Rekordot döntött a holland mezőgazdasági export a virág-, és sertéshús-értékesítés növekedésének köszönhetően
A holland Központi Statisztikai Hivatal és a Wageningen Gazdaságkutató Központ adatai szerint a virág- és a sertéshús-értékesítés növekedésének köszönhetően tavaly új rekordot ért el Hollandia mezőgazdasági exportja, amely az előző évhez képest 4,6 százalékkal 94,5 milliárd euróra (mintegy 312 ezer milliárd forint) nőtt 2019-ben – közölte a helyi sajtó pénteken.
A növekedés mintegy kétharmadát az árak emelkedése, egyharmadát pedig az értékesítési volumen növekedése tette ki.
A jelentés adatai szerint a holland mezőgazdaság export szempontjából legsikeresebb ágazata tavaly a kertészet volt. Különösen a friss szálas virágok, a tulipánhagymák és más dísznövények kivitele emelkedett ki, amely tavaly mintegy 9,5 milliárd eurót (közel 31,3 ezer milliárd forint) ért el.
Kiemelkedő eredménnyel zárt a holland húskivitel is, értéke tavaly 8,8 milliárd euró (mintegy 29 milliárd forint) volt. A beszámoló szerint a holland sertéshús exportjának növekedéséhez az Ázsia egyes részein kitört sertéspestis-járvány, és ennek nyomán a sertéshús árának emelkedése járult hozzá. A holland sertéshús kínai kivitele a 2018-as 117 millió euróról 2019-ben mintegy 377 millió euróra nőtt.
Hollandia legfontosabb, 25 százalékot kitevő exportpiaca 2019-ben is Németország volt, amelyet Belgium és az Egyesült Királyság követett – tették hozzá. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszerek, italok, dohány kivitelének volumene 35 százalékkal, míg a behozatalé 10 százalékkal lett nagyobb
2024. áprilisban a kivitel volumene 13, a behozatalé 2,5 százalékkal…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 5,1 százalékkal alacsonyabbak voltak, mint egy éve
2024. májusban az ipari termelői árak átlagosan 0,2 százalékkal alacsonyabbak…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >