Rekordösszeget ruház az Aldi UK üzlethálózatának bővítésébe
Az Aldi az Egyesült Királyságban bolthálózatába történő rekordösszegű, 800 millió fontos (928 millió eurós) beruházásról tett bejelentést. Tavaly a diszkont nettó árbevétele történelmi csúcsot jelentő 16%-kal nőtt, ami az élelmiszer-infláció mértékének több mint kétszerese. A hatékonyságnövelésnek köszönhetően az adózás előtti nyereség megháromszorozódott. A stratégiai lépés célja többek között az, hogy a diszkont növelje előnyét riválisával, a Lidllel szemben.
Felgyorsítja az Aldi üzlethálózatának bővítését az Egyesült Királyságban. A német diszkontcég rekordösszegű, 800 millió fontot (928 millió euró) irányzott elő az üzlethálózatába történő éves beruházásokra. Az év végéig az Aldi 23 új üzlet megnyitását tervezi az Egyesült Királyságban, ezzel egyidejűleg pedig jelenlegi több mint 1000 üzletéből 100-at átállít a legújabb üzletkoncepcióra. Az Aldi korábban már bejelentette, hogy 1500-ra tervezi bővíteni üzlethálózatának méretét az Egyesült Királyságban.
Az Aldi közlése szerint a nettó árbevétel 2,4 milliárd fonttal 17,9 milliárd fontra (20,8 milliárd euró) nőtt az elmúlt pénzügyi évben. A 16%-os növekedés több mint kétszerese az élelmiszerek és alkoholmentes italok ugyanebben az időszakban a statisztikai hivatal által regisztrált 7%-os inflációs rátájának. A tavalyi adózás előtti nyereség több mint háromszorosára, 537 millió fontra (623 millió euróra) emelkedett 153 millió fontról (177 millió euróról), ami 3%-os adózás előtti nyereséghányadot jelent. A vállalat a pozitív teljesítmény fő okaként az üzletekben és a központi funkciókban elért hatékonyságnövelést említette.
Giles Hurley, az Aldi UK and Ireland vezérigazgatója a következőket mondta:
– Minden egyes font nyereség után, amit tavaly elértünk, idén 2 fontot fektetünk be: több üzletet nyitunk, és kiépítjük az ellátási infrastruktúrát annak érdekében, hogy még több millió családhoz juttassuk el a kiváló minőségű, megfizethető árú élelmiszereket Egyesült Királyság-szerte.
Ezzel a lépéssel az Aldi célja, hogy növelje előnyét az ősriválisával, a Lidllel szemben. A Kantar Worldpanel 2023-ra vonatkozó adatai szerint a Lidl gyorsabban növeli piaci részesedését, mint az Aldi: a teljes év során 9,1%-ról 9,3%-ra, míg a Lidl részesedése 7,2%-ról 7,7%-ra nőtt. A Lidl nyeresége szinte kizárólag a már meglévő üzletekből származott. A költségcsökkentő intézkedések és a csoporton belül jellemző óvatosabb terjeszkedési politika eredményeként a diszkont brit üzlethálózatát február végére 962 üzletről csupán 964-re bővítette.
Az év eleje óta úgy tűnik, hogy az Aldi visszanyerte lendületét. Míg a Kantar adatai szerint a Lidl piaci részesedése 0,4 százalékponttal nőtt január és augusztus között, addig az Aldié 0,7 százalékponttal 10%-ra emelkedett.
A brit Which? fogyasztóvédelmi szervezet szerint idén nyolc egymást követő hónapban volt az Aldi az Egyesült Királyság legolcsóbb élelmiszerüzlete a hat legnagyobb élelmiszer-kiskereskedő kosarának havi összehasonlítása alapján.
Kapcsolódó cikkeink
Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Ezrek tüntettek Londonban a farmokra kivetett örökösödési adó ellen
Ezrek tüntettek kedden Londonban a mezőgazdasági vállalkozásokra kivetett örökösödési adó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >