Rendkívüli támogatást kapnak a spanyol tejtermelők
Rendkívüli támogatást kapnak azok a spanyol tejtermelők, akiket az európai tejipari válság a leginkább sújt, és a megélhetésüket veszélyezteti – jelentette be a spanyol agrárminiszter pénteken a kormányülést követő sajtótájékoztatón Madridban.
A spanyol kormány tehenenként 300 euróval (94 ezer forint) támogatja azokat a gazdákat, akiknek bevételei nem érik el az előállítási költségeket. A segítség mértéke legfeljebb 10 ezer euró (3,1 millió forint) lehet. Továbbá tehenenként 110 eurós (34 ezer forint) segítséget kapnak azok, akik azért nem tudnak profitot termelni, mert jelentős fejlesztési beruházásokra költöttek a gazdaságukban – közölte Isabel García Tejerina. Hozzátette: a támogatás összességében 20 millió euró (6,2 milliárd forint). A miniszter hangsúlyozta: a támogatás célja, hogy egy üzemnek se kelljen bezárnia.
Ramón Artime, az Inlac tejipari szakmai szervezet elnöke szerint a válság tüneteit enyhíti ugyan a pénzügyi segítség, de a problémára nem jelent megoldást, azt tervezett ágazati intézkedésekkel lehet csak orvosolni.
Az utóbbi hetekben több utcai tiltakozó akciót tartottak a spanyol gazdák, amiért a tej előállítási költsége magasabb mint a felvásárlási ár. Követelték, hogy a kormány garantáljon egy minimum árat, ahogy más országokban is. A spanyol kormány ezt azonban elutasította arra hivatkozva, hogy a hatályos jogszabályok nem teszik lehetővé.
A gazdák a tejet literenként 27 és 31 eurócent között adják el, míg az előállítás költsége 34 és 38 eurócent között van a szaktárca hivatalos adatai szerint.
A tejipari krízis oka egyebek mellett az orosz embargó, a fogyasztás csökkenése, és az, hogy az unióban áprilisban megszűnt a tejkvóta, ami túltermelést eredményezett. A válság főként a spanyol, portugál és francia tejipart érinti.
Az Európai Bizottság a múlt héten 420 millió eurós (132 milliárd forint) támogatás hagyott jóvá az érintett országok megsegítésére, ebből Spanyolország 25,5 millió eurót (8 milliárd forint) kap. (MTI, Fehér Krisztina)
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >Az áfa eltörlésével igyekszik Spanyolország felrázni az olívaolaj-iparágat
Miután a kormány tavaly az eredeti 10%-ról 5%-ra csökkentette az…
Tovább olvasom >Az Aldi penetrációja nőtt a legnagyobbat Spanyolországban
A Kantar adatai szerint 2,1 százalékponttal növelte penetrációját az Aldi…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >