Rekordot döntött tavaly a bio minősítésű termékek értékesítése az USA-ban
A biotermékek piaca az USA-ban 2023-ban 69,7 mrd dolláros rekord forgalmat realizált az Organic Trade Association (OTA) szerint. A kategória forgalma 3,4%-kal nőtt 2022-hez képest főként az árazásra vonatkozó intézkedések hatására.
– Bíztató látni, hogy a bioszegmens alapvetően a teljes piaccal megegyező ütemben növekszik – mondta el Tom Chapman, az OTA társ-vezérigazgatója. – Figyelembe véve az inflációt és azt, hogy a bio már prémium kategóriának számít, a jelenlegi növekedés azt mutatja, hogy a fogyasztók a gazdasági kihívások és az áremelkedések közepette is a biotermékeket választják. Bár a bio már egy érett szakaszban lévő ágazatnak számít a piacon, növekedési lehetőségei még mindig jelentősek.
Továbbra is a biotermények hozzák a legnagyobb forgalmat. A bio zöldségek-gyümölcsök értékesítése 2023-ban 2,6%-kal 20,5 mrd dollárra nőtt, ami az USA teljes gyümölcs- és zöldségértékesítésének 15%-a. A legnépszerűbb termékek közé az avokádó, a bogyós gyümölcsök, az alma, a sárgarépa és a csomagolt saláták tartoznak.
A bioélelmiszerek forgalma 4,1%-kal 15,4 mrd dollárra nőtt, amelyet a bolti pékáruk és friss kenyerek 3,1 mrd dollárral, a reggeli szárazáru 1,8 milliárd dollárral, valamint a bébiételek és tápszerek 1,5 milliárd dollárral vezettek.
A harmadik legnagyobb biokategória az italoké, amelyek 3,9%-os növekedést és 9,4 milliárd dolláros forgalmat könyvelhettek el 2023-ban. A növekedés hajtómotorját a hidratáló és mentális fókuszt fokozó funkcionális italok jelentették, de az alkoholmentes italok és a mocktailok is jelentős növekedést értek el.
A mennyiségi értékesítés az OTA szerint 2023-ban 40%-kal nőtt, és sok biotermék ára lassabban emelkedett, mint a nem bio termékeké – számolt be a Food Business News.
Kapcsolódó cikkeink
E-kereskedelmi együttműködésre lép az Albertsons a Grubhubbal
A június 25-én bejelentett megállapodás értelmében az éttermi házhozszállítási szolgáltatást…
Tovább olvasom >A Shopify-jal együttműködve bővíti piacterét a Target
A Shopify kereskedők egy része, mint például a True Classic,…
Tovább olvasom >8,1 milliárdra csökkent a növényi élelmiszerek forgalma az Egyesült Államokban
Bár az iparági szereplők lépéseket tettek annak érdekében, hogy több…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 3,6 százalékkal nőtt
Májusban a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >MBH Bank: Bíztató kilátások a kereskedelmi ágazatban – ágazati kitekintő
Májusban lényegében stagnált a kiskereskedelmi forgalom, a benzinkutak forgalma nélkül…
Tovább olvasom >KPMG: Szigorúbb szabályok jönnek a fenntarthatóság és az emberi jogok területén
Megjelent a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati átvilágításról szóló európai uniós irányelv,…
Tovább olvasom >