Régi és új mosási fogások
A korábban legjelentősebb mosóporok kedveltsége csökken, a mosógélek és kényelmi kiszerelésű mosószerek eladása növekszik. Az öblítők szegmensében az illat- és kiszerelésvariációk, az adalékoknál az új szolgáltatások keltik fel a vásárlók érdeklődését.
A fogyasztók egy része még mindig berögzült szokásai alapján mos, azonban határozottan kialakulóban van a fogyasztói tudatosság. Jobban átgondolják, mire adnak ki pénzt – kezdi a kategória áttekintését Siba Anna, a Henkel Magyarország Kft.
brand menedzsere.
Előkerülnek, sőt bizonyos fogyasztói csoportokban sikké válnak az elfeledett háztartási praktikák, így reneszánszát éli a mosószappan, a mosószóda és a perkarbonát. Ám, a Henkel tapasztalata szerint, mindezzel párhuzamosan kihasználják a modern technológia és az innovatív termékek adta előnyöket is.
Az elhúzódó válság hatására a háztartások nagy része racionalizálta kiadásait, a fogyasztás visszaesése a mosással kapcsolatos termékeknél is érzékelhető.
– A háziasszonyok számára az elsődleges szempont, hogy maximális eredményt minimális ráfordítással érjenek el. Fontos számukra a jó ár-érték arány és a hatékonyság – hangsúlyozza Tőrös-Végh Eszter, a Spotless Hungary Kft. brand managere.
Sok háztartásban a kiszerelés nagysága is vásárlási döntési tényező. A nagy kiszereléséket a nagyobb családok vagy a gazdaságos megoldást kedvelők választják, akik megengedhetik maguknak az egyszeri nagyobb kiadásokat, és a tárolás sem okoz problémát.
– Vásárlóink a nagyobb kiszereléseket szívesebