Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében az Egyesült Államokban.
A Circana kizárólag a Private Label Manufacturers Association (PLMA) számára rendelkezésre bocsátott adatai szerint a sajátmárkás termékek értékesítése mind darabszámban, mind dollárban minden idők legmagasabb értékét érte el. Június 16-án a mennyiségi piaci részesedés 22,9%, a dollárban kifejezett piaci részesedés pedig 20,4% volt. A saját márkák teljes forgalma a hat hónap során 121 milliárd dollár volt, míg az országosan forgalmazott márkák forgalma 472 milliárd dollárt tett ki.
A PLMA szerint a piaci részesedések javulása a sajátmárkás termékeknek a nagy márkákhoz képest a kasszáknál nyújtott jobb teljesítményének köszönhető. A sajátmárkás értékforgalom dollárban kifejezve 2,3%-kal nőtt, szemben a márkák 1,1%-os növekedésével. Az egységnyi eladásokban a különbség még nagyobb volt: a saját márkás termékek 2,5%-kal nőttek, míg a márkák 0,8%-kal csökkentek.
A Circana által a PLMA megbízásából nyomon követett 10 kategória eredményei azt mutatják, hogy a sajátmárkás eladások az év első hat hónapjában az üzletekben mindenhol növekedtek. A legnagyobb bővülés szépségápolási részlegen látható (10%), ezt követik az italok (+8,8%), az általános élelmiszerek (+6,9%), a home care (+6,8%), a kisállat kategória (+5,8%), az italok (+4,3%), a fagyasztott termékek (+2,9%), az általános árucikkek (+2,2%) és a lakáskiegészítők (+1,7%). Egyedül a hűtött termékek esetében volt visszaesés, de ez is mindössze -0,7% volt.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Top 10-es listán a legjobb túrógombóc lelőhelyek
Van egy étel, ami generációkon átívelő kedvenc, egyszerre idézi a…
Tovább olvasom >