Rekordbővülést ért el a belföldi e-kereskedelem egy felmérés szerint
A koronavírusnak köszönhetően rekordmértékű, éves összevetésben 34,8 százalékos bővülést, bruttó 355 milliárd forintos forgalmat ért el a belföldi e-kereskedelem az első 6 hónapban – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu kutatásából.
A koronavírus hatását mutatja, hogy az első fél éven belül nagyobbrészt a második negyedévhez köthető az e-kereskedelem növekedése. Bár az első három hónap bővülése is jelentős, 20 százalék feletti, a következő időszak ehhez képest is több mint kétszeres, 47 százalékos növekedést hozott – írták. A kereslet nagy része a hagyományos üzletekből került át az online térbe, de az internetes vásárlást hajtotta a digitális oktatás, és a távmunka térnyerése is. Utóbbiak eredménye a számítástechnikai eszközök iránti kereslet 50 százalékot meghaladó növekedése. A webáruházak összesített forgalma alapján ugyanakkor az élelmiszerek, a drogériai és háztartási cikkek forgalma ennél is nagyobb mértékben, 84 százalékkal ugrott meg, de az otthoni, kerti és barkácstermékek is az átalakulás nyertesének számítanak 54 százalékos bővüléssel. A közlemény szerint a második negyedévben visszafogottabb költekezés várható. A rendkívüli intézkedések megszüntetése már nyáron visszavetette a vásárlási kedvet, így a GKI Digital a harmadik negyedévben már nem vár kiugró eredményeket az online kiskereskedelemben. A forgalom további alakulása ugyanakkor függ a koronavírus második hullámának erősségétől, és a kormányzati intézkedésektől, így a korlátozások újbóli bevezetése akár váratlan fordulatokat is hozhat még idén – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Beruházni tervez a Shein az Egyesült Királyságban
A Reuters szerint a Shein a következő öt évben 211…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >