Magazin: Rendkívül innovatív kategória a hajápolásé
Erősen koncentrált a hajápoló szerek bolti eladása. A drogéria és a hipermarket általában elviszi az értékben mért forgalom több mint háromnegyed részét. Egyetlen kivétel a sampon, amelynek bolti eladásából kisebb arány, 68 százalék jutott a két bolttípusra idén az első félévben. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Összességében a hajápoló-kategóriák értékben mért kiskereskedelmi eladása kisebb-nagyobb mértékben csökkent idén január–június során, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva.
A gyártói márkák pozíciója viszonylag kedvező. Amíg ugyanis a Nielsen által mért 60 háztartásivegyiáru- és kozmetikumkategória értékben mért bolti forgalmából tavaly is, egy évvel korábban is 83 százalék jutott a gyártói márkákra, addig a hajápoló-kategóriák középértéke stabilan 94 százalék.
A sampon és balzsam esetében hullámzik az általános és a speciális szegmensek eladása. Ez nagyrészt annak a következménye, hogy a gyártók egyre speciálisabb termékinnovációkat vezetnek be.
Samponnál az éves piac mérete megközelíti a 11 milliárd forintot. Értékben a változás mínusz 3, mennyiséget tekintve mínusz 5 százalék, féléves összehasonlításban.
A második legnagyobb forgalmú kategória a hajfestéké, immár 7 milliárd forintot meghaladó éves piaccal. Itt értékben a kiskereskedelmi eladásnál plusz 1 százalékot regisztráltunk, míg mennyiségben mínusz 2 százalékot. Ezt a kategóriát a gyártói márkák teljes mértékben uralják.
Hajlakk a következő, 2,5 milliárd forintot meghaladó éves forgalommal. A tárgyalt kategóriák közül a legkevésbé tudott ellenállni annak, hogy a fogyasztók többsége megváltoztatta költési szokásait az elmúlt év során. Idén az első félévben a kiskereskedelem bevételei 7 százalékkal csökkentek hajlakkból, és 9 százalékkal kisebb mennyiség talált vevőre. A gyártói márkák értékben mért piacrésze stabilan 83 százalék.
A hajbalzsam éves piaca mintegy 2,5 milliárd forint. Értékben 3, mennyiségben 4 százalékkal adtak el kevesebbet a boltokban, mint egy évvel korábban. Itt szintén erősek a gyártói márkák. Piacrészük értékben egyaránt 94 százalék a legutóbbi két év során.
Ami a hajformázókat illeti, éves piacméretük 2 milliárd felett mozog. Bolti forgalma ugyanis értékben 6, mennyiségben pedig 9 százalékkal csökkent. Értékben a gyártói márkák itt is megőrizték 89 százalékos piacrészüket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >