Rekord árbevétel az Euronicsnál
Az előrelátó készletgazdálkodásának, az ezt elősegítő új raktár létesítésének, továbbá a gondos tervezésnek köszönhetően az Euronics Műszaki Áruházláncnak sikerült kiküszöbölni a tavalyi év kihívásait.
A cég 2022-ben nyitotta meg új, részben automatizált raktárát, így lehetőség nyílt arra, hogy akár hosszabb távra is készletezzen és felkészüljön az árfolyamingadozásból eredő áremelkedésekre, illetve az inflációs nyomásra.
A raktárberuházás emellett számos egyéb eredményt is hozott. Az Euronics fontosnak tartotta a kiszállítási idő lerövidítését, hogy ezáltal is a vásárlói elégedettséget tudja emelni. A raktárban működő árumozgató robotok, eddig közel 600 ezer megrendelés teljesítésében segítettek, hozzávetőlegesen 30 százalékkal növelve az online rendeléseknél az árukiadás hatékonyságát, illetve a gyorsabb rakodási időnek és a folyamatos, magas szinten tartott árukészletnek köszönhetően a cég gyorsabb kiszállítást tudott elérni az áruházakba, és az otthoni kézbesítés terén egyaránt.
2022 februárjában a webshop új webmotort kapott, aminek egyik nem titkolt célja az ügyfélélmény magasabb szintre emelése volt. Gördülékenyebbé vált a regisztráció és kosárfolyamat is. Az omnichannel értékesítési struktúra révén nem csak az online, de az offline értékesítési folyamatok is sokat fejlődtek.
A tavalyi évben az Euronics több áruházát is korszerűsítette, külön figyelmet fordítva a fenntarthatóságra, a környezettudatos szemléletmódra. Lecseréltük az üzletek polcaira kihelyezett árcímkéket digitális árkártyákra, így 3 252 kg Co2 kibocsátást előztünk meg, csökkentve a nyomtatással járó felesleges papír- és festékhasználatot és nem utolsó sorban segítve a vásárlóknak az árak és termékek könnyebb és pontosabb beazonosítását – közölte Stummer Attila a vállalat hálózatfejlesztési és oktatási osztályvezetője.
Újabb rekordévet zárt az Euronics
Az elképzelések megvalósítása és a fejlesztések növelték a cég eladási számait, így a megelőző év szintén rekorderedményét is felülmúlta 2022-ben. Az árbevétele 20 százalékkal, a megvásárolt termékek száma 5 százalékkal emelkedett, míg vásárlások átlagos kosárértéke 13 százalékkal nőtt az év során. Ezzel együtt a Euronics jelentős piacrész emelkedést is elért az év végére.
A legerősebb árbevételű hónapok az ünnepi szezonra tehetők, november és december voltak. Az év utolsó hónapjaiban a darabszám szempontjából a három legnépszerűbb termékkör az okostelefon, a kéziporszívó és az olajsütők voltak. Az utóbbiak esetén egyre népszerűbbek a forrólevegős, ún. Air Fryer készülékek.
Az eladásokat árbevétel szempontjából vizsgálva elmondható, hogy az időszak során a legtöbbet az okostelefonok, nagy képátmérőjű (55”-nél nagyobb) televíziók, kombinált alulfagyasztós hűtőszekrények, szárítógépek és mosógépek hozták.
Az Euronicsnál 2021-ben újonnan bevezetett termékkörök jól szerepeltek 2022-ben is. A kínálat új termékkörökkel való bővítését 2022-ben is folytatta a cég, így tavaly kerültek bevezetésre a sport, az állateledel és kisállattartás termékkategóriák, valamint a LEGO termékek is. Az utóbbi bevezetése különösen sikeres volt, fél év alatt 9000 játékkészletet adott el az áruházlánc.
Mi várható 2023-ban
„Óvatosan optimisták vagyunk a 2023-as évvel kapcsolatban. Mi most azt látjuk, hogy az év első felében még biztosan velünk marad az általános nemzetközi bizonytalanság és az inflációs nyomás. Ugyanakkor azt is reálisnak látjuk, hogy a fenti tényezők részben, vagy egészben normalizálódnak idén, így az év második felétől a kereslet is erősödni fog. Ezektől függetlenül mi továbbra is azon dolgozunk, hogy a korábbi évek nagy beruházásai és folyamatos hálózati és technikai fejlesztéseinek köszönhetően az előttünk álló időszakot eredményesen kezeljük. A szervezetünkben lévő fejlődési potenciálokat kihasználva, továbbra is a megkezdett és jól bevált úton haladunk tovább.”
– nyilatkozta Fazekas Bálint.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Offline és online – kéz a kézben
Az online és offline csatornák összehangolása egyre inkább elvárás a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Véget ért a Biokultúra napja – Minden eddiginél nagyobb támogatásokról beszélt az államtitkár
Minden korábbinál nagyobb előnyöket kapnak azon termelők, akik az ökológiai…
Tovább olvasom >Az OMV 2025 végéig csaknem 50 ultragyors töltőpontot ad át az országban
Magyarországon már 15 helyszínen lehet igénybe venni az OMV új…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett a gyümölcsjoghurt, de elszállt a narancslé ára
Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran…
Tovább olvasom >