Reklámkorlátozással is küzd a brit kormány a gyermekkori elhízás ellen
Az Egyesült Királyság új munkáspárti kormánya bejelentette, hogy 2025. október 1-től életbe lép a magas zsír-, cukor- és sótartalmú (HFSS) termékekre vonatkozó reklámkorlátozás.
A televízióban este 9 óra előtt nem lehet majd ilyen termékeket népszerűsítő reklámokat sugározni, míg az online hirdetéseket teljesen betiltják – számolt be a Just Food.
A döntés célja a gyermekkori elhízás megfékezése, ugyanis Angliában a gyerekek több mint egyötöde már az általános iskola megkezdésekor túlsúlyos vagy elhízott, és ez az arány több mint egyharmadra nő az iskolai évek végére.
Aktivisták régóta szorgalmazták ezt a lépést. A kutatások szerint a gyermekkori elhízás kockázata különösen magas a hátrányos helyzetű családok gyerekei körében.
Bár a reklámkorlátozás bevezetésének hírét pozitívan fogadták, az egészségügyi aktivisták csalódottak amiatt, hogy Wes Streeting egészségügyi miniszter elutasította a cukor- illetve sótartalomra kivetendő adóra vonatkozó javaslatot.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti az Asda árösszehasonlító programját
Mindösszesen egy év után megszünteti az Asda az Aldi és…
Tovább olvasom >Kivonja a piacról a Nestlé a vegán KitKat-et
A Nestlé négy év után megszünteti a vegán KitKat forgalmazását…
Tovább olvasom >55 millió fontból bővíti londoni üzlethálózatát az Aldi 2025-ben
Egy a fővárosi terjeszkedésre elkülönített 55 millió fontos beruházás keretében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >