Reklámkorlátozással is küzd a brit kormány a gyermekkori elhízás ellen
Az Egyesült Királyság új munkáspárti kormánya bejelentette, hogy 2025. október 1-től életbe lép a magas zsír-, cukor- és sótartalmú (HFSS) termékekre vonatkozó reklámkorlátozás.
A televízióban este 9 óra előtt nem lehet majd ilyen termékeket népszerűsítő reklámokat sugározni, míg az online hirdetéseket teljesen betiltják – számolt be a Just Food.
A döntés célja a gyermekkori elhízás megfékezése, ugyanis Angliában a gyerekek több mint egyötöde már az általános iskola megkezdésekor túlsúlyos vagy elhízott, és ez az arány több mint egyharmadra nő az iskolai évek végére.
Aktivisták régóta szorgalmazták ezt a lépést. A kutatások szerint a gyermekkori elhízás kockázata különösen magas a hátrányos helyzetű családok gyerekei körében.
Bár a reklámkorlátozás bevezetésének hírét pozitívan fogadták, az egészségügyi aktivisták csalódottak amiatt, hogy Wes Streeting egészségügyi miniszter elutasította a cukor- illetve sótartalomra kivetendő adóra vonatkozó javaslatot.
Kapcsolódó cikkeink
Megízlelhető csomagolópapírt mutatott be a brit Aldi
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >50 millió fontot ruház brit gyárába a Magnum Ice Cream Company
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fogyasztásra kész zabital-alapú jegeskávét dob piacra az Oatly az Egyesült Királyságban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: A magyarok szerint ezek a karácsony elengedhetetlen részei
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Több, mint 5 millió forint adomány a jótékonysági borárverés eredményeként
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Lidl, a Novartis és a HungaroControl is a legjobb munkahelyek között
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

