Rekordbevétele volt tavaly a turizmusból Csehországnak
Tavaly 174,9 milliárd koronát (2798,4 milliárd forint) költöttek el a külföldi turisták Csehországban; az új rekordot jelentő összeg 34,5 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi, míg a koronavírus-járvány előtti, 2019-es rekordbevételeket 4,4 százalékkal haladja meg – derült ki a Czech Tourism állami idegenforgalmi ügynökség által pénteken nyilvánosságra hozott közleményből.
A cseh turisták külföldön 171,3 milliárd koronát (2740 milliárd forint) költöttek el, 47,7 százalékkal többet, mint 2022-ben, és 26,9 százalékkal többet, mint 2019-ben.
A bevételek és a kiadások 2012-től, a jelenlegi statisztikai rendszer bevezetésétől kezdve most voltak a legmagasabbak.
A külföldi turisták közül legtöbbet a németek (31,7 milliárd korona), szlovákok (24,2 milliárd korona) és a lengyelek (22,6 milliárd korona) költöttek, a negyedik helyen az ukránok (18,2 milliárd korona ) voltak. Az amerikai turisták tavaly 6,9 milliárd koronát költöttek Csehországban.
A külföldre utazó csehek a legtöbb pénzt Németországban (35,4 milliárd korona), Lengyelországban (31,7 milliárd korona) és Ausztriában (15 mld milliárd korona) hagyták. Őket Szlovákia (13 milliárd korona) és Olaszország (9,3 milliárd korona) követi.
Csehországban tavaly a statisztikai hivatal kimutatása szerint mintegy 22 millió turista szállt meg a kereskedelmi szálláshelyeken, éves szinten a növekedés 13,5 százalékos, míg 2019-hez viszonyítva 0,2 százalékos.
Csehországban 2022-ben és 2023 első felében kétszámjegyű volt az infláció, és csak tavaly júniusban süllyedt tíz százalék alá. Idén áprilisban az éves szintű áremelkedés 2,9 százalékos volt.
Kapcsolódó cikkeink
Átlagosan több mint hét napra kötnek utasbiztosítást a külföldre utazók
Az idei szezonban, a június eleje óta eltelt másfél hónapban…
Tovább olvasom >Vidéki szállások válsága: rövidebb tartózkodások és csökkenő foglalások jellemzik a nyarat
Az ATV Híradójának friss riportja szerint egyre ritkábbak az egész…
Tovább olvasom >Új trend a turizmusban: jönnek fel az LMBTQIA szálláshelyek
Az LMBTQIA+ turizmus világszerte egyre nagyobb figyelmet kap, mivel ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >