Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében az Egyesült Államokban.
A Circana kizárólag a Private Label Manufacturers Association (PLMA) számára rendelkezésre bocsátott adatai szerint a sajátmárkás termékek értékesítése mind darabszámban, mind dollárban minden idők legmagasabb értékét érte el. Június 16-án a mennyiségi piaci részesedés 22,9%, a dollárban kifejezett piaci részesedés pedig 20,4% volt. A saját márkák teljes forgalma a hat hónap során 121 milliárd dollár volt, míg az országosan forgalmazott márkák forgalma 472 milliárd dollárt tett ki.
A PLMA szerint a piaci részesedések javulása a sajátmárkás termékeknek a nagy márkákhoz képest a kasszáknál nyújtott jobb teljesítményének köszönhető. A sajátmárkás értékforgalom dollárban kifejezve 2,3%-kal nőtt, szemben a márkák 1,1%-os növekedésével. Az egységnyi eladásokban a különbség még nagyobb volt: a saját márkás termékek 2,5%-kal nőttek, míg a márkák 0,8%-kal csökkentek.
A Circana által a PLMA megbízásából nyomon követett 10 kategória eredményei azt mutatják, hogy a sajátmárkás eladások az év első hat hónapjában az üzletekben mindenhol növekedtek. A legnagyobb bővülés szépségápolási részlegen látható (10%), ezt követik az italok (+8,8%), az általános élelmiszerek (+6,9%), a home care (+6,8%), a kisállat kategória (+5,8%), az italok (+4,3%), a fagyasztott termékek (+2,9%), az általános árucikkek (+2,2%) és a lakáskiegészítők (+1,7%). Egyedül a hűtött termékek esetében volt visszaesés, de ez is mindössze -0,7% volt.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Az ár-érték arányra helyezi a hangsúlyt a Target iskolakezdési kampányában az Egyesült Államokban
A diszkontóriás július második hetében indította el iskolakezdési kampányát, amelyben…
Tovább olvasom >Leépít az Upside Foods
A sejttenyésztett húst előállító vállalat a „bizonytalan makrokörnyezetre” hivatkozva tervez…
Tovább olvasom >„Csendes” órákat vezet be üzleteiben a kanadai Walmart
A Walmart Canada új kezdeményezése keretében áruházait „csendes” órákkal kívánja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >