Rekordot dönt idén a magyar-cseh kereskedelmi forgalom
Rekordot dönt idén a kereskedelmi forgalom értéke Magyarország és Csehország között, ugyanakkor a feleknek közös érdeke a kétoldalú gazdasági együttműködés további fokozása – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Prágában.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2017/03/praga.jpg)
A 10 milliárd eurót is meghaladhatja idén a magyar-cseh kereskedelmi forgalom
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a magyar-cseh kormányzati csúcstalálkozót követően Szijjártó Péter kiemelte, hogy minél szorosabb a gazdasági együttműködés a két ország között, az annál inkább hozzá tud járulni a gazdaság gyors újraindulásához. Márpedig utóbbi szerinte alapvető feltétele annak, hogy az új világgazdasági korszakot felvezető versenyben mindkét ország sikeres lehessen.
Arról számolt be, hogy az idei első féléves adatok alapján 2021-ben meg fogja haladni a 10 milliárd eurót a magyar-cseh kereskedelmi forgalom volumene, amire korábban nem volt példa. Hozzátette, exportorientált gazdaságként ez jelentős hozzájárulás a magyar bruttó hazai termék (GDP) bővüléséhez.
A forgalom további növelése érdekében a magyar Eximbank 570 millió eurós hitelkeretet hozott létre a magyar és cseh cégek kereskedelmi együttműködésének támogatására – tájékoztatott.
Szijjártó Péter úgy vélekedett, hogy jól sikerültek a magyar vállalatok csehországi beruházásai. Erre példaként említette, hogy a MOL már több mint 300 benzinkutat működtet az országban, míg az MVM megvásárolt egy olyan energetikai céget, amely mintegy 1,6 millió cseh fogyasztó számára biztosít földgáz- és energiaszolgáltatást. Emellett azt is megemlítette, hogy Magyarországon 330 cseh vállalat több mint 6000 embernek ad munkát, és folyamatosak a beruházások.
Rámutatott, hogy a közép-európai térség fontos versenyhátránya a gyorsvasutak hiánya, amit most a régió országai közösen próbálnak ledolgozni. Mint mondta, szerdán épp a magyar fővárosban ülésezik a visegrádi négyek (V4) azon munkacsoportja, amely a Budapestet Szlovákián és Csehországon keresztül Varsóval összekötő gyorsvasút tervezését és előkészítését végzi. Hamarosan pedig közösen fordulnak majd az Európai Bizottsághoz azért, hogy a tervezési-engedélyezési munkálatokra juttasson pénzt az Európai Unió – tudatta.
A miniszter végezetül elmondta, hogy Magyarország jelenleg is versenyben van több nagy nemzetközi beruházásért, amelyek egy jelentős része az elektromobilitáshoz kapcsolódik. „Alapvetően keleti beruházásokról beszélünk” – fogalmazott.
Majd ennek kapcsán aláhúzta: az elmúlt évek bizonyítják, hogy a kormány helyes döntést hozott a keleti nyitás stratégiájának meghirdetésével. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hazai utazásokra fejenként átlagosan 105 000 Ft-ot szánunk
A gazdaságilag aktív korú magyarok 60 százaléka tudott az elmúlt…
Tovább olvasom >Felvették a cseh szellemi örökség listájára a csehországi sörkultúrát
Felvették a cseh szellemi kulturális örökség listájára a csehországi sörkultúrát…
Tovább olvasom >Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Bank: A januári inflációs adat után 4,6%-ra emeljük idei inflációs prognózisunkat
A decemberi 4,6%-os év/év alapú áremelkedést követően 2025. januárban 5,5%-kal…
Tovább olvasom >Az ESG fenntarthatóság egyre fontosabb a hazai kkv-k számára
A fenntarthatóság és a vállalatirányítási szempontok (ESG: Environmental, Social, Governance)…
Tovább olvasom >Nem magyar sajátosság a kiugró januári infláció – ekkor fékezhet az áremelkedés
Az év eleji áremelések hatásai egyértelműen megmutatkoznak a legfrissebb inflációs…
Tovább olvasom >