Repülő óriások a Macy's nagyáruháztól
Mivel a szélerősség nem érte el a veszélyes fokot, a New York-i rendőrség csütörtökön engedélyezte, hogy a levegőbe emelkedjen a Pókember, Spongyabob, Snoopy kutya és az amerikai popkultúra más közkedvelt alakjainak felfújható óriásfigurája a Macy's nagyáruház hagyományos hálaadásnapi parádéján.
Az Egyesült Államok északkeleti területein téli viharzóna vonul át, amely miatt repülőjáratok ezrei késtek a különösen zsúfolt hálaadásnapi amerikai utazási idényben, és félő volt, hogy az erős szél miatt a Macy's rendezvényén nem engedik meg felszállni az emblematikus filmszereplők gigantikus alakjait.
Az összesen 16 felfújt óriásfigura a földön maradt volna, hogyha a szél állandó sebessége meghaladta volna az óránkénti 37, a széllökéseké pedig az 55 kilométert. A heves légmozgás 1997-ben balesetet okozott, amelyben négy néző megsérült. A parádé 87 évre visszatekintő története során a ballonok felszállását csak egyetlen alkalommal, 1971-ben tiltották meg.
A mintegy nyolcezer fő részvételével zajló parádé négy kilométer hosszan vonul végig Manhattanen. Az eseményt a helyszínen 3,5 millióan, a tévéképernyők előtt pedig további 50 millióan kísérik figyelemmel az Egyesült Államokban. A menet fölött, amelyben 900 bohóc is halad, a gigásziak mellett 40 kisebb ballon is száll.
A hálaadás napján, amikor az amerikaiak sült töltött pulykával terített asztallal, rokonok és barátok társaságában emlékeznek meg arról, hogy az első telepeseknek súlyos nélkülözések utáni sikerült a túlélés, 43 millió amerikai kel útra, hogy felkeresse a szeretteit. Közülük 39 millióan gépkocsival.
A hálaadás (angolul: thanksgiving) idén egybeesik a hanukka (hanukkah), vagyis a felszentelés vagy a fény zsidó ünnepével, amire az amerikaiak megalkották a „Thanksgivukkah” kifejezést. Ez legközelebb 2070-ben ismétlődik majd meg. A kettős ünnep alkalmából sok zsidó család pulyka (turkey) alakú kilencágú gyertyatartót (menórát) helyez az asztalra, amely a 10 éves New York-i Asher Wientraub találmánya és amely a „menurkey” nevet kapta.
A hálaadás napját követő „fekete péntek” a karácsonyi ajándékvásárlási szezon első napja az Egyesült Államokban, amikor a kereskedők jelentős árengedménnyel igyekeznek áruházaikba csalogatni a vevőket. Az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően a nagy áruházláncok közül több is már csütörtök kora este megnyitja boltjait a nagy árengedményekre vadászók tömegei előtt. Az üzletek számára rekordbevételt jelentő „fekete csütörtöktől” és „fekete péntekről” szóló tudósítások rendszerint tumultuózus jelenetekről és a vásárlók közötti erőszakos összecsapásokról számolnak be.
Az amerikai Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség becslése szerint az idei négynapos hálaadási hétvégén 140 millióan adják a fejüket vásárlásra. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >