Rekord magasságban az édességre fordított költések
A nehéz gazdasági helyzet ellenére sem csökkent a fogyasztók édességek és snackek iránti étvágya. Ez derül ki a NielsenIQ kedden közzétett tanulmányából, melyet a kölni nemzetközi édesipari és snack kiállítás és vásár (ISM) alkalmából készített.
A Sweets Global Network iparági szövetség megbízásából készült tanulmány szerint az európai fogyasztók 2022 és 2023 novembere között rekordösszeget költenek édességekre és snackekre, ami 13,6%-kal – 99 milliárd euróval – több, mint egy évvel korábban. Ez azt jelenti, hogy a termékcsoport az összes fogyasztási cikk több mint 10%-át teszi ki.
Az uniós országok között ugyanakkor jelentős különbségek vannak. Lengyelországban egy év alatt 19%-kal, Németországban 12,9%-kal, Oroszországban pedig 9,9%-kal emelkedtek az árak. Az erőteljes áremelkedés ellenére az eladások nem csökkentek. A NielsenIQ szerint az értékesítési volumen 0,7%-kal 10,1 millió tonnára nőtt. Míg más fogyasztásicikk-szegmensek az utóbbi időben jelentős veszteségeket szenvedtek el a fogyasztói költések megtorpanása miatt, a tanulmány szerint az édességek iránti kereslet jelentős, és a kategória ellenállónak bizonyult a válsággal szemben.
A német édesipar mindazonáltal megérzi a gazdasági változások és az infláció hatásait. Különösen a költségek közelmúltbeli további emelkedése okoz gondot az iparágnak, de a fogyasztói magatartás változása ad némi reményt.
– A fogyasztókat sokkal jobban érdekli a táplálkozás és a fenntarthatóság, mint 20-30 évvel ezelőtt. Ez új termékek fejlesztésének lehetőségét nyitja meg számunkra – mondja Bastian Fassin, a Német Édességipari Szövetség (BDSI) elnöke.
A trend az egészséges és fenntartható nassolnivalók irányába mutat, természetes összetevőkkel, adalékanyagok nélkül és kevés vagy zéró cukorral. A gyártók egyre inkább a gyümölcsös és zöldséges snackekre, energiaszeletekre és más, a szilárd ételek helyettesítésére szánt termékekre összpontosítanak, amiről a szakmabeliek vasárnaptól január 31-ig a kölni ISM vásáron is meggyőződhetnek.
A 70 országból érkező mintegy 1400 kiállító 100 000 négyzetméteren mutatja be termékeit és számos újdonságot, például gombás gumicukrot, édesburgonyás popcornt, csicseriborsós és csokoládés quinoás gofrit, mályvacukros sült krumplit és zabból és napraforgómagból készült kakaómentes csokoládét.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
„A polc nemcsak hely, hanem stratégia” – a P&G újragondolja a vásárlói élményt Magyarországon
Interjú Joanna Bohdanowicz-cal, a Procter & Gamble Közép-európai szenior igazgatójával…
Tovább olvasom >Brüsszel eljárást indított Magyarország ellen az árréskorlátozások miatt
Két kötelezettségszegési eljárást is indított Magyarország ellen az Európai Bizottság,…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >