Rekordösszeget ruház az Aldi UK üzlethálózatának bővítésébe
Az Aldi az Egyesült Királyságban bolthálózatába történő rekordösszegű, 800 millió fontos (928 millió eurós) beruházásról tett bejelentést. Tavaly a diszkont nettó árbevétele történelmi csúcsot jelentő 16%-kal nőtt, ami az élelmiszer-infláció mértékének több mint kétszerese. A hatékonyságnövelésnek köszönhetően az adózás előtti nyereség megháromszorozódott. A stratégiai lépés célja többek között az, hogy a diszkont növelje előnyét riválisával, a Lidllel szemben.
Felgyorsítja az Aldi üzlethálózatának bővítését az Egyesült Királyságban. A német diszkontcég rekordösszegű, 800 millió fontot (928 millió euró) irányzott elő az üzlethálózatába történő éves beruházásokra. Az év végéig az Aldi 23 új üzlet megnyitását tervezi az Egyesült Királyságban, ezzel egyidejűleg pedig jelenlegi több mint 1000 üzletéből 100-at átállít a legújabb üzletkoncepcióra. Az Aldi korábban már bejelentette, hogy 1500-ra tervezi bővíteni üzlethálózatának méretét az Egyesült Királyságban.
Az Aldi közlése szerint a nettó árbevétel 2,4 milliárd fonttal 17,9 milliárd fontra (20,8 milliárd euró) nőtt az elmúlt pénzügyi évben. A 16%-os növekedés több mint kétszerese az élelmiszerek és alkoholmentes italok ugyanebben az időszakban a statisztikai hivatal által regisztrált 7%-os inflációs rátájának. A tavalyi adózás előtti nyereség több mint háromszorosára, 537 millió fontra (623 millió euróra) emelkedett 153 millió fontról (177 millió euróról), ami 3%-os adózás előtti nyereséghányadot jelent. A vállalat a pozitív teljesítmény fő okaként az üzletekben és a központi funkciókban elért hatékonyságnövelést említette.
Giles Hurley, az Aldi UK and Ireland vezérigazgatója a következőket mondta:
– Minden egyes font nyereség után, amit tavaly elértünk, idén 2 fontot fektetünk be: több üzletet nyitunk, és kiépítjük az ellátási infrastruktúrát annak érdekében, hogy még több millió családhoz juttassuk el a kiváló minőségű, megfizethető árú élelmiszereket Egyesült Királyság-szerte.
Ezzel a lépéssel az Aldi célja, hogy növelje előnyét az ősriválisával, a Lidllel szemben. A Kantar Worldpanel 2023-ra vonatkozó adatai szerint a Lidl gyorsabban növeli piaci részesedését, mint az Aldi: a teljes év során 9,1%-ról 9,3%-ra, míg a Lidl részesedése 7,2%-ról 7,7%-ra nőtt. A Lidl nyeresége szinte kizárólag a már meglévő üzletekből származott. A költségcsökkentő intézkedések és a csoporton belül jellemző óvatosabb terjeszkedési politika eredményeként a diszkont brit üzlethálózatát február végére 962 üzletről csupán 964-re bővítette.
Az év eleje óta úgy tűnik, hogy az Aldi visszanyerte lendületét. Míg a Kantar adatai szerint a Lidl piaci részesedése 0,4 százalékponttal nőtt január és augusztus között, addig az Aldié 0,7 százalékponttal 10%-ra emelkedett.
A brit Which? fogyasztóvédelmi szervezet szerint idén nyolc egymást követő hónapban volt az Aldi az Egyesült Királyság legolcsóbb élelmiszerüzlete a hat legnagyobb élelmiszer-kiskereskedő kosarának havi összehasonlítása alapján.
Kapcsolódó cikkeink
Drámai növekedés a kibertámadásokban: a Schwarz-csoport válaszlépései
2023-ban a német gazdaságot súlyosan érintették a kibertámadások, melyek közel…
Tovább olvasom >A városi kényelembe invesztál a Penny Németországban
Modernizálja a német Penny kis, városi diszkontüzleteit. Az erőteljesebben kényelemorientált…
Tovább olvasom >3000 tonna sajtot exportált tavaly a svájci Lidl
Több mint 3000 tonna sajtot exportált a svájci Lidl 2023-ban,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Heteken belül több milliárd euró támogatás nyílik meg a zöld beruházásba kezdő vállalatoknak
Várhatóan idén novemberben több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik…
Tovább olvasom >NGM: nyáron tovább nőtt a SZÉP-kártya népszerűsége
A 2024-es év eddigi eredményei is megerősítik, hogy a SZÉP-kártya…
Tovább olvasom >Kihívásokkal teli piac: miért nehéz fenntarthatóan termeszteni az édesburgonyát Magyarországon?
Bár az édesburgonya népszerűsége és a kereslet iránta folyamatosan nő…
Tovább olvasom >