A közösségi vásárlás a szálláshelyek forgalmát is növelheti
A közösségi vásárlás a ma létező leghatékonyabb marketingeszköz, amelyet – ha tudatosan és jól használnak – a szálláshelyek ismertségét és vendégszámát is jelentősen növelheti.
A tapasztalatok szerint azok a szállodák, amelyek a bónusszal/kuponnal érkező vendégeket ugyanolyan színvonalon szolgálják ki, mint a teljes árat fizetőket, azzal számolhatnak, hogy a hagyományosan vásárló vendégekhez viszonyítva a bónuszos vendégek nagyobb része tér vissza. Fontos tudni azt is, hogy a kedvezményesen megvásárolt szálláslehetőségeket az esetek többségében kiegészítik a vendégek például a gyermekek után fizetendő extra szállásdíjjal, vagy más szolgáltatásokkal, amelyek bevétele már teljes egészében a szállodát illeti, és semmilyen jutalékot nem kell fizetni utána.
Az Egy-kontinens online szállásszolgáltató például Magyarország piacvezető közösségi vásárlóoldalán az elmúlt fél évben meghirdetett 16 utazási ajánlatával 6400 vendégéjszakát értékesített, amely mennyiség egy hagyományos utazási iroda többszörösét jelenti. Egy-egy szálloda ajánlatából a közösségi vásárló oldal egy hét alatt többet értékesített, mint egy utazási iroda egész évben.
A minőséget szem előtt tartó szálláshelyek számára kiváló lehetőség a közösségi vásárlás, hiszen az eddigi tapasztalatok alapján amellett, hogy egy-egy ajánlattal kiugróan nagyszámú vendéget hozhat, a szálláshely, vagy szállásszolgáltató ismertségét is rövid idő alatt jelentősen növelheti. Emiatt a közösségi vásárlás kiváló eszköz lehet általában a szálláshelyek kihasználtságának növelésére, vagy a kiemelt időszakokon kívüli, kiegyensúlyozottabb szállásértékesítés biztosítására. Különösen figyelemreméltó mindez annak fényében, hogy míg a hazai szállodai férőhelyek kihasználtsága a Magyar Szállodaszövetség adatai szerint az idei évben is – a négy csillagos hoteleket leszámítva – folyamatosan csökkent, addig a közösségi vásárlás piaca folyamatosan nőtt, sőt új vásárlói rétegeket vonzott az internetre. A közösségi vásárlóoldalakon értékesített vendégéjszakák egyébként szinte minden mutatóban megegyeznek a hagyományosan értékesített foglalásokkal, tehát a vendégkör összetétele és az egy főre jutó költés tekintetében sincs a két értékesítési mód között számottevő különbség.
„A szállodák helykihasználtságát és ismertségét növelő kampányokat nagyon tudatosan lehet megtervezni, ami kifejezetten előnyös a legnagyobb szállodaláncoktól kezdve a legkisebb panziókig.” – állítja Träger Tamás, az Egy-kontinens online szállásszolgáltatásokkal foglalkozó cég vezetője.
„Partnereink és a vendégek visszajelzése alapján csak pozitív tapasztalatokról tudunk beszámolni, de ezért a közösségi vásárlóoldalnak, ha van, a szállásközvetítőnek és legfőképpen a szálláshelynek is mindent meg kell tennie. Tapasztalataink azt mutatják, hogy azok a szállodák, amelyek a bónuszos voucherrel érkező vendégeket ugyanúgy fogadták, mint a teljes árat fizetőket, könnyen gazdagodtak fizetőképes, visszatérő vendégekkel és nagyon pozitív webes visszajelzésekkel. A szállodákról rengeteg pozitív visszajelzést olvashatunk egy-egy jól sikerült akció után, ami közvetve is jelentős számú új szállóvendéget jelenthet akár még hónapokkal az akció után is.” – folytatta Träger.
„A legnagyobb közösségi vásárlóoldalon hirdetett akcióink után partnereink és a mi klubrendszerűen működő oldalunk látogatottsága is sokszorosan megnő, hiszen a vásárlók alaposan utánajárnak az ajánlat részleteinek. Ennél nagyobb elérést egyik marketingeszköz sem biztosít, ráadásul az eredménye jól számszerűsíthető, hiszen a közösségi vásárlóoldal egészen a szálláshely bejáratáig kíséri a vendégeket, sőt kockázatmentes, hiszen pénzbe csak a tényleges vásárlók után kerül, ráadásul csak utólag. Nem véletlen, hogy a legnagyobb partnereink is évente legalább egyszer kihasználják a közösségi vásárlásban rejlő lehetőséget, és így rengeteg elégedett szállóvendéget szereznek maguknak. Ahogy eddig is, ezután is minden partnerünknek és érdeklődőnek fogom ajánlani ezt a lehetőséget, hiszen ha nem visszaélnek ezzel az eszközzel, hanem élnek vele, akkor mindenki jól jár” – közli a tozsdeforum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >