Future Store – Foodapest 2010 kiállításon

A FOODAPEST 2010 kiállításon a Trade magazin és a Trade Marketing Klub közös szervezésében létrehozott 150 négyzetméteres Jövő Áruházában először vonultak fel hazánkban egyidejűleg a jövőbe mutató kereskedelmi, technológiai és marketingkommunikációs megoldások.

Az áruház létrehozásában a fő partner a Magyar Telekom, illetőleg a mobiltechnológiai üzletágát képviselő M Factory volt. Mindjárt a bejáratnál ott áll a Magyar Telekom bluetooth toteme, amely 200 négyzetméteres körzetben képes jeltovábbításra. Plazmatévéiken keresztül pedig azt mutatták be, hogyan lehet távolról kampányokat vezérelni egyidejűleg egy boltlánc minden üzletében. Olyan 3D-s monitort is üzembe helyeztek, amiből térben emelkednek ki a termékek.

Az M Factory a mobiltelefonban rejlő marketinglehetőségekre helyezte a hangsúlyt. Olyan displayeket állítottak fel, amelyek mobilkóddal voltak ellátva. Ezen keresztül termékinformációk továbbíthatók a vásárlók mobiltelefonjaira, vagy éppen olyan kuponok, kedvezmények, amelyek a kasszánál automatikusan levonódnak.
A Szintézis Zrt. önkiszolgáló kasszával, valamint elektronikus polccímkékkel járultak hozzá a bolt informatikai szolgáltatásaihoz. A Bizerba intelligens mérlegeket hozott, a Wanzl korszerű innovatív több méretű műanyag bevásárlókocsikat, be- és kiengedő kapukat, és „mindenevő” TOMRA üvegvisszaváltókat. A Megaholz modern, dizájnolt polcokkal volt jelen. A Megaholz-csoporthoz tartozik a Mobilia-Artica is, ők két, egyedi tervezésű óriás számítógépes monitort állítottak fel, míg szintén a cégcsoporthoz tartozó Megadizájn világító képkeretet és polcelválasztót helyezett ki. Az Odin hőérzékelő címkéket mutatott be, amely a hűtőkben naplózza a hőmérsékletet, valamint olyan „intelligens polcokat és kasszát”, amely az RFID-technológia segítségével érzékeli és jelzi a termékek fogyását.

A digitális eszközökön túl a hagyományos, nyomtatott reklámanyagok világában is számtalan újdonság megtalálható volt, a Célcsoport Média a Jövő Áruházában ezek közül is többet felvonultatott: például dekorálható bejárati óriáskaput, 3D-s wobblereket és vertikális, zsebes polcelválasztókat. Az STI pedig speciális displayekkel mutatta be, hogyan lehet a hagyományos eszközöket is megújítani, hasonlóan a MacTac és Nortek prizmás fóliájához.

A bolthoz az árucikkeket olyan cégek biztosították, mint a Kraft Foods és Győri Keksz, az Unilever, a Villányi Pálinka, a Heineken, a Zedon Pálinka a Joya, a SIÓ-Eckes, a Szentkirályi, a Wrigley, az SCA Hygiene és az ICO.