Reklámkorlátozással is küzd a brit kormány a gyermekkori elhízás ellen
Az Egyesült Királyság új munkáspárti kormánya bejelentette, hogy 2025. október 1-től életbe lép a magas zsír-, cukor- és sótartalmú (HFSS) termékekre vonatkozó reklámkorlátozás.
A televízióban este 9 óra előtt nem lehet majd ilyen termékeket népszerűsítő reklámokat sugározni, míg az online hirdetéseket teljesen betiltják – számolt be a Just Food.
A döntés célja a gyermekkori elhízás megfékezése, ugyanis Angliában a gyerekek több mint egyötöde már az általános iskola megkezdésekor túlsúlyos vagy elhízott, és ez az arány több mint egyharmadra nő az iskolai évek végére.
Aktivisták régóta szorgalmazták ezt a lépést. A kutatások szerint a gyermekkori elhízás kockázata különösen magas a hátrányos helyzetű családok gyerekei körében.
Bár a reklámkorlátozás bevezetésének hírét pozitívan fogadták, az egészségügyi aktivisták csalódottak amiatt, hogy Wes Streeting egészségügyi miniszter elutasította a cukor- illetve sótartalomra kivetendő adóra vonatkozó javaslatot.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >AI-alapú borajánló eszközt vezet be az M&S
A brit Marks & Spencer (M&S) új, mesterséges intelligenciával működő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >