Reklámkorlátozással is küzd a brit kormány a gyermekkori elhízás ellen
Az Egyesült Királyság új munkáspárti kormánya bejelentette, hogy 2025. október 1-től életbe lép a magas zsír-, cukor- és sótartalmú (HFSS) termékekre vonatkozó reklámkorlátozás.
A televízióban este 9 óra előtt nem lehet majd ilyen termékeket népszerűsítő reklámokat sugározni, míg az online hirdetéseket teljesen betiltják – számolt be a Just Food.
A döntés célja a gyermekkori elhízás megfékezése, ugyanis Angliában a gyerekek több mint egyötöde már az általános iskola megkezdésekor túlsúlyos vagy elhízott, és ez az arány több mint egyharmadra nő az iskolai évek végére.
Aktivisták régóta szorgalmazták ezt a lépést. A kutatások szerint a gyermekkori elhízás kockázata különösen magas a hátrányos helyzetű családok gyerekei körében.
Bár a reklámkorlátozás bevezetésének hírét pozitívan fogadták, az egészségügyi aktivisták csalódottak amiatt, hogy Wes Streeting egészségügyi miniszter elutasította a cukor- illetve sótartalomra kivetendő adóra vonatkozó javaslatot.
Kapcsolódó cikkeink
Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >On The Go mikroboltot nyitott a brit Co-op
Az Egyesült Királyságban működő Co-op új „On The Go” mikrobolt-formátummal…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
62 700 vásárlás – minden korábbi rekord megdőlt az ALDI Sziget-boltjában
Immár nyolcadik alkalommal települt ki az ALDI a Sziget Fesztiválra…
Tovább olvasom >A Minecraft világa megelevenedik a SPAR áruházaiban
A világ egyik legismertebb és legkedveltebb videojátékának karakterei – köztük…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >