Rekord az amerikai fekete pénteken
Rekordösszeget költöttek a vevők az Egyesült Államokban a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelentő, nagy leárazásokkal járó úgynevezett fekete pénteken.
Az Adobe Analytics, a szoftvergyártó Adobe gazdaságkutató intézete azt közölte, hogy az amerikaiak rekordösszegért, 5,03 milliárd dollárért vásároltak pénteken, ami mintegy 17 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A fekete péntek forgalmára vonatkozó hivatalos adatokat várhatóan hétfőn hozzák nyilvánosságra.
Az Amazon, a legnagyobb internetes kereskedelmi cég rekordszámú megrendelésről számolt be. Példaként említette, hogy fekete péntek első öt órájában több mint 200 ezer játékra érkezett megrendelés.
Az amerikai kereskedők rendszerint a fekete péntektől karácsonyig terjedő időszakban termelik ki bevételük egyötödét, ezért jelentős árengedményekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat. A nap neve arra utal, hogy az üzletek mérlege ilyenkor fordulhat át a veszteséges „vörösből” a nyereséges „fekete” tartományba.
Az Egyesült Államokban a hálaadást követő nap 1932 óta számít a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetének, amikor hosszú nyitva tartással és rendkívüli kedvezményekkel várják a vásárlókat a kereskedők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >