Rekordot döntött a sajátmárkás termékek piaci részesedése az olasz kiskereskedőknél
Az olaszországi kiskereskedők figyelme egyre inkább a sajátmárkás termékek felé fordul annak érdekében, hogy ellensúlyozzák az inflációt és a nagy márkákat kedvelő olaszok vásárlóerejének csökkenését.
A sajátmárkás termékek piaci részesedése az olasz kiskereskedők teljes bevételének 31,5%-ára emelkedett tavaly (ami rekordnak minősül) az előző évi 30,4%-ról és a 2019-es 28,3%-ról – derül ki a The European House Ambrosetti (TEHA) olasz tanácsadó cég tanulmányából.
A tanulmány szerint az olcsóbb sajátmárkás termékek előállítása nagyobb mértékben növekszik, mint a prémium termékeké.
– A kiskereskedő jelentős befektetéseket eszközölnak a sajátmárkás termékekbe – mondta Mauro Lusetti, az olasz kiskereskedelmi szövetség, az ADM elnöke.
Amellett, hogy a sajátmárkás termékek a kiskereskedőknek nagyobb kontroll biztosítanak az árak felett, a fogyasztói igényekre való hatékonyabb és gyorsabb reagálást is lehetővé tesznek – tette hozzá Lusetti.
Olaszországban a sajátmárkás termékek elterjedtsége az egyik legcsekélyebb Európában, de ez azt is jelenti, hogy van tere a növekedésnek – mondta a szakember.
A sajátmárkás termékek volumene változatlan árfolyamon számolva 332 millió euróval nőtt 2023-ban, szemben a kiskereskedők teljes forgalmának több mint 1,1 milliárd eurós csökkenésével.
Kapcsolódó cikkeink
Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >Liga párt európai képviselője: nem lehet mecsetet nyitni üzlethelyiségben vagy pizzériában
A hatályos olasz törvények szerint az országban nem lehet mecsetet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >