Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 07. 16. 09:51

Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében az Egyesült Államokban.

A Circana kizárólag a Private Label Manufacturers Association (PLMA) számára rendelkezésre bocsátott adatai szerint a sajátmárkás termékek értékesítése mind darabszámban, mind dollárban minden idők legmagasabb értékét érte el. Június 16-án a mennyiségi piaci részesedés 22,9%, a dollárban kifejezett piaci részesedés pedig 20,4% volt. A saját márkák teljes forgalma a hat hónap során 121 milliárd dollár volt, míg az országosan forgalmazott márkák forgalma 472 milliárd dollárt tett ki.

A PLMA szerint a piaci részesedések javulása a sajátmárkás termékeknek a nagy márkákhoz képest a kasszáknál nyújtott jobb teljesítményének köszönhető. A sajátmárkás értékforgalom dollárban kifejezve 2,3%-kal nőtt, szemben a márkák 1,1%-os növekedésével. Az egységnyi eladásokban a különbség még nagyobb volt: a saját márkás termékek 2,5%-kal nőttek, míg a márkák 0,8%-kal csökkentek.

A Circana által a PLMA megbízásából nyomon követett 10 kategória eredményei azt mutatják, hogy a sajátmárkás eladások az év első hat hónapjában az üzletekben mindenhol növekedtek. A legnagyobb bővülés szépségápolási részlegen látható (10%), ezt követik az italok (+8,8%), az általános élelmiszerek (+6,9%), a home care (+6,8%), a kisállat kategória (+5,8%), az italok (+4,3%), a fagyasztott termékek (+2,9%), az általános árucikkek (+2,2%) és a lakáskiegészítők (+1,7%). Egyedül a hűtött termékek esetében volt visszaesés, de ez is mindössze -0,7% volt.

Chain Store Age

Kapcsolódó cikkeink