Régiós játékos hazai pályán
Az új kihívásokat és nehézségeket is legyőzve versenyez a gyümölcslépiacon a Rauch Hungária. Az osztrák tulajdonú, de ízig-vérig magyar cég a termelési hatékonyságot és a rugalmasabb partnerkezelést lehetővé tévő fejlesztések után, erős márkákkal, opti-mistán tekint a jövőbe.Az elmúlt években új márkák erősödtek meg a gyümölcslé piacán, az eladások növekedése megállt, ezen belül viszont a saját márkás termékek aránya nőtt, a termelés költségei folyamatosan emelkedtek, hogy csak a gyártói márkák szempontjából legkedvezőtlenebb trendeket említsük. A Rauch Hungária árbevétele így is elérte 2007-ben a 20,8 milliárd forintot. Ezen belül a gyümölcslevek értékesítése nőtt. Miután a magyar leányvállalat egyben regionális gyártó központ is, a késztermékeladások mintegy fele exportból származott.
Azonban az összképet lerontotta a félkész termékek gyenge szereplése. Ezért a világszerte (így nálunk is) tapasztalható rossz időjárás, illetőleg az ennek következtében kialakult gyümölcshiány volt okolható. Ennek következtében nem maradt elég alapanyag a sűrítményekhez. Pedig a cég gyümölcsfeldolgozó kapacitása a legnagyobb a hazai gyümölcslégyártók között.
– A magyar gyümölcstermés egyik legnagyobb felvevője vagyunk, németes nevünk ellenére hazai alapanyagokból, a magyar mezőgazdaságra támaszkodva állítunk elő magyar terméket – hangsúlyozza Kardos Gábor, a termelésért és pénzügyekért felelős ügyvezető igazgató.
Cél a teljes automatizáltság
Az utóbbi egy-másfél évben komoly informatikai fejlesztés zajlott a vállalatnál.
– Automatizáltuk a raktárrendszert – emeli ki ennek egyik lényeges elemét Kardos Gábor. – A gyártósoron minden termék egyedi azonosítót kap, amely segítségével egy szoftver irányítja automatizált szállítópályán a megfelelő raktárhelyre. Ezzel sikerült minimalizálni a selejtarányt, nincs szavatossági probléma, teljes a nyomon követhetőség. Tavaly októbertől pedig teljes körű, SAP alapú vállalatirányítási rendszert vezettünk be. Informatikai téren most, úgy gondolom, az élvonalban vagyunk. Ezt partnereink is érzékelik, mert a kiszolgálási biztonság magas színvonalú. A rendszer EDI-kompatibilis.
Globális márkák magyar hangon
A márkafejlesztésben a döntő szó az osztrák anyavállalaté. Abban viszont, hogy ezeknek a nemzetközi márkáknak hol és hogyan lehet a legjobb hazai pozícióit megtalálni, a magyar menedzsment a kompetens.
– Vannak olyan márkák, amelyeket más eszközökkel, más kommunikációval építünk – jelzi Szilágyi László, az értékesítésért, marketingért és beszerzésért felelős ügyvezető igazgató. – Erre akkor van szükség, amikor az adott márka más szerepet tölt be a magyar piacon, mint mondjuk Ausztriában. A márka ideális hazai pozícióját a termékválaszték alakításával is befolyásoljuk. Az alacsony gyümölcstartalmú italok, azon belül az almaíz népszerűsége például tipikus magyar sajátosság, amelynek nekünk is meg kell felelnünk.
Szinte mindent „kitaláltak” már, és ez nehezíti a termékfejlesztést. Szilágyi László szerint az iparág jövője épp ezért a fogyasztói csoportok minél mélyebb megismeréséről és az igényeiknek való minél pontosabb megfelelésről szól.
A néhány alapíz mellett a kiegészítő ízek divatja folyamatosan változik, a termékek életciklusa lerövidült. Ugyanez érvényes a promóciós technikákra is. Ami az egyik évben felkelti az érdeklődést, néhány szezon múlva már alig generál többleteladásokat. Így csengett le például az SMS-alapú nyereményjátékok korszaka.
– Nálunk most ígéretes iránynak látszik a nemzetközi promóciók szervezése a főszezonban, multinacionális kereskedelmi partnereinkkel karöltve – említi meg Szilágyi László. – Az emberek sokat utaznak, és megítélésünk szerint jól hat a márka imázsára, ha külföldön is ugyanazzal a kommunikációval, terméktámogatással találkoznak.
Nem feledkeznek meg a kereskedőkről sem, akik számára külön nyereményalapot hoznak létre, hogy ösztönözzék partnereiket. (x)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Ünnepi vacsora négy személyre egy csomagban
November 15. és 17. között 150 Tesco áruházban gyűjtik a…
Tovább olvasom >A Konyhafőnök sztárséfjeivel lép partnerségre a Kifli.hu
A Kifli.hu online szupermarket lett az RTL Konyhafőnök című, kulináris…
Tovább olvasom >Az Auchan áruházak december 24-én is nyitva lesznek
Az Auchan a vásárlói igényeket tartja szem előtt, amikor december…
Tovább olvasom >