Régiómarketing
Közösségi marketingje nem csak egy országnak, de egy tartománynak is lehet. Szép példája ennek a kifejezetten mezőgazdaságra és élelmiszeriparra szakosodott spanyol tartomány: Kasztília-León.A vidék elsősorban kitűnő borairól, marha-, birka- és kecskehúsáról, tejtermékeiről ismert, továbbá számos ételspecialitással büszkélkedhet. Az állami és tartományi szintű marketing nem zárja ki egymást, sőt a szinergiák kihasználhatók:
– Az általunk képviselt cégek általában megőrzik a „Spanyolország-imázst”, de vannak tradicionális kasztílai-leóni termékek, amelyeknél igyekszünk hangsúlyozni a tartományi származást. Ehhez különféle kampányokat, kóstoltatásokat, bor- és termékbemutatókat szervezünk a szakma, illetve a sajtó számára – mondja Vattamány Ágnes, az Excal Hungary Kft. üzleti koordinátora. A tartományi kormány által támogatott élelmiszer-ipari marketing igen eredményes, hiszen 2003 és 2006 között a régió exportja húsz százalékkal, 969 millió euróra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek januárban
2025 januárjában az ipari termelői árak átlagosan 9,1 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Húsvéti sonkákat, gyümölcsleveket és gluténmentes termékeket vizsgál a fogyasztóvédelem
Megkezdte a húsvéti sonkák, gyümölcslevek és gluténmentes termékek vizsgálatát a…
Tovább olvasom >Lóga Máté: az elrugaszkodás éve lehet 2025
A kiskereskedelmi forgalom dinamikus bővülése azt mutatja, hogy az elmúlt…
Tovább olvasom >