Régi és új mosási fogások

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 02. 07. 00:29

A korábban legjelentősebb mosóporok kedveltsége csökken, a mosógélek és kényelmi kiszerelésű mosószerek eladása növekszik. Az öblítők szegmensében az illat- és kiszerelésvariációk, az adalékoknál az új szolgáltatások keltik fel a vásárlók érdeklődését.

A fogyasztók egy része még mindig berögzült szokásai alapján mos, azonban határozottan kialakulóban van a fogyasztói tudatosság. Jobban átgondolják, mire adnak ki pénzt – kezdi a kategória áttekintését Siba Anna, a Henkel Magyarország Kft.
brand menedzsere.

Előkerülnek, sőt bizonyos fogyasztói csoportokban sikké válnak az elfeledett háztartási praktikák, így reneszánszát éli a mosószappan, a mosószóda és a perkarbonát. Ám, a Henkel tapasztalata szerint, mindezzel párhuzamosan kihasználják a modern technológia és az innovatív termékek adta előnyöket is.

Az elhúzódó válság hatására a háztartások nagy része racionalizálta kiadásait, a fogyasztás visszaesése a mosással kapcsolatos termékeknél is érzékelhető.

– A háziasszonyok számára az elsődleges szempont, hogy maximális eredményt minimális ráfordítással érjenek el. Fontos számukra a jó ár-érték arány és a hatékonyság – hangsúlyozza Tőrös-Végh Eszter, a Spotless Hungary Kft. brand managere.

Sok háztartásban a kiszerelés nagysága is vásárlási döntési tényező. A nagy kiszereléséket a nagyobb családok vagy a gazdaságos megoldást kedvelők választják, akik megengedhetik maguknak az egyszeri nagyobb kiadásokat, és a tárolás sem okoz problémát.

– Vásárlóink a nagyobb kiszereléseket szívesebben vásárolják, különösen a mosóporok esetében, ahol a 7 kg-nál nagyobb termékek nagyon vonzóak. Azonban azt is látjuk, hogy a piac nagyobb részét a kisebb méretű termékek teszik ki, amelyek könnyebben kezelhetőek és tárolhatóak, illetve alacsonyabb egyszeri összegért vásárolhatóak meg – folytatja a kategória jellemzését Karancsi Zsolt, a P&G vállalati kapcsolatokért felelős managere.

Mennyibe kerül egy mosás?

A mosószerek kategóriáit, szegmenseit figyelembe véve a fogyasztóknak egyre nehezebb össze­hasonlítási alapul szolgál az egyes termékek kiszerelése és ára.

– Éppen ezért a Henkelnél nagyon fontosnak tartjuk, hogy edukáljuk, még inkább ösztönözzük fogyasztóinkat a tudatosabb termékhasználatra, hogy az eddig használt kilogramm-összehasonlítás helyett a termékeken feltüntetett mosási adag számát tekintsék mércének. Tudatos és kreatív módon takarékoskodni ma sokkal inkább trendi, mint korábban bármikor – vallja Siba Anna.

A lényeg az, hogy az adott terméket hány adag ruha mosására tudják felhasználni a háziasszonyok. Sokan azt is mérlegelik, kell-e egyéb adalékot hozzátenni a mosáshoz, így próbálnak
a mosószer mellett az öblítő, vízkőmentesítő, fehérítő, foltoldó és egyéb adalékok költségeivel is kalkulálni.

Kényelmi kiszerelések

A Henkel tapasztalata szerint a mosószerek piacán a változatos formátumú mosószerek megjelenése jellemző. Mára a gélek a legdinamikusabban fejlődő szegmensét képezik a mosószerpiacnak, míg a porok sokat veszítettek népszerűségükből. Napjainkban
a kényelmi szegmens iránti kereslet is növekszik, és tapasztalható, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet ellenére is keresik a fogyasztók a prémium minőséget.
Az úgynevezett speciális mosószerek szegmense – ilyenek például a kényes textilekhez ajánlott vagy színvédő mosószerek – egyre nagyobb teret nyer, itt a nagy kiszerelésű termékek kedveltek.

A Henkel, innovációk terén élenjáró vállalatként a vásárlói igényeknek megfelelően a piac minden szegmenséhez kínál megfelelő terméket a Tomi, a Biopon Takarékos, a Persil és
a Perwoll márkáival.

