Rekord mennyiségű sütőolajat adtak le a MOL kampánya alatt

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 09. 09. 11:18

Lezárult a MOL „Köszi az olajat, jövünk egy bulival!” kampánya, amelynek fődíjait, egy-egy nagyszabású utcabált Budapest, Szeged és Miskolc városa nyerte meg. Az akció ideje alatt rekord leadás született. Idén augusztusban közel 13,5 tonna használt sütőolajat vittek a kutakra az emberek.

MOL
A MOL immár két éve szervezi a használt sütőolaj gyűjtését, és újhasznosítását célzó programját, hogy minél több embert meggyőzzenek arról, hogy az olajat ne dobják ki odahaza. Ma Magyarországon ugyanis a statisztikák szerint az évente forgalomba kerülő több tízezer tonna étolaj mindössze 14 – 15 százalékát gyűjtik vissza. 2011-ben országszerte 100 MOL benzinkúton lehetett leadni az összegyűjtött háztartási zsiradékot. A nagy érdeklődés miatt a társaság folyamatosan bővítette az átvevő helyek számát, amelynek révén idén már 170 töltőállomáson várták azokat, akik környezetbarát módon akartak megszabadulni a sütéshez használt olajtól. Augusztusban rekord mennyiséget, közel 13,5 tonnát adtak le a vásárlók. Az elért eredmény annak fényében még többet mond, hogy a program kezdete óta eltelt közel két és fél év alatt több mint 188 tonna használt sütőolajat vittek el az emberek a Mol-kutakra, amelyet aztán a Rossi Biofuel komáromi üzemében hasznosítottak újra és állítottak elő belőle bioüzemanyagot.
Az idei kampány, a „Köszi az olajat, jövünk egy bulival!” augusztus 12 és szeptember 1. között zajlott. Az ebben résztvevők a MOL begyűjtő pontokon leadott használt sütőolajért kupont kaptak, amellyel kedvenc megyeszékhelyükre szavazhattak a kezdeményezés hivatalos online felületein. A voksok összeszámlálása alapján a három legtöbb virtuális olajat összegyűjtő, azaz legtöbb szavazatot kapó megyeszékhely Budapest (3621 szavazat), Szeged (2806 szavazat) és Miskolc (2468 szavazat) lett. A nyereményük egy – egy zenei-és gasztronómiai programokkal összekötött nagyszabású utcabál lesz, amelyeket októberben, egymást követő hétvégéken rendeznek meg. A rendezvények részleteiről, a fellépőkről a későbbiekben ad tájékoztatást a magyar olajtársaság.
„Sikeresnek ítéljük az idei használt sütőolaj gyűjtést támogató nyári kampányunkat, amelynek kapcsán meg kell jegyezni, hogy szeptember 1-jével csupán a „Köszi az olajat, jövünk egy bulival!” akció zárult le. A MOL kutakon továbbra is várjuk a leadásra szánt háztartási zsiradékot, amelyet kollégáink folyamatosan átvesznek és újrahasznosításukról a Biofilter Kft., és a Rossi Biofuel komáromi üzemének segítségével egész névben gondoskodnak.” – hangsúlyozta Szollár Domokos, a MOL magyarországi kommunikációs igazgatója.
Hozzátette, hogy a MOL-nál a jövőben is fontosnak tartják ennek a programnak a folytatását, és az emberek figyelmének ráirányítását a környezetvédelem szerepére a mindennapokban.

Kapcsolódó cikkeink