Régiómarketing
Közösségi marketingje nem csak egy országnak, de egy tartománynak is lehet. Szép példája ennek a kifejezetten mezőgazdaságra és élelmiszeriparra szakosodott spanyol tartomány: Kasztília-León.A vidék elsősorban kitűnő borairól, marha-, birka- és kecskehúsáról, tejtermékeiről ismert, továbbá számos ételspecialitással büszkélkedhet. Az állami és tartományi szintű marketing nem zárja ki egymást, sőt a szinergiák kihasználhatók:
– Az általunk képviselt cégek általában megőrzik a „Spanyolország-imázst”, de vannak tradicionális kasztílai-leóni termékek, amelyeknél igyekszünk hangsúlyozni a tartományi származást. Ehhez különféle kampányokat, kóstoltatásokat, bor- és termékbemutatókat szervezünk a szakma, illetve a sajtó számára – mondja Vattamány Ágnes, az Excal Hungary Kft. üzleti koordinátora. A tartományi kormány által támogatott élelmiszer-ipari marketing igen eredményes, hiszen 2003 és 2006 között a régió exportja húsz százalékkal, 969 millió euróra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >