Rekord számú kiállító az EuroCIS kereskedelmi információs technológiai szakvásáron, Düsseldorfban

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 01. 13. 11:45

A kereskedelem egyre hatékonyabban működik az információs technológia gyors fejlődésének köszönhetően. A legújabb megoldások iránt növekvő érdeklődés rekord számú, várhatóan huszonkét országból kétszáz kiállítót ösztönöz arra, hogy kiállítson Düsseldorfban az EuroCIS szakvásáron, 2012. február 28 – március 1. között.

– Európában az EuroCIS az egyetlen szakvásár, ahol átfogóan mutatják be a legújabb informatikai megoldások felhasználását a kereskedelemben – tájékoztat Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője. – A rendezők három nap alatt a több mint 40 országból 5 ezer látogatóra számítanak. Érdeklődésének homlokterében egy új kiemelt téma, a többcsatornás marketing és értékesítés mellett az energiatakarékos „zöld“ információs technológia, illetve pénztári rendszerek, lopás elleni biztonsági rendszerek, továbbá a mobillal való fizetés új fejlesztései állnak.

Az EuroCIS kiemelkedő vonzerejét a szervezők azzal magyarázzák, hogy a vásár kínálata évek óta sikeresen alkalmazkodik a kereskedelem fejlődésével együtt járó új igényeihez.

Máté Szilvia hangsúlyozza, hogy a modern kereskedelem minden fontos területét érintik az EuroCIS-en bemutatandó technológiák:
– A kereskedelem versenyképessége és optimális hatékonysága érdekében nélkülözhetetlenek az informatikával és biztonsággal kapcsolatos fejlesztések.

A „többcsatorna“ azért kerül előtérbe, mert az okostelefonok elterjedése nyomán egyre nagyobb szerepet kapnak a hagyományos bolti eladás mellett létrejövő új értékesítési csatornák. Kiterjednek a lehetőségek a fogyasztók elérésére is; szélesebb körű tájékoztatásukkal a piaci szereplők új vásárlói csoportokat nyerhetnek meg, vagy növelhetik a meglévő vevőkör lojalitását.
– A hagyományos üzletek tevékenysége mindinkább összekapcsolódik az online értékesítéssel, és a többcsatornás lehetőségek előbb-utóbb csaknem minden kiskereskedő számára napirendre kerülnek – állapítja meg Dr. Cornelia Jokisch, az EuroCIS sajtófőnöke. – Jelenleg az érintett piaci szereplők számára a legnagyobb kihívás, hogy a fogyasztók erősen különböző informatikai eszközökkel rendelkeznek, ami korlátozza egységes elérhetőségüket.

Az EuroCIS kísérő programjainak gazdag kínálatából kiemelkedik a „Többcsatornás fórum“, amelynek keretében a vásár mindhárom napján délelőtt tizenegytől délután ötig követik egymást az előadások. Bevezetésként az első napon a Metro „real,-“ hipermarket láncának online üzletág területének vezetője, Karsten Hemmer a többcsatornás marketing szinergiáit tekinti át: számba veszi a fogyasztókat online elérő impulzusokat, amelyek a téglából és malterből épített boltokban való vásárlásra ösztönzik őket.

Németországban az online kereskedelem forgalma 22,7 milliárd euró, az EuroCIS szakmai védnöke, az Európai Kereskedelmi Intézet 2010-re vonatkozó elemzése szerint. Az előző évhez képest 13 százalék növekedést regisztrált a kölni székhelyű intézet.

A szektor erős koncentráltságát jelzi, hogy a két legnagyobb vállalkozás, az Amazon.de és az Otto.de összesen 4 milliárd eurót meghaladó bevételt ért el. A legnagyobb tíz cég pedig együttesen 31,5 százalékot vitt el, az összes értékesítés közel egyharmadát.

Az elemzés hangsúlyozza, hogy egyre több online kereskedő vállalat portfóliójába tartozik bele a közösségi média, a vevőkkel való kommunikáció végett. A shopok több mint fele rendelkezik Facebook profillal, egyharmaduk rajta van a Twitteren, 11 százalékuk pedig saját csatornáját használja a YouTube-on.

Kapcsolódó cikkeink