Rekordmértékben csökkent júniusban a kiskereskedelmi forgalom Németországban
Minden korábbinál nagyobb mértékben csökkent júniusban a kiskereskedelmi forgalom reálértéken Németországban az egy évvel korábbihoz képest, nominálisan azonban 1 százalék alatt maradt a visszaesés a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) hétfői jelentése szerint

Alaposan meggondolják a német fogyasztók, hogy mit emelnek le az üzletek polcairól. (Fotó: Pixabay)
Az Európai Unió legnagyobb gazdaságában a kiskereskedelmi ágazat forgalma reálértékben 8,8 százalékkal csökkent júniusban 2021 júniusához képest. Ez a legnagyobb mértékű éves szintű visszaesés a rendszeres adatfelvétel 1994-es kezdete óta, 28 éve. Nominálisan azonban a forgalom csupán 0,8 százalékkal csökkent. A nominális és a reálértékek közötti különbség a nagy inflációt, a magas áremelkedést tükrözi, amely érezhetően befolyásolja a fogyasztói bizalmat – emelte ki jelentésében a Destatis.
Az egy hónappal korábbihoz képest reálértéken 1,6 százalékos, nominálisan 0,5 százalékos a csökkenés
Az élelmiszer-kiskereskedelemben az egy évvel korábbihoz képest – reálértéken – 7,2 százalékkal csökkent a forgalom, bizonyára főleg az élelmiszerek drágulása miatt, de annak is lehetett szerepe, hogy a koronavírus-világjárvány miatti korlátozások lebontásával emelkedésnek indult a vendéglők forgalma. Az ágazat egy sor további területén is csökkent a forgalom, visszaesett a többi között a csomagküldő és internetes kiskereskedelem, és a ruházati cikkek és a lábbelik értékesítése.
Egyedül a benzinkutakat kerülték el a veszteségek
A benzinkutak forgalma viszont növekedett, legalábbis az egy hónappal korábbihoz képest, méghozzá 6,4 százalékkal, ami leginkább a szövetségi kormány által biztosított üzemanyagár-kedvezménynek tulajdonítható. Azonban az egy évvel korábbihoz képest még így is jelentős, 8 százalékos visszaesést regisztráltak a németországi töltőállomások forgalmában júniusban a Destatis jelentése szerint.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával optimalizálja üzleteiben a polcképet és árstratégiáját a Müller
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM: nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem – a családi adócsökkentések és a nyugdíjasok élelmiszerutalványa tovább erősítik a forgalmat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Van még tér a bővülésre a magyar boltokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Infláció: a várt emelkedés helyett stagnálás – 4,3% éves ráta, 3,9% maginfláció
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Rangos szakmai elismerésben részesült a Lidl Magyarország
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Spar 1,7 milliárd forintos beruházással fejlesztette üzlethálózatát
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >