Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében az Egyesült Államokban.
A Circana kizárólag a Private Label Manufacturers Association (PLMA) számára rendelkezésre bocsátott adatai szerint a sajátmárkás termékek értékesítése mind darabszámban, mind dollárban minden idők legmagasabb értékét érte el. Június 16-án a mennyiségi piaci részesedés 22,9%, a dollárban kifejezett piaci részesedés pedig 20,4% volt. A saját márkák teljes forgalma a hat hónap során 121 milliárd dollár volt, míg az országosan forgalmazott márkák forgalma 472 milliárd dollárt tett ki.
A PLMA szerint a piaci részesedések javulása a sajátmárkás termékeknek a nagy márkákhoz képest a kasszáknál nyújtott jobb teljesítményének köszönhető. A sajátmárkás értékforgalom dollárban kifejezve 2,3%-kal nőtt, szemben a márkák 1,1%-os növekedésével. Az egységnyi eladásokban a különbség még nagyobb volt: a saját márkás termékek 2,5%-kal nőttek, míg a márkák 0,8%-kal csökkentek.
A Circana által a PLMA megbízásából nyomon követett 10 kategória eredményei azt mutatják, hogy a sajátmárkás eladások az év első hat hónapjában az üzletekben mindenhol növekedtek. A legnagyobb bővülés szépségápolási részlegen látható (10%), ezt követik az italok (+8,8%), az általános élelmiszerek (+6,9%), a home care (+6,8%), a kisállat kategória (+5,8%), az italok (+4,3%), a fagyasztott termékek (+2,9%), az általános árucikkek (+2,2%) és a lakáskiegészítők (+1,7%). Egyedül a hűtött termékek esetében volt visszaesés, de ez is mindössze -0,7% volt.
Chain Store Age
Kapcsolódó cikkeink
Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >A sajátmárkák világa újra Amszterdamba költözik – interjú Peggy Davies-zel, a PLMA elnökével
A PLMA 2025-ös World of Private Label szakkiállítása újra Amszterdamba…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >