Reklámszövetség: 38 százalékos visszaesés lehet a média- és kommunikációs piacon az idén
A média- és kommunikációs piacon átlagosan 38 százalékos visszaesést várnak az iparági szereplők az idén – közölte a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) a társszövetségeivel közös közleményében az MTI-vel.
Gulyás János MRSZ-elnök hangsúlyozta, az iparág összes szereplőjét súlyosan érinti a koronavírus-járvány okozta válság.
Az MRSZ Barométer kutatása szerint a teljes kommunikációs piac 82 százaléka vár visszaesést 2020-ban, a csökkenés mértékét átlagosan 38 százalékra becsülik.
A felmérés szerint a médiaszegmensben az idén 74,6 milliárdos csökkenés valószínű, azaz a médiatorta 2020-ban akár 170,48 milliárdos méretűre apadhat.
A teljes kommunikációs piac – amely tartalmazza a média területet is – a kutatásban részt vevő piaci szereplők prognózisa alapján a 2019-es 467,96 milliárdról 2020-ban 306,86 milliárdosra zsugorodhat.
A médiatorta tavaly 245,08 milliárd forintot tett ki, a legnagyobb szeletet továbbra is digitális média hasítja ki (41,45 százalék), a második legnagyobb szelet a televízióé (26,55 százalék), a harmadik helyet a sajtó foglalja el (16,83 százalék).
A 2019-es médiatorta a 2018-as reklámtortában szereplő szegmensek adatainak viszonylatában 9,73 százalékot nőtt, valamennyi szegmens növekedést tudott felmutatni 3,45-16,12 százalék között. A legnagyobb növekedés 2019-ben a digitális reklámpiacon következett be (16,12 százalék). (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Békés megyében is megjelent a madárinfluenza
Újabb tömőlúdtelep állatainál mutatta ki a magas patogenitású madárinfluenza vírust…
Tovább olvasom >A szakma a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbítását kérte a kormánytól
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) azzal a kéréssel fordult a kormányhoz,…
Tovább olvasom >A covid hatása a fogyasztói szokásokra máig tart
A COVID-19 világjárvány terjedése példátlan módon befolyásolta a fogyasztói magatartást.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Áttekinti a Danone biotejtermék-piaci tevékenységének stratégiai lehetőségeit az USA-ban
A francia Danone élelmiszeripari konszern bejelentette, hogy megvizsgálja stratégiai lehetőségeit,…
Tovább olvasom >MNB-alelnök: a zöld átmenet felé vezető út első lépése az infláció letörése
A fenntartható növekedés, a zöld átmenet felé vezető út első…
Tovább olvasom >Raskó György: ezer forinttal olcsóbb lesz a trappista, ha megszűnik a tej ársapkája
Ha kivezetik a tej ársapkáját, azonnal sokkal olcsóbb volna egy…
Tovább olvasom >