Rendszeres fogyasztóvédelmi ellenőrzések lesznek a fővárosi áruházláncoknál
Folytatódik és a jövőben rendszeres lesz az áruházláncok fogyasztóvédelmi ellenőrzése a fővárosban, hogy megfelelő minőségű és színvonalú ellátást kapjanak a vásárlók – hangsúlyozta Pesti Imre, Budapest Főváros Kormányhivatala kormánymegbízottja csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten.
Emlékeztetett arra, hogy a fogyasztóvédők a fővárosban a karácsonyi szezon előtt 2011. november 14. és december 23. között 63, különböző áruházlánchoz tartozó üzletet ellenőriztek, a kifogásolási arány 49 százalék volt, és 16 millió forint bírságot szabtak ki. Az idén január és február között 64 áruházat vizsgáltak, amelyek 61 százalékánál volt jogszabálysértés, és 67,5 millió forint bírságot állapítottak meg.
A kormánymegbízott szerint a folyamatos ellenőrzés kedvező hatását mutatja, hogy az idén a húsvét előtti fogyasztóvédelmi vizsgálat során már javulást tapasztaltak a fogyasztóvédők, kevesebb bírságot, 5 millió forintot szabtak ki a mintegy 60 üzlet ellenőrzésekor.
Pesti Imre elmondta, hogy az állategészségügyi hivatallal közösen is végeznek majd átfogó ellenőrzéseket, súlyos szabálysértés esetén akár be is zárathatják az üzletet.
A kormánymegbízott rámutatott arra is, hogy az ellenőrzésekkel szeretnék elérni, hogy Magyarországon ugyanazt a szolgáltatást kapják a külföldi tulajdonú áruházláncokban a magyar uniós állampolgárok, mint más tagországokban.
Bobál Pál, Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége igazgatója elmondta, hogy más társhatóságokhoz tartozó jogsértés esetén jelzik az illetékeseknek a problémát, például lejárt szavatosságú termék esetében.
Tipikus hibának nevezte az igazgató az ármanipulációt, illetve a jótállással kapcsolatos gondokat. Például a polcon feltüntetettnél magasabbat számolnak a pénztárnál, vagy a csomagolóanyagot beszámítják az élelmiszerek árába, továbbá tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatnak az akciók során. Előfordult, hogy akcióban drágábban árulták a csomagban értékesített terméket, mintha egyenként vásárolták volna meg a vevők.
A sajtótájékoztatón Pesti Imre elmondta: igyekeznek felhívni a vevők figyelmét arra is, hogy mely trükkökkel károsítják meg őket vásárláskor. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >