Rekordszinten a világ 100 legnagyobb cégének piaci tőkeértéke
Rekordszintre, 21 ezer milliárd dollárra emelkedett a világ száz vezető, tőzsdén jegyzett cégének piaci tőkeértéke – derül ki a PwC Global Top 100 felméréséből.
A tavaly áprilistól számított egy év alatt a száz vezető cég piaci tőkeértéke 5 százalékkal nőtt, ami lassulás az egy évvel korábbi 10 százalékos bővüléshez képest.
A szűkített tízes listán továbbra is a technológiai és az online kereskedelmi ágazat cégei vannak túlsúlyban, hét ilyen vállalkozás van az első tízben: az amerikai Microsoft, az Apple, az Amazon, az Alphabet és a Facebook, továbbá két kínai, az Alibaba és a Tencent.
Már ötödik éve a száz legnagyobb vállalat 54 százaléka amerikai, piaci tőkeértékük az átlagnál nagyobb mértékben, 9 százalékkal nőtt egy év alatt.
A Global Top 100 lista második helyén ismét Kína áll annak ellenére, hogy az ázsiai ország cégeinek piaci tőkeértéke 4 százalékkal csökkent az elmúlt 12 hónapban.
Egy éve a kínai cégek piaci tőkeértéke még 57 százalékkal nőtt. Akkor három új kínai cég került be a Top 100-ba és kettő a Top 10-be.
A PwC legfrissebb listája szerint az európai cégek piaci tőkeértéke 5 százalékkal csökkent egy év alatt és három cég kiesett a százas listából.
A legújabb százas listát a Microsoft vezeti, miután tavaly még a harmadik volt, piaci tőkeértéke egy év alatt 202 milliárd dollárral 905 milliárd dollárra emelkedett.
A tavaly listavezető Apple a második helyre szorult vissza, piaci tőkeértéke 45 milliárd dollárral, 896 milliárd dollárra emelkedett.
A tízes listán a további négy cég is amerikai, az Amazon, az Alphabet, a Berkshire Hathaway és a Facebook.
A lista hetedik és nyolcadik helyén kínai cégek állnak: az Alibaba megőrizte hetedik helyét, a Tencent ugyanakkor a tavalyi ötödik helyről a nyolcadikra csúszott vissza.
A tízes lista utolsó két helyén ismét amerikai cégek következnek: a kilencedik a Johnson & Johnson, a tizedik pedig az Exxon Mobil. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Elindult az Amazon Írországban
Az Amazon elindította írországi online áruházát, az Amazon.ie-t, ahol több…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Új élelmiszer-vásárlási funkciókkal bővül az Alexa
Alexa technológiájának fejlesztésével igyekszik tovább javítani a digitális élelmiszer-vásárlási élményt…
Tovább olvasom >További cikkeink
A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: szükség van az árrésstopra
A keddi adatok is bizonyítják, hogy szükség van az árrésstopra…
Tovább olvasom >