Rekordot döntött a sajátmárkás termékek piaci részesedése az olasz kiskereskedőknél

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 01. 29. 09:52

Az olaszországi kiskereskedők figyelme egyre inkább a sajátmárkás termékek felé fordul annak érdekében, hogy ellensúlyozzák az inflációt és a nagy márkákat kedvelő olaszok vásárlóerejének csökkenését.

A sajátmárkás termékek piaci részesedése az olasz kiskereskedők teljes bevételének 31,5%-ára emelkedett tavaly (ami rekordnak minősül) az előző évi 30,4%-ról és a 2019-es 28,3%-ról – derül ki a The European House Ambrosetti (TEHA) olasz tanácsadó cég tanulmányából.

A tanulmány szerint az olcsóbb sajátmárkás termékek előállítása nagyobb mértékben növekszik, mint a prémium termékeké.

– A kiskereskedő jelentős befektetéseket eszközölnak a sajátmárkás termékekbe – mondta Mauro Lusetti, az olasz kiskereskedelmi szövetség, az ADM elnöke.

Amellett, hogy a sajátmárkás termékek a kiskereskedőknek nagyobb kontroll biztosítanak az árak felett, a fogyasztói igényekre való hatékonyabb és gyorsabb reagálást is lehetővé tesznek – tette hozzá Lusetti.

Olaszországban a sajátmárkás termékek elterjedtsége az egyik legcsekélyebb Európában, de ez azt is jelenti, hogy van tere a növekedésnek – mondta a szakember.

A sajátmárkás termékek volumene változatlan árfolyamon számolva 332 millió euróval nőtt 2023-ban, szemben a kiskereskedők teljes forgalmának több mint 1,1 milliárd eurós csökkenésével.

ESM

Kapcsolódó cikkeink