Reklámkorlátozással is küzd a brit kormány a gyermekkori elhízás ellen
Az Egyesült Királyság új munkáspárti kormánya bejelentette, hogy 2025. október 1-től életbe lép a magas zsír-, cukor- és sótartalmú (HFSS) termékekre vonatkozó reklámkorlátozás.
A televízióban este 9 óra előtt nem lehet majd ilyen termékeket népszerűsítő reklámokat sugározni, míg az online hirdetéseket teljesen betiltják – számolt be a Just Food.
A döntés célja a gyermekkori elhízás megfékezése, ugyanis Angliában a gyerekek több mint egyötöde már az általános iskola megkezdésekor túlsúlyos vagy elhízott, és ez az arány több mint egyharmadra nő az iskolai évek végére.
Aktivisták régóta szorgalmazták ezt a lépést. A kutatások szerint a gyermekkori elhízás kockázata különösen magas a hátrányos helyzetű családok gyerekei körében.
Bár a reklámkorlátozás bevezetésének hírét pozitívan fogadták, az egészségügyi aktivisták csalódottak amiatt, hogy Wes Streeting egészségügyi miniszter elutasította a cukor- illetve sótartalomra kivetendő adóra vonatkozó javaslatot.
Kapcsolódó cikkeink
A brit Urban Legendbe fektet a Mondelēz
Kisebbségi részesedést szerzett a Mondelēz International SnackFutures Ventures, a vállalat…
Tovább olvasom >Újrahasznosítja a parafadugót a brit Waitrose
Elsőként vezet be a Waitrose az Egyesült Királyságban parafadugó újrahasznosítási…
Tovább olvasom >Az Alpro Peter Crouchcsal együttműködve bővíti növényifehérje-választékát
Az Alpro egy sor újdonsággal bővítette növényifehérje-választékát a Peter Crouch futball-legendával kötött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Suppan Gergely: stabil növekedés indulhat a kiskereskedelmi szektorban
Az utóbbi hónap adata biztató abból a szempontból, hogy elindulhat…
Tovább olvasom >Heteken belül több milliárd euró támogatás nyílik meg a zöld beruházásba kezdő vállalatoknak
Várhatóan idén novemberben több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik…
Tovább olvasom >Virágzik a használt termékek piaca
A felnőtt magyar lakosság kétharmada vásárolt már használt terméket, elsősorban…
Tovább olvasom >