Reklámadó: tárgyal a kormány a Bertelsmannal
A kormány az elmúlt hetekben megbeszéléseket folytatott a luxemburgi székhelyű Bertelsmann-csoporttal, ezeken fontos szerep jutott a reklámadó miatt az Európai Bizottság előtt folyó vitáknak – közölte pénteken a Kormányzati Információs Központ (KIK) az MTI-vel.
A találkozók alkalmával közösen tekintették át a cég magyarországi befektetéseinek helyzetét – olvasható a közleményben, amely szerint mindkét fél számára fontos európai érték a sajtó szabadsága és a média függetlensége, ezért a megbeszéléseken az RTL magyarországi műsorpolitikája fel sem merült.
A Bertelsmann-csoport a világ egyik meghatározó médiavállalata, fontos befektető Magyarországon, értékeit, így a kiegyensúlyozottságot és a semlegesség elvét a kormány is nagyra becsüli – szerepel a kommünikében.
Magyarország számára kiemelt érdek, hogy az igazságos közteherviselés jegyében a különadók rendszere fennmaradjon, ugyanakkor a kormány kész mérlegelni a Bertelsmann-csoport megfontolásra és méltánylásra alkalmas véleményét – írta a KIK.
A kormányt képviselő Lázár János miniszter a megbeszélésekről a jövő heti Fidesz-KDNP-frakcióülésen a parlamenti többségnek részletes tájékoztatást ad – zárta közleményét a Kormányzati Információs Központ.
Anke Schäferkordt, az RTL Csoport társ-vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lapban megjelent interjúban – amely elsősorban a társaság németországi tevékenységéről szól – a reklámadóra vonatkozó kérdésre elmondta, hogy megterheli a magyarországi üzleti eredményt a „magas” reklámadó, „amellyel a kormánypárt nyomást akar gyakorolni” az RTL Klubra.
Hozzátette, hogy az RTL Csoport panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnál a reklámadó miatt és „megindított jogi lépéseket”. Mindazonáltal „jelenleg vannak tárgyalások a magyar kormány és az RTL Csoport között”, és „tudomásunk szerint a kormány a reklámadóról szóló törvény módosításán dolgozik.” (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Varga Mihály: a szuverenitás szempontjából kulcsfontosságú az élelmiszerágazat fejlesztése
Magyarország szuverenitása szempontjából kulcsfontosságú terület az élelmiszerágazat fejlesztése – jelentette…
Tovább olvasom >Újból halasztásra kerülhet a reklámadó
A Magyar Reklámszövetség friss közleménye szerint az idei év során…
Tovább olvasom >A Kormány képviselői és a budapesti nagyvállalatok között közvetlen párbeszédre lehetőséget biztosító platform indult
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) olyan üzleti platformot hozott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >