Rekordmértékben csökkent júniusban a kiskereskedelmi forgalom Németországban
Minden korábbinál nagyobb mértékben csökkent júniusban a kiskereskedelmi forgalom reálértéken Németországban az egy évvel korábbihoz képest, nominálisan azonban 1 százalék alatt maradt a visszaesés a szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) hétfői jelentése szerint
Az Európai Unió legnagyobb gazdaságában a kiskereskedelmi ágazat forgalma reálértékben 8,8 százalékkal csökkent júniusban 2021 júniusához képest. Ez a legnagyobb mértékű éves szintű visszaesés a rendszeres adatfelvétel 1994-es kezdete óta, 28 éve. Nominálisan azonban a forgalom csupán 0,8 százalékkal csökkent. A nominális és a reálértékek közötti különbség a nagy inflációt, a magas áremelkedést tükrözi, amely érezhetően befolyásolja a fogyasztói bizalmat – emelte ki jelentésében a Destatis.
Az egy hónappal korábbihoz képest reálértéken 1,6 százalékos, nominálisan 0,5 százalékos a csökkenés
Az élelmiszer-kiskereskedelemben az egy évvel korábbihoz képest – reálértéken – 7,2 százalékkal csökkent a forgalom, bizonyára főleg az élelmiszerek drágulása miatt, de annak is lehetett szerepe, hogy a koronavírus-világjárvány miatti korlátozások lebontásával emelkedésnek indult a vendéglők forgalma. Az ágazat egy sor további területén is csökkent a forgalom, visszaesett a többi között a csomagküldő és internetes kiskereskedelem, és a ruházati cikkek és a lábbelik értékesítése.
Egyedül a benzinkutakat kerülték el a veszteségek
A benzinkutak forgalma viszont növekedett, legalábbis az egy hónappal korábbihoz képest, méghozzá 6,4 százalékkal, ami leginkább a szövetségi kormány által biztosított üzemanyagár-kedvezménynek tulajdonítható. Azonban az egy évvel korábbihoz képest még így is jelentős, 8 százalékos visszaesést regisztráltak a németországi töltőállomások forgalmában júniusban a Destatis jelentése szerint.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
2025-ben magához térhet a fogyasztás
Mi jellemezte a magyar gazdaságot az elmúlt negyedévben? Mikor kap…
Tovább olvasom >Németországban digitális együttműködésbe kezdett a Lidl és a Disney+
A Lidl Németországban digitális partnerségre lépett a Disney+-szal, amely november…
Tovább olvasom >Soha nem volt ennyire lendületes a növényi alapú élelmiszerek forgalma Németországban
Új rekordot döntött a növényi alapú hús- és tejhelyettesítők piaca…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >