Rekordot döntött tavaly a bio minősítésű termékek értékesítése az USA-ban
A biotermékek piaca az USA-ban 2023-ban 69,7 mrd dolláros rekord forgalmat realizált az Organic Trade Association (OTA) szerint. A kategória forgalma 3,4%-kal nőtt 2022-hez képest főként az árazásra vonatkozó intézkedések hatására.
– Bíztató látni, hogy a bioszegmens alapvetően a teljes piaccal megegyező ütemben növekszik – mondta el Tom Chapman, az OTA társ-vezérigazgatója. – Figyelembe véve az inflációt és azt, hogy a bio már prémium kategóriának számít, a jelenlegi növekedés azt mutatja, hogy a fogyasztók a gazdasági kihívások és az áremelkedések közepette is a biotermékeket választják. Bár a bio már egy érett szakaszban lévő ágazatnak számít a piacon, növekedési lehetőségei még mindig jelentősek.
Továbbra is a biotermények hozzák a legnagyobb forgalmat. A bio zöldségek-gyümölcsök értékesítése 2023-ban 2,6%-kal 20,5 mrd dollárra nőtt, ami az USA teljes gyümölcs- és zöldségértékesítésének 15%-a. A legnépszerűbb termékek közé az avokádó, a bogyós gyümölcsök, az alma, a sárgarépa és a csomagolt saláták tartoznak.
A bioélelmiszerek forgalma 4,1%-kal 15,4 mrd dollárra nőtt, amelyet a bolti pékáruk és friss kenyerek 3,1 mrd dollárral, a reggeli szárazáru 1,8 milliárd dollárral, valamint a bébiételek és tápszerek 1,5 milliárd dollárral vezettek.
A harmadik legnagyobb biokategória az italoké, amelyek 3,9%-os növekedést és 9,4 milliárd dolláros forgalmat könyvelhettek el 2023-ban. A növekedés hajtómotorját a hidratáló és mentális fókuszt fokozó funkcionális italok jelentették, de az alkoholmentes italok és a mocktailok is jelentős növekedést értek el.
A mennyiségi értékesítés az OTA szerint 2023-ban 40%-kal nőtt, és sok biotermék ára lassabban emelkedett, mint a nem bio termékeké – számolt be a Food Business News.
Kapcsolódó cikkeink
Új energiaszeletet vezet be a Mondelēz az USA-ban
A Mondelēz International BelVita Energy Snack Bites néven új terméket…
Tovább olvasom >A nosztalgia jegyében dob piacra új ízt a Coca-Cola Amerikában
Február 10-én mutatja be a Coca-Cola legújabb üdítőjét, az Orange…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új energiaszeletet vezet be a Mondelēz az USA-ban
A Mondelēz International BelVita Energy Snack Bites néven új terméket…
Tovább olvasom >Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Stagnált az eurózóna gazdasága a negyedik negyedévben
Az elemzői várakozásokkal szemben stagnált az eurózóna gazdasága 2024 negyedik…
Tovább olvasom >