazások. „A karácsonyi dömpinget követő kiárusítások évről-évre erősödő forgalmat generálnak, idén januárban a Cetelemnél 20%-kal több áruhitelt vettek fel, mint tavaly év elején – mondta el Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója.
A növekvő tudatosságot jelzi az is, hogy vásárlás előtt egyre többen szánunk időt a lehető legjobb ajánlat kiválasztására: végső döntésünkhöz árösszehasonlító oldalakat, virtuális katalógusokat és blogokat is böngészünk. Továbbra is népszerűek a 0%-os THM-mel futó hitelek, sokszor még akkor is a költségmentes részletek mellett döntünk, ha egyébként nem is jelentene gondot a teljes ár kifizetése.
Bár a karácsonyi időszakban a lapostévé még mindig az egyik slágerterméknek számít, a legújabb számítástechnikai cikkek és kütyük is egyre népszerűbbek. A digitális eszközök területén pedig további átrendeződés figyelhető meg: míg az év elején még főként laptopokat és noteszgépeket vettünk hitelre, a fa alá várhatóan már tabletek fognak kerülni.
Bármilyen termék is kerül a kosarunkba, fontos, hogy a részletfizetés választása előtt felelősen döntsünk. „Mielőtt hitelfelvételre kerülne sor, alaposan mérjük fel anyagi helyzetünket, mérlegeljük, hogy a havi részlet mennyire terheli meg a családi kasszát. Ne csak a termékről, az áruhitellel járó lényeges részletekről, feltételekről is alaposan tájékozódjunk” – hívta fel a figyelmet Lukácsi Zoltán, a Magyar Cetelem marketing igazgatója. A Cetelem átlátható áruhiteleivel könnyebben tervezhetjük kiadásainkat: a felvett összeget változatlan részletek mellett, fix futamidő alatt kell törleszteni, így előre láthatjuk, hogy mennyit, milyen többletköltséggel, mennyi időn keresztül kell visszafizetnünk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >