Repül a sült galamb

Szerző: Ipacs Tamás Dátum: 2025. 06. 05. 20:42

Mindennapjainkat teszik egyszerűbbé a kényelmi termékek: konyhakészek, mélyfagyasztottak, szárítottak,  előfeldolgozottak, méretre vágottak – és még sorolhatnánk funkciójuk, frissességük, konyhakészségük, csomagolásmódjuk, sőt, célcsoportjuk szerint csoportosítva is őket. De ezúttal nem tesszük, helyette értékesítésük és felhasználásuk oldaláról közelítjük meg a témát.

A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

A kényelmi (convenience) élelmiszerek fogalmának nemcsak itthon, világszerte nincs egységes definíciója. A foodnavigator.com közel 250, a témával foglalkozó tanulmányt vizsgált és megállapította, hogy bő háromnegyedük nem is próbált meghatározást megfogalmazni, amelyek igen, azok között jelentős eltérések mutatkoztak. Mi minden olyan élelmiszert convenience termékként kezelünk, amelynek gyártója a kényelem és a racionalitás jegyében átveszi a fogyasztó konyhai munkájának kisebb vagy nagyobb részét.

Az élelmiszeripar a komplett készételektől az előkészített alapanyagokon és bonyolult kiegészítőkön keresztül a szuperegészséges italokig egyre nagyobb választékban és jobb minőségben teszi elénk a 21. századi mindennapjainkat egyszerűbbé tevő termékeket.

Otthon kontra vendéglátóhely

Az elmúlt évek áremelkedéseinek hatásait, a gazdasági nehézségeket a mindinkább a jó ár-érték arányt kereső fogyasztók a bőrükön érzik. Étteremben étkezni ma háromszor-négyszer annyiba kerül, mint otthon, ezért az emberek több időt töltenek otthonukban, új napi ritmust vesznek fel az egészségtudatosság mellett a kényelem is továbbra is kiemelt szempont marad étkezésük kapcsán. A termékfejlesztések alapja tehát az új igényeknek megfelelően a kényelem és a funkcionalitás.

Ugyan az elmúlt évtizedekben minden korcsoportban nőtt azok száma, akik a főzést nem tartják kifizetődő idő- és energiabefektetésnek, ám a convenience termékek fogyasztásának trendjét mégis elsősorban a fiatalabb generációk hajtják. Akik maguk főznek, azok közül is használnak a legtöbben egy- vagy többféle előkészített élelmiszert.

Az Innova Market Insights adatai szerint a receptek kiválasztásánál a kevesebb alapanyag és az egyedényes megoldások a legkedveltebbek. A „házi szakácsok” kétharmada az egytálételeket preferálja. A friss, egészséges táplálkozás iránti igény miatt a házi főzés továbbra is releváns marad, de globálisan jellemző, hogy az emberek maximum 30 percet akarnak főzni. (Tegyük hozzá: egész generációk már főzni sem biztos, hogy megtanulnak!)

A kényelem nemcsak praktikus, hanem egyfajta bónuszfaktor is: elsőre talán furcsán hangzik, de a fogyasztók, legalábbis akik az előkészítés és főzés helyett vásárolják őket, gyakran jutalomként tekintenek a convenience ételekre.

Milyen okokból választják mégis sokan a főzést? Bár időigényesebb és kevésbé „izgalmas”, számos előnyt kínál: költséghatékony, és aki maga főz, az a kész étel egészségességéről jobban meg van győződve, ráadásul nem aggódik az ultrafeldolgozott élelmiszerek miatt. A kontroll lehetőségén túl élményt is nyújt: sokan örömmel főznek, és többnyire büszkeséggel tölti el őket a végeredmény.

Kereskedők és vendéglátósok

Mit tehet tehát a gyártó és a kereskedő? A marketingkommunikációban és a csomagoláson kiemelten hangsúlyozza, hogy kevés pluszmunkával készíthető komplett étel, kezeli a feldolgozottság (például a tartósítószerek miatti aggodalmakat), egymás mellé helyezi az össze­illő termékeket, de legalábbis ajánlja a termékhez illőt.

Érdekes kombó a főzés és a „kényelem” hibridje, a meal kit – erről már többször is írtunk –, amikor előre kimért hozzá­valók és pontos recept segíti a házi főzést. A nálunk fizetősképesebb piacokon ezek népszerűsége robbanásszerűen nő, főleg, hogy ezekből már sok olyan is készül, amiből akár 10 perc alatt el lehet készíteni egy vacsorát. A világ egyik legnagyobb piaci adatplatformja, a Statista adatai szerint a meal kitek piaca 2029-re meghaladja a 20 milliárd dollárt.

A vendéglátóiparban a kényelem nagyfokú költségbiztonságot garantál; a nagy kényelmet biztosító termékek viszont nullára csökkentik ezt a pazarlást. A megtakarított élelmiszer-hulladék és a csökkentett feldolgozási költségek gyakran bőven ellensúlyozzák a kényelmi termékek magasabb beszerzési költségét. Óriási az időmegtakarítás is.

Ahogy a kényelmi termékek fejlődnek, úgy lehet egyre inkább elengedni azt az előítéletet, hogy a kényelem a minőséggel szemben alacsonyabb rendű. Éppen ellenkezőleg: a mai termékek kézzel készültek, a legjobb szakácsok fejlesztették ki őket, és kiváló ízűek.

A fagyasztott élelmiszerek térnyerése

A mélyhűtött élelmiszerek piaca látványos növekedésen megy keresztül, amelyet elsősorban a kényelmi termékek iránti megnövekedett kereslet hajt. A fogyasztók keresik azokat az élelmiszereket, amelyek egyszerűen és gyorsan elkészíthetők, táplálóak, frissek és megbízható minőségűek – ez a trend különösen erőteljesen jelentkezik válsághelyzetekben: az infláció, az energiaköltségek emelkedése és a munkaerőhiány mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a gyors, praktikus megoldások előtérbe kerüljenek.

Az európai statisztikák alapján a fagyasztott készételek, pizzák és snackek kategóriái fejlődnek a leggyorsabban, ezzel szemben a nyers, otthoni feldolgozást igénylő fagyasztott termékek iránti kereslet minimálisan visszaesik.

Remekül „teljesít” a vendéglátóipar, közétkeztetés is – Németországban például a HoReCa-szektor mára a teljes fagyasztott élelmiszer-forgalom több mint felét adja. Az intézményi felhasználók (iskolák, éttermek, kórházak) számára a kalkulálhatóság, a gyorsaság és a hibamentesség különösen fontos szempontok, amelyeket a fagyasztott kényelmi termékek maradéktalanul teljesítenek.

A gazdagabb országokban különösen dinamikus növekedést mutat a reggeli és a desszert szegmens, ami azt is jelenti, hogy a kényelmi szempontok már nemcsak a főétkezésekhez kötődnek, hanem minden napszakban szerepet kapnak.

Fontos szempont lett a környezet- és erőforrás-takarékosság: a fagyasztott készételek kiszámítható adagolása csökkenti az élelmiszer-pazarlást, ami a fenntarthatósági törekvések egyik fontos eleme, különösen a professzionális konyhák világában.

A vásárlás élménye

A kényelmi termékek világának fejlődésével párhuzamosan fejlődik értékesítésük környezete is. A convenience store-ok vagy C-store-ok (szó szerint kényelmi üzletek, de magyarul kis üzleteket is jelentenek) folyamatosan bővülő értékesíti csatornát biztosítanak a kényelmi termékek számára – itt természetesen nem a vidéket ellátó kisboltokra kell gondolnunk.

A C-Store-ok új irányba fejlődnek: a frissélelmiszer-kínálat növekedésének és a bűvölő választéknak köszönhetően már gyors és megfizethető étkezések helyszíneként is tekinthetjük őket.

Az USA-ban a C-Store-ok az elmúlt 2-3 év során indultak óriási fejlődésnek. Ez az egyetlen olyan retail csatorna, ahol az egy alkalommal megvásárolt termékek és a látogatások száma is nőtt 2023-ban. Jelentős szerepe van ebben annak is, hogy az infláció hatására a háztartások kisebb, gyakoribb vásárlásokat preferálják, és az élelmiszer-kereskedelemben is trenddé válik a kisebb csomagolású termékek, egyadagos italok vásárlása.

A convenience store-ok egyik legnagyobb előnye a rugalmasság, különösen a választék terén. A széles italkínálat például a gyorséttermekkel szemben is előnyt jelent. A convenience-láncok elnyerték a vásárlók bizalmát, és más vendéglátóhelyekről átcsábítanak fogyasztókat. Belenéztünk egy sikeres új amerikai C-Store-lánc kínálatába, a tipikus kínálatában van nagy választék friss gyümölcsökből és zöldségekből, exkluzív hideg- és melegital-választék, előre csomagolt tejtermékek és felvágottak, kész szendvicsek, készételek – hetente változó levesek, főételek és diétás ételek, frissen sütött péktermékek, főzéshez adagolt friss húsok és sok más, amit nálunk delikátnak hívnak.

A vásárlási élmény kényelmesebbé válik a kasszanélküli üzletekben – a rendszert többnyire kisebb boltokra optimalizálják. A világ első mesterséges intelligenciával működő C-store-hálózata például benzinkutak mellett működik, autonóm robotséf-technológiát vezet be, az AI segítségével bővíti foodservice kínálatát, így a vásárlók gyorsan és egyszerűen, emberi beavatkozás nélkül frissen készült sült csirkét, sült krumplit és más fogásokat fogyaszthatnak.

Érzelmi dimenziók

A kényelmi ételek nem csupán időt spórolnak – gyakran emocionális élményt is nyújtanak. Ilyenek a comfort foodok – a kifejezést nemhogy lefordítani, még körülírni is nehéz: gyermekkorunk ízei, anyáink-nagyanyáink főztje, laktató, házias fogások; amelyek több síkon kényeztetnek.

A COVID idején a comfort food reneszánszát élte. A bezártság idején sokan fordultak „vissza” a gyermekkort idéző, otthonos ételekhez, mint a sajtos tészta vagy a rakott húsos egytálételek – nem véletlen, hogy nem kevés élelmiszeripari márka ezekre építve erősítette újra meg piaci pozícióját. A klasszikus, jól ismert fogások iránti igény azóta sem csökkent. A comfort food tehát nemcsak nosztalgikus, hanem piacképes is a készételek piacán – különösen, ha modern igényekhez igazítják: például magasabb fehérjetartalommal, egészségesebb összetevőkkel –, az éttermekben pedig „signature” elemekkel, amelyek a hely egyediségét hangsúlyozzák.

A gyorsfagyasztott, mégis „házi ízű” készételek – például cheddar sajtos makaróni, zöldséges lasagne vagy szaftos húsgombóc – egyszerre nyújtanak egyszerűséget és otthonosságot. A comfort food tehát a convenience food érzelmi vetületeként értelmezhető – ahol nemcsak a praktikum számít, hanem az is, hogy az étel mit idéz fel a fogyasztóban. Ez a kapcsolat új utakat nyit az élelmiszeriparban: olyan termékek iránt nő meg a kereslet, amelyek egyszerre nosztalgikusak, praktikusak és persze újragondoltak.

A kényelem új korszaka

Ahogy a fogyasztók egyre inkább megszokják az időtakarékos eszközöket, úgy nyitottabbá válnak az olyan technológiák elfogadására, mint a kiterjesztett valóság (AR) és a mesterséges intelligencia (AI). Az automatikus bevásárlólisták és étkezéstervező alkalmazások mindennapi segédeszközökké válnak – derül ki a Mintel 2024-es globális élelmiszer- és italfogyasztási trendeket elemző jelentéséből.

Az AR- és AI-technológia sokrétű megoldásokat kínál az ételkészítéshez és -fogyasztáshoz, lehetővé téve a fogyasztók számára, hogy az otthoni és étkezési szokásaikhoz leginkább illeszkedő opciókat – értsd termékeket! – válasszák.

A márkák és technológiai fejlesztők együttműködése révén új termékek születnek – akár az időmegtakarítás, akár a kreatív főzés irányába mozdulva.

 

Illik változó életmódunkhoz

Bukovenszki Beaata, Gallicoop

Bukovenszki Beáta
belkereskedelmi
osztályvezető
Gallicoop

A Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt. kényelmi termékei közé tartoznak a gyorsfagyasztott, füstölt- és gyorspácolt készre sütött panírozott termékek, valamint azonnal fogyasztható, szeletelt és fűszerezett pulykahús-készítmények. Az elmúlt másfél évben e termékek forgalma növekedett, amit a rohanó életmód és a háztartások főzési szokásainak átalakulása is elősegített. A fogyasztói elvárások egyre inkább a természetes összetevők, az adalékanyag-mentesség, a magas hústartalom és a praktikus csomagolás irányába tolódnak.

A jövőben a kényelmi termékek szerepe tovább erősödik: a gyors elkészíthetőség és az egészségtudatosság iránti igény miatt a vásárlók egyre tudatosabban keresik az ilyen jellegű, minőségi alternatívákat a mindennapi étkezéseikhez.

 

Minden hiper- és szupermarketláncban

Szlávik Ferenc
tulajdonos-ügyvezető
Brodo Hungary

A fogyasztók egyre egészségtudatosabbak, ám mind kevesebb idejük és/vagy kedvük van otthon főzni. Az ilyen helyzetekre kiváló minőségű (fél)kész termékekből néhány perc alatt teljes értékű étkezést és fogásokat tudnak prezentálni. A kényelmi termékek szerepe várhatóan rövid, közép- és hosszú távon is tovább nő majd, az újabb generációk belépésével a vásárlói körbe pedig további lendületet kap.

Az olaszországi gyártású STAR Il Mio Brodo termékcsalád alapleveit 2020-ban kezdtük el bevezetni a magyarországi piacra. Mára minden hiper- és szupermarketlánc választékában elérhető az 5 ízből legalább 3 (marha-, csirke- és zöldségalaplé), és a forgalmi erősödés töretlen, 3 számjegyű.

Termékeink maximálisan választ adnak a mai fogyasztók igényeire, amelyek a természetesség, praktikus kezelhetőség, egészségtudatosság, fenntarthatóság, stabil minőség és az állandó időnyomás enyhítése úgy, hogy ízben sem kell semmilyen kompromisszumot kötniük.

 

 

A kisebb kiszerelések szerepe

Kósa Tamás
belkereskedelmi igazgató
Hungerit

A Hungerit Zrt. a Valdor márkanév alatt gyorsfagyasztott, panírozott és készre sütött baromfialapú kényelmi termékeket kínál, amelyek között megtalálhatók a klasszikus rántott szeletek, falatkák, nuggetsek, valamint újabb fejlesztéseink, például sajttal töltött vagy különleges morzsával panírozott termékek.

A kényelmi termékek forgalma enyhén növekvő tendenciát mutatott, s nem kizárólag a háztartásokban, hanem a HoReCa világában is, ahol a gyorsaság és az egyszerű elkészíthetőség szintén kiemelten fontos szempont lett. A növekedés elsősorban a kisebb kiszerelések és az egy-két adagos termékek iránti érdeklődésnek köszönhető.

A magas hústartalom, a természetes alapanyagok és az adalékanyag-mentesség iránti igény ugyancsak nőtt.

A kényelmi termékek népszerűségének növekedése nem kérdéses a hazai étkezési kultúrában. Közülük a jövőben azok kerülnek előtérbe, amelyek nem csupán gyors megoldást kínálnak, hanem gasztronómiai élményt is nyújtanak, és akár egy komplett főétkezést is kiválthatnak. A Valdor termékfejlesztési stratégiájában éppen ezért az innováció, a minőség és a fogyasztói visszajelzések figyelembevétele kiemelt szerepet játszik. 

 

Lépést tartva a trendekkel

Müller Zita
brand manager
Maresi Foodbroker

A Maresi Foodbroker Kft. fagyasztott és hűtött kényelmi termékeket is forgalmaz: az Iglo zöldségeket és halrudakat, illetve a Tante Fanny friss tésztákat. Mindkét márka esetében két számjegyű forgalmi növekedést tapasztaltunk az elmúlt 1,5 évben.

A fogyasztók egyre inkább keresik a könnyen, gyorsan elkészíthető, bármikor elérhető termékeket. A kategórián belül továbbra is töretlen az egészségtudatos, cukormentes és különböző intoleranciáknak megfelelő, megfizethető termékek sikere – ezekért a fogyasztók hajlandóak kicsit magasabb árat is fizetni. E trendet figyelembe véve bővítettük a Tante Fanny kínálatát az elmúlt években a teljes kiőrlésű leveles tésztával, tönkölyös leveles- és pizzatésztával, valamint bevezettük a magyar piacra az Iglo gluténmentes halrudakat is.

A felnövő generációk már jelentősen felgyorsult világban szocializálódnak, így a kényelmi termékek esetében további növekedésre számítunk: szerepük egyre fontosabb lesz a fogyasztók mindennapi életében. Várhatóan a kínálat fog kicsit átalakulni, és a mentes, egészséges, fenntartható termékek fognak előtérbe kerülni.

 

Növényi alapú, fehérjedús reggeli

Hegedűsné Tóth
Andrea
kereskedelmi igazgató
BiOrganik Online

100%-ban magyar tulajdonú vállalat vagyunk, több mint 20 éve kínálunk egészségtudatos, 100% vegán termékeket. Hitelességünket az is erősíti, hogy mindhárom tulajdonos vegán. Termékeink saját, allergénmentes üzemünkben készülnek – ez garantálja a megbízható minőséget.

Egyértelmű piaci rést láttunk a tiszta, növényi alapú, fehérjedús reggelik között, ez inspirálta az új, proteines kása bevezetését. A receptet magunk fejlesztettük, és új beruházással tettük lehetővé a gyártást – személyes elköteleződésből, valódi igényre reagálva.

A termék azokat célozza, akik tudatos, aktív életet élnek, és gyors, tápláló, vegán és gluténmentes megoldást keresnek reggelire vagy edzés után – emellett jó hír, hogy a SPAR-ban már kapható, júniustól pedig a Tesco és Auchan polcain is elérhető lesz. 

 

A konyhai folyamatok felgyorsítása

Stefán-Takács
Emőke
marketingvezető
Chef Market

A vendéglátószektornak a lakossági felhasználásnál is nagyobb tere és igénye van a kényelmi termékekre, mivel ezek felgyorsítják a konyhai folyamatokat, és minimalizálják az időveszteséget.

A Chef Market figyel a HoReCa-vevők folyamatosan változó igényeire. A legmagasabb minőségű instant termék mellett portfóliónkban elérhető a konyhai felhasználásra előkészített zöldségek széles választéka, melynek részeként több feldolgozási szinten elkészített termékeket ajánlunk. A zöldségek mellett forgalmazunk használatra előkészített húsokat és sajtokat is.

Legnépszerűbb termékeink is a kényelmi kategóriába tartoznak: a francia Ponthier gyümölcs- és zöldségpürék praktikus visszazárható csomagolásban forgalmazott, kis helyigényű tasakok, melyek 100%-ban helyettesítik az igazi zöldégeket és gyümölcsöket. Óriási előnyük például, hogy felbontás előtt 15 hónapig, míg felbontás után 12 napig tárolhatóak hűtve.

Partnereinkkel közös célunk az élelmiszer-pazarlás csökkentése, nagy sikerrel működtetjük Save the food projektünket a chefmarket.hu weboldalon, melynek keretében a séfek rendkívül kedvező áron vásárolhatják meg a hamarosan lejáró termékeket.

 

A fagyasztott termékek minden előnyével

Dr. Gergely
Valéria
tulajdonos
Gergely Gasztronomi

A Gergely Gasztronomi Kft. gyorsfagyasztott félkész tésztás termékeket gyárt, mint például szilvás gombóc, nudli, túrós derelye. A kényelmi kategóriában az egyik legkeresettebb termékünk a gyorsfagyasztott Vadasmártás, illetve a hozzá tartozó Zsemlegombóc.

A forgalmi adatok tekintetében stagnálást, illetve kis emelkedés tapasztaltunk. A fogyasztók árérzékenyek, így továbbra is az akciókban várható volumennövekedés az eladásban.

A rohanó világban az ember legfontosabb értéke az idő, ezért az otthonunkban könnyen és gyorsan elkészíthető, finom és házias ételek továbbra is kedveltek maradnak a fogyasztók körében. A fagyasztott termékek nagy előnye, hogy tartósítószer-mentesek, mesterséges adalékanyagokat nem tartalmaznak.

Egyértelmű növekedést látok a kényelmi termékek körében. A hagyományos ízvilágban készült termékeink továbbra is a legkedveltebbek, mint például a szilvatöltelékes vagy a túrótöltelékes gombócok és derelyék, azonban az innovatív termékekre is van nyitottság a fogyasztók részéről is – például a cukor hozzáadása nélkül készült vagy laktózmentes termékeinkre.

 

Növekedés előtt álló szegmens

Pásztor Norbert
operatív igazgató
Marnevall

Kínálatunkkal nagyon széles palettát fedünk le a gyorsfagyaszott, panírozott és sült termékek körében. Gyártunk töltött, szeletelt, formázott hús- és sajtkészítményeket, rántott zöldségeket és májat, fingerfood és snack kategóriát, valamint magas feldolgozottsági szintű vonalon például a Rántott Hortobágyi Palacsintát.

A kereskedelmi forgalom, ezen belül az élelmiszerüzletek forgalma növekvő pályán van, ami részben a kényelmi termékek iránti kereslet élénkülésének is köszönhető. Az elmúlt másfél évben közel 20%-os értékesítési növekedést tudtunk elérni.

Jelenleg egy igazán összetett állapot kezd kibontakozni a piacon. A fogyasztók mindinkább a jó ár-érték arányú termékeket keresik, edukálódnak az egészségtudatosság oldaláról és egyre környezettudatosabbak.

Termékeink közös jellemzője, hogy időt takarítanak meg. Várhatóan ez a piaci szegmens további növekedés elé néz, nem csak hazai, de világpiaci szinten is. A digitális eszközök térnyerésével a kényelmi termékek is egyre inkább integrálódnak a technológiai környezetbe. Nekünk ezen az úton kell haladnunk, együtt lélegezve a fogyasztókkal és a modern, új igényeikkel.

 

A fogyasztó egyre egészségtudatosabb

Dr. Losó Adrienn
igazgató
MIRELITE MIRSA

A kényelmi termékek piacán az elmúlt években jelentős növekedés figyelhető meg, ugyanis az idő, illetve az időtakarékos háztartási munka – beleértve a főzést is – egyre több ember számára fontos szempont. A Mirelite Mirsa Zrt. által gyártott kényelmi termékek közül a gyorsfagyasztott vadasmártás és párolt káposzta a legnépszerűbb, melyek konyhakészen kerülnek forgalmazásra. Ezek jellemzően olyan termékek, amelyeknek hagyományos elkészítéséhez több különböző alapanyagra és több időre van szükség.

A fogyasztók mindig is szem előtt tartották a gyorsan, könnyen és praktikusan elkészíthető, ugyanakkor egészséges termékeket. A fogyasztói elvárások egyre inkább az egészségtudatosság irányába mozdultak, és úgy látjuk, ez a tendencia csak tovább erősödik.

A kényelmi termékek piaca egyre inkább bővülni fog, hiszen az idő mindenki számára mind fontosabbá válik, és nem mindegy, hogy mivel tölti el az ember a munka mellett felszabaduló szabad idejét, a családjával, barátaival vagy főzéssel. Éppen ezért a fogyasztásuk aránya dinamikus növekedést feltételez, ami az eddigi tapasztalatok alapján már most reálisnak is látszik. 

 

Egy új étkezési kultúra termékei

Horváth Tibor
fagyasztottdivízió-vezető
Mirbest

A kényelmi termékek iránti igény folyamatosan növekszik, mivel ebben a felgyorsult világban szükség van a stabil és állandó minőségű ételekre, amelyek gyorsan elkészíthetőek különösebb előkészület nélkül. A másik ok sajnálatosan a szakmai munkaerő hiánya, amire a kényelmi termékek részben megoldást nyújtanak.

A fogyasztók elvárása mindenhol hasonló termékkörtől függetlenül, mégpedig, hogy a pénzükért állandó és jó minőséget kapjanak.

Ezt a trendet tovább erősíti az új generáció étkezési szokásainak változása is. A fiatalabb fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik a gyorsan elérhető, praktikus és mobilis étkezési formákat, mint a street food és a különféle kényelmi ételek. Számukra fontos a rugalmasság, az időhatékonyság, ugyanakkor elvárják az ízélményt és a vizuális vonzerőt is. Kedvelt vendéglátóhelyeik közé tartoznak a food truckok, gyorséttermek, modern bisztrók és olyan helyek, ahol egyedi, de könnyen fogyasztható ételeket kínálnak.

Ez a változás szintén hozzájárul a kényelmi termékek iránti kereslet folyamatos növekedéséhez, hiszen ezek az élelmiszerek tökéletesen illeszkednek az új étkezési kultúrába.

 

Trendi kínálat, korszerű csomagolás

Maczelka Márk, Spar

Maczelka Márk
kommunikációs vezető
SPAR

A SPAR enjoy.convenience üzem a fogyasztói igényekre reagálva olyan élelmiszereket gyárt, amelyek gyors, tartalmas, ugyanakkor minőségi étkezést biztosítanak az elfoglalt hétköznapok során: készételeket, szendvicseket és majonézes salátákat. A kényelmi termékek forgalma az elmúlt másfél év során két számjegyű százalékos értékben növekedett.

A 2024-es termékfejlesztéseket úgy tervezte meg az üzem, hogy a nemzetközi konyha kedvelői is megtalálják a számukra megfelelő készételt a választékban. Ezek a készételek 2025-ben új csomagolásban (skin tálca) jelentek meg a hűtők polcain.

Idén elindulunk az ultrafriss kategóriával is, ami éjszakai/hajnali gyártást jelent és reggeli kiszállítást. A teszttermékek a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található üzletünkben lesznek elérhetőek.

A kényelmi és gasztro kategória jelenleg is az egyik legjobban növekvő terület a SPAR hálózatában, s ez a következő években is várhatóan így lesz. 

 

A vásárló egyszerű és gyors megoldásokat keres

Ostermayer Miklós
magyarországi ügyvezető
igazgató
Lantmännen

A kényelmi termékek piacán előrecsomagolt, hűtést nem igénylő, különböző kiszerelésű hamburger és hot dog kifli termékeinkkel vagyunk jelen, melyek saját Schulstad márkánk alatt kerülnek forgalomba, de gyártunk saját márkás termékeket is üzletláncoknak.

A Schulstad előrecsomagolt hamburger zsemléi és hot dog kiflijei azonnal használhatók, csupán 2 perc pirítás javasolt a legjobb minőség elérése érdekében. Csomagolási technikájának köszönhetően akár 60 nap frissesség érhető el.

Az idei grillszezonban kiemelt figyelmet kap az új kovászos hot dog kifli, mely 3×60 g-os kiszerelésben kapható, illeszkedik az egészségtudatosabb életmódot folytatók étrendjébe is, hiszen amellett, hogy rostforrásként szolgál, csökkentett só- és cukortartalom is jellemzi.

A jövőt illetően egyértelműen további növekedést várunk, mert a vásárlók folyamatosan keresik az egyszerű és gyors megoldásokat, és termékeink segítségével könnyedén gyorséttermi vagy kézműves fast food élményt tudnak otthonukba varázsolni.

 

 

Az élmény és az összetétel is meghatározó

Nagy Ádám
ügyvezető igazgató
Nádudvari Élelmiszer

A Nádudvari kínálatában számos kényelmi termék megtalálható, a panírozott gyorsfagyasztott húsoktól és zöldségektől kezdve a különböző típusú rántott sajtokon és levesbetéteken át a desszertekig szinte minden. Az elmúlt másfél év során e termékek forgalma stabil növekedést mutatott, különösen a minőségi alapanyagokból készült termékek iránt nőtt meg az érdeklődés. A fogyasztók ma már nem érik be azzal, hogy valami „gyors” – elvárják, hogy a kényelmi termékek finomak, megbízható eredetűek és lehetőleg egészségtudatosak is legyenek.

Mirelittermékeink kínálatában megtalálhatóak vegán és vegetáriánus logóval ellátott termékek, de szinte minden rántott termékünk olaj nélkül, sütőben és airfryerben is elkészíthető. A csökkenő főzési hajlandóság és a rohanó hétköznapok miatt a kényelmi termékek szerepe a jövőben tovább erősödik. A tudatos, de időszűkében élő vásárlók számára ezek a termékek nem csak szükségmegoldást jelentenek, hanem a modern étkezési szokások szerves részévé váltak – a kényelem mellett már az élmény és az összetétel is döntő tényező.

 

Gyors és egyszerű megoldások

Bruzsa István
értékesítési vezető
Nestlé Professional

A Nestlé Professional a vendéglátóipar számára kínál magas minőségű gasztronómiai megoldásokat. A kényelmi termékek kategóriája különösen fontos szerepet játszik a vállalat kínálatában, mivel magas minőségű termékeink gyors és egyszerű megoldásokat kínálnak a fogyasztók számára, miközben megőrzik a minőséget és az ízélményt.

A legkedveltebb termékcsalád a Chef márkanév alatt a liquid alaplevek (zöldséges, csirke, gomba vagy marha változatban), valamint a frissen bevezetett Buitoni paradicsomalapú raguk. A növekvő kereslet irántuk kézzelfogható az üzletág számaiban, ez a magas minőségnek és az országosan kiépített logisztikának is köszönhető.

A fogyasztói elvárások jelentős változáson mentek keresztül az elmúlt időszakban. Az idei trendek alapján a fogyasztók mind tudatosabbak vásárláskor, előnyben részesítik a minőségi, a fenntartható, az ételkészítésben jelentős támogatást nyújtó termékeket. A jövőben a kényelmi termékek szerepe és fogyasztásuk aránya várhatóan tovább növekszik; a felgyorsult életmód, az egyedülálló háztartások növekvő száma, valamint a növekvő vásárlóerő mind hozzájárulnak a kényelmi termékek iránti kereslet növekedéséhez.

 

Kapcsolódó cikkeink