– A por és a gél állagú mosószerek mellett a piaci tendenciát figyelembe véve vezettük be a Persil mosótablettát, majd a kényelmi termékek második generációjaként jelent meg a piacon a Persil Duo-caps mosógélkapszula.
A régióban először a Persil Expert kompakt mosópor kínált olyan környezetkímélő alternatívát a mosóporok területén, amelynek használatával a fogyasztók maguk is hozzájárulhatnak a fenntarthatósághoz – emeli ki
a Henkel brand managere.

A P&G várakozásai szerint 2013-ban a folyékony mosószerek, illetve a kapszulás termékek túlsúlyba kerülnek a piacon.

– A vásárlóinkat több dolog is motiválja a folyékony mosószerek és kapszulás termékek választására. A folyékony mosószerek könnyebben feloldódnak alacsony hőmérsékleten, így a környezet számára is előnyösebbek.
A kényelmi termékeket kereső és a trendi vásárlók általában az Ariel active gel kapszulát keresik a kényelmes tárolás, szállítás és használat miatt – egy kapszula, egy mosás. Ráadásul ezek a termékek kis méretűek, de koncentráltak, így hatékony tisztítást nyújtanak – teszi hozzá Karancsi Zsolt.

Variációk öblítésre

Az öblítők piacát is változatos illatok és kiszerelések jellemzik. A Henkel itt az alapöblítők szegmensében a Silan Perfect Comfort termékcsaládjával, illetve az érzékeny bőrűek számára ajánlott Silan Sensitive variánsokkal, míg a prémium szegmensben az érzékekre ható illatokkal az Aromatherapy, a parfümipar illatszakértői bevonásával kifejlesztett Perfume Essence és Royal termékcsaládokkal képviselteti magát. Természetesen 2013-ban sem maradhatnak el az új illatvariánsok – mondja Kisfürjesi Nóra, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.

A P&G kutatásai szerint a hölgyek keresik azokat a termékeket, amelyek a ruhákat puhává, hosszan tartóan kellemes illatúvá és kényelmessé varázsolják. Fontos számukra az is, hogy számos különböző illatot találjanak.

A Lenor három különböző illatcsaládot kínál: az alap illatcsomag öt, a dual-aroma család négy variánst tartalmaz meglepő gyümölcs- és virágillatokkal. A Lenor új dual PMC (parfüm mikrokapszula) technológiájának lényege pedig az, hogy az illatkapszulák lerakódnak a szövetszálak mélyébe, és a hosszan tartó illatélmény az érintés,
illetve a mozgás során szabadul fel. Legnépszerűbb variánsai a Lenor Spring és a Lenor Magnifique.

Csak a színgyűjtő kendő nőtt

A mosási adalékok – mosás előtti, mosás közbeni szerek, függönymosók és vízlágyítók – piaca az elmúlt években drasztikusan visszaesett.

– Növekedni egyedül a színgyűjtő kendők piaca tudott, piacvezető termékünknek, a Dylon Színfogónak és
a hozzá kapcsolódó folyamatos marketingaktivitásunknak köszönhetően – mondja Tőrös-Végh Eszter.

A Dylon Színfogó® egy olyan innovatív termék, amely a mosás során megköti
a kioldódó szín- és koszrészecskéket, így megakadályozza, hogy a ruhák összefogják egymást. Használatával nemcsak időt, vizet, energiát és mosószert lehet megtakarítani, hanem a ruhák is sokkal tovább fognak eredeti színűkben ragyogni.

A Dylon termékek piacvezetőek a színfogó-kategóriában, így a Dylon a színes ruhák szakértőjeként ismert. Legújabb termékük, a Dylon Színszakértő Folteltávolító spray is ezt a vonalat erősíti. Ez az innovatív termék minden típusú foltot hatékonyan eltávolít, miközben védi a ruhák színét.

2013 elején egy nyereményjátékot szerveznek, ahol a Dylon termékek vásárlói között fődíjként 2×1 millió forintot sorsolnak ki. Emellett nagy értékű termékcsomagok is gazdára várnak.

K. I.

Kapcsolódó cikkeink