Fenntarthatóság szimbóluma 2024
Fenntarthatóság Szimbóluma 2024
A Trade magazin újra versenyt hirdet – egy fenntarthatóbb jövőért!
Idén a fenntarthatóság szimbólumaivá válhatnak azon a termékek, szolgáltatások, technológiai megoldások, folyamatok, CSR kezdeményezések vagy employer branding megoldások, amelyek kiemelkedő példát mutatnak a környezettudatosság terén.
A fenntarthatóság nagykövetei pedig azok lehetnek, akik elkötelezettek a fenntarthatóság iránt és kiemelkedő tevékenységet hajtottak végre a környezetterhelés csökkentése érdekében.
Az ipari fejlődés, az innováció és a digitális stratégia terén is egyre fontosabb szerepet kapnak a környezetvédelmi szempontok. Az új technológiák pedig segíthetnek a fenntartható gazdaság és életmód kialakításában, anélkül, hogy terhelnék környezetünket.
Célkitűzés és célközönség:
A verseny célja, hogy felhívja a figyelmet azokra a vállalatokra és személyekre, akik komoly erőfeszítéseket tesznek a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás terén. A környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági szempontból fenntartható megoldásokat előtérbe helyezve ösztönözze és támogassa az újító gondolkodást és tevékenységet.
Kategóriák:
- Személy kategória: Olyan természetes személy, akinek a fenntarthatóság körében végzett tevékenysége példamutató jellegű – a díjazott személy jogosult a „Fenntarthatóság Szimbóluma – Fenntarthatóság Nagykövete” elnevezést használni saját personal brandingje során;
- Termék kategória: Olyan termék, amely – a tudomány és a technika jelenlegi állását figyelembevéve – környezettudatos, társadalmi és szociális szempontokat elemezve példamutató jellegű. A termék olyan anyagi (fizikai, kémiai és biológiai) és nem anyagi (esztétikai és szimbolikus) tulajdonságok összessége, amely tárgyiasult formában jelenik meg, és a vásárlók igényeinek kielégítésére szolgál (pl: élelmiszer, használati, cikk, berendezés stb.);
- Szolgáltatás kategória: Olyan szolgáltatás, amely – a tudomány és a technika jelenlegi állását figyelembevéve – környezettudatos, társadalmi és szociális szempontokat elemezve példamutató jellegű. A „szolgáltatás” olyan nem anyagi jellegű cselekvésre vagy tevékenységre utal, amelyet az egyik fél felajánlhat a másiknak, és amelyet gyakran egy szükséglet kielégítése vagy egy sajátos igény kielégítése érdekében végeznek (pl: szállítás, beszerelés, IT szolgálatás, takarítás stb);
- Technológiai megoldás, folyamat kategória: Olyan újonnan bevezetett vállalati folyamat, amely a gyártási, logisztikai, értékesítési folyamatokat oly módon alakítja át/módosítja, hogy az adott tevékenység környezetre gyakorolt hatása jelentősen alacsonyabb lett. Technológián érjük, azoknak az eljárásoknak és módszereknek az összességét, amellyel egy cél mindig egységes sikerrel elérhető, egy termék elkészíthető, egy szolgáltatás nyújtható (pl: gyártási, csomagolási, szállítási egyéb logisztikai megoldás);
- CSR (környezeti kategória): Olyan kezdeményezés vagy projekt, amely jelentős mértékben kihatott a természetes környezetre (pl: szemétszedés, a természetes környezetben felmerülő környezeti károk csökkentése önkéntesként (azaz nem piaci alapú szolgáltatásként), olyan kezdeményezés (nem piaci alapú szolgáltatás), melynek célja a természetes környezet védelme stb.;
- CSR (társadalmi kategória): Olyan kezdeményezés vagy projekt, amely jelentős mértékben kihatott a helyi közösségekre vagy az adott vállalat fogyasztóira (pl: fogyasztói edukációs projektek (egészséges életvitel és/vagy életminőség), hátrányos helyzetű társadalmi csoportok támogatása, a természetes környezetet és társadalmi csoportokat támogató civil szervezettek történő együttműködés stb.;
- „Employer branding” kategória: Fenntarthatóság körében tett munkáltatói intézkedés, kezdeményezés, amely jelentős mértékben kihat az adott vállalat/vállalatcsoport munkaszervezetére, munkavállalóira, azok családtagjaira (az adott munkáltató „arculatát” befolyásoló olyan intézkedés, utasítás, amely kedvezőbb munkafeltételeket, egészségesebb munkakörnyezetet, összességében vonzóbb munkahelyet biztosít munkavállalói részére).
A részvétel feltételei:
- A Versenyben kizárólag olyan Magyarország területén üzletszerű gazdasági tevékenységet folytató természetes vagy jogi személy (saját nevében vagy cége nevében) nevezhet, akinél a pályázatban megjelölt termék /szolgáltatás 2022. október 1. és 2023. december 31. napja között benyújtásra került, vagy projekt/technológiai megoldás vagy egyéb folyamat 2022. október 1. és 2023. december 31. napja között megvalósult.
- További részletek a Fenntarthatóság Szimbóluma 2024 Versenyszabályzat 2.1-es pontjában találhatóak.
- MMSZ Zöld Tagozatának Zöld-Kommunikációs különdíja: A jelentkezési lapon elfogadásra és kitöltésre kerül az MMSZ Zöld Tagozatának Zöld-Kommunikációs különdíj szekciója.
Pályázat benyújtásához kapcsolódó csatolmányok:
- Maximum 5 db fotó (formátum: jpeg, jpg, max. 0,5MB/kép)
- Magyar nyelvű, Pdf formátumú prezentáció (max. 10 slide, max. 3MB)
- Videó: videómegosztó (YouTube) vagy felhőben elérhető link (formátum: mp4, kizárólag HD vagy Full HD felbontásban)
Bírálási szempontok és zsűri összetétele:
A szakmai zsűri a megadott 7 kategóriában, kategóriánként kiválasztja az általa legjobb(ak)nak ítélt Pályázato(ka)t.
A zsűrizés első fázisa elektronikus formában történik. A második fázisban, amennyiben a zsűri véleménye nem egységes, egy szakmai konzultáció összehívására kerül sor, amelyen minden zsűritag részt vehet, és ahol a végső döntések alapján kialakul a végeredmény.
A zsűri az alábbi szempontokat veszi figyelembe a Fenntarthatóság Szimbóluma 2024 verseny zsűrizésekor:
- Innovatív megoldás (A pályázatban foglaltak mennyire számítanak innovatívnak fenntarthatóság szempontjából)
- Eredményesség / siker (A pályázatban leírtak szerint mennyire érték el céljukat a megvalósítás során, sikeresnek mondhatók-e)
- Valódi hozzájárulás a fenntarthatósághoz (A pályázatban leírtak mekkora százalékban csökkentik az ökológiai lábnyomot)
A zsűrizés részletes szempontjai a Fenntarthatóság Szimbóluma 2024 verseny Versenyszabályzat mellékletében megtekinthető.
Név | Cég | Titulus |
Berezvai Zombor | Budapesti Corvinus Egyetem; Gazdasági Versenyhivatal | Egyetemi docens; Versenyközgazdasági és Piackutatási Iroda vezető |
Dr. Szűcs László | PwC legal | Ügyvéd |
Fekete Zoltán | Magyar Márkaszövetség | Főtitkár |
Gláser Tamás | Brand Way & Compass; VOSZ; Magyar Védjegy Egyesület | Vezető tanácsadó; Ellenőrző bizottság alelnök; Ügyvezető elnök |
Gönci Beáta | Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség | Főtitkár |
Hankó Gergely | Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége | Ügyvezető igazgató |
Hermann Zsuzsanna | Trade magazin | Ügyvezező-főszerkesztő |
Dr. Kozák Tamás | Országos Kereskedelmi Szövetség | Főtitkár |
Márta Irén | Magyarországi Üzelti Tanács a Fenntartható Fejlődésért | Ügyvezető igazgató |
Neubauer Katalin | Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség | Főtitkár |
Szabó Szilvia | Magyar Élelmiszerbank Egyesület | Ügyvezető |
Szöllősi Réka | Élelmiszervilág Consulting | Alapító, tanácsadó |
Turcsán Tünde | Consumer Panel Services GfK-YouGov | Ügyvezető igazgató |
Vörös Attila | Felelős Élelmiszergyártók Szövetsége | Ügyvezető igazgató |
Wiszkidenszky András | Green Brands | Regionális igazgató |
MMSZ Zöld Tagozatának Zöld-Kommunikációs különdíj zsűrizési folyamata:
Az idei évben is Fenntarthatóság Szimbóluma 2024 sikeres pályázatai közül kerül kiválasztásra az MMSZ Zöld Tagozatának Zöld-Kommunikációs különdíja (nevezhetnek azok, akik elfogadták az idevonatkozó jelentkezési feltételeket a pályázati adatlapon), amelyet a pályázatok közül az alábbi szempontok alapján a legjobbnak ítélte a Tagozat tagjait képviselő szakmai zsűri:
- Mennyire illeszkedik a projekthez kapcsolódó kommunikáció a márka ESG / zöld üzeneteihez
- Mennyire illeszkedik a márka általános, globális kommunikációjához
- Kampány összetettsége, integráltsága
- Milyen szinten jelenik meg a stratégiai gondolkodásmód (pl. célcsoport meghatározás, kutatták-e a témát előzetesen, …)
- Tartalmaz-e a kampány kreatív, out of the box ötletet, ami lehet akár pl. kreatív csatornaválasztás is
- Számszerűsíthető eredmények milyenek, milyen volt a kampány hatásfoka (marketingkommunikációs mérőszámok: elérés, honlaplátogatottság, médiamegjelenés, SM interakciók száma, …)
- Edukációs tartalom mennyire hangsúlyos a kampányban, vagy inkább kizárólag a márkáról szól
Díjak és elismerések:
Az eredményhirdetésre a Business Days 2024 konferencián kerül sor.
Azon Pályázók, akik „Fenntarthatóság Szimbóluma 2024” díjban részesülnek, jogosulttá válnak a „Fenntarthatóság Szimbóluma 2024 + kategória megjelölés / különdíj ” címet viselni, és marketing megjelenéseik során ezt a címet logóval kommunikálni és feltüntetni, a címviselés határozott időre, az átvételtől számított 2 (kettő) éves időtartamra vonatkozik.
Határidők:
A pályázatok benyújtásának határideje: 2024. június 17. (hétfő éjfél)
Nevezési díjak:
- 1. pályázat 99.000 Ft + áfa
- 2. és további pályázat 89.000 Ft + áfa
Jelentkezési lap
A verseny támogatói és különdíj felajánlói:
További információkért írjon nekünk e-mailt: ress.adrienn@trademagazin.hu
A Fenntarthatóság Szimbóluma 2024 pályázat Versenyszabályzata
A Fenntarthatóság Szimbóluma 2024 pályázat Adatkezelési Tájékoztatója