Reményt keltő adatok a hazai kiskereskedelemről
A januári 0,6 százalékos növekedés után februárban stagnált a magyar kiskereskedelmi forgalom, az éves visszaesés mértéke viszont 5,6 százalékról 4,3 százalékra mérséklődött – áll a KSH jelentésében.A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010 első két hónapjában 4,9, februárban 4,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 első két hónapjában 974 milliárd értékű árut forgalmaztak, ebből februárban 485 milliárd forint forgalom realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 47 százaléka élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17 százaléka üzemanyag-, 12 százaléka bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24 százalék volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számítva 2010 első két hónapjában 3,3, februárban 2,9 százalékkal kisebb forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában.
2010. februárban az eladások jelentős részét (91 százalékát) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 3,6 százalékkal maradtak el a 2009. februáritól. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem februári volumene 0,2 százalékkal mérséklődött az előző hónaphoz mérten.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >