Rekordot döntött a sajátmárkás termékek piaci részesedése az olasz kiskereskedőknél
Az olaszországi kiskereskedők figyelme egyre inkább a sajátmárkás termékek felé fordul annak érdekében, hogy ellensúlyozzák az inflációt és a nagy márkákat kedvelő olaszok vásárlóerejének csökkenését.
A sajátmárkás termékek piaci részesedése az olasz kiskereskedők teljes bevételének 31,5%-ára emelkedett tavaly (ami rekordnak minősül) az előző évi 30,4%-ról és a 2019-es 28,3%-ról – derül ki a The European House Ambrosetti (TEHA) olasz tanácsadó cég tanulmányából.
A tanulmány szerint az olcsóbb sajátmárkás termékek előállítása nagyobb mértékben növekszik, mint a prémium termékeké.
– A kiskereskedő jelentős befektetéseket eszközölnak a sajátmárkás termékekbe – mondta Mauro Lusetti, az olasz kiskereskedelmi szövetség, az ADM elnöke.
Amellett, hogy a sajátmárkás termékek a kiskereskedőknek nagyobb kontroll biztosítanak az árak felett, a fogyasztói igényekre való hatékonyabb és gyorsabb reagálást is lehetővé tesznek – tette hozzá Lusetti.
Olaszországban a sajátmárkás termékek elterjedtsége az egyik legcsekélyebb Európában, de ez azt is jelenti, hogy van tere a növekedésnek – mondta a szakember.
A sajátmárkás termékek volumene változatlan árfolyamon számolva 332 millió euróval nőtt 2023-ban, szemben a kiskereskedők teljes forgalmának több mint 1,1 milliárd eurós csökkenésével.
Kapcsolódó cikkeink
Országszerte elérhető lesz a Despar Italia üzleteiben az S-Budget márka
Az olasz Despar Italia, az SPAR koncesszió tulajdonosa, országosan elérhetővé…
Tovább olvasom >Egész Délkelet-Európára kiterjeszti hibrid diszkontkoncepcióját az Eurospin
Az Eurospin olasz diszkontkereskedő Délkelet-Európában terjeszkedik. Az észak-olasz kiskereskedő helyi…
Tovább olvasom >30 millió euró beruházásával bővíti olaszországi tésztagyártását a Barilla
A Barilla 30 millió eurót invesztál a dél-olaszországi Foggia városában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >A tojás ára tovább emelkedik: a ketreces tartás kivezetése drágítja a piacot
A magyarországi tojásárak január végére átlépték a száz forintos lélektani…
Tovább olvasom >