Reményt keltő adatok a hazai kiskereskedelemről
A januári 0,6 százalékos növekedés után februárban stagnált a magyar kiskereskedelmi forgalom, az éves visszaesés mértéke viszont 5,6 százalékról 4,3 százalékra mérséklődött – áll a KSH jelentésében.A kiskereskedelmi forgalom volumene – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2010 első két hónapjában 4,9, februárban 4,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest.
Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2010 első két hónapjában 974 milliárd értékű árut forgalmaztak, ebből februárban 485 milliárd forint forgalom realizálódott. A kiskereskedelmi eladások 47 százaléka élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 17 százaléka üzemanyag-, 12 százaléka bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-kiskereskedelmi üzletekben bonyolódott; a többi üzlettípus együttes részesedése 24 százalék volt.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számítva 2010 első két hónapjában 3,3, februárban 2,9 százalékkal kisebb forgalmat értek el, mint az előző év azonos időszakában.
2010. februárban az eladások jelentős részét (91 százalékát) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper- és szupermarketek, vegyesboltok) eladásai 3,6 százalékkal maradtak el a 2009. februáritól. A szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem februári volumene 0,2 százalékkal mérséklődött az előző hónaphoz mérten.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >Tippek a bankkártyás csalások elkerülésére az ünnepi forgatagban
A karácsonyi időszak a vásárlás öröméről szól, ám ilyenkor a…
Tovább olvasom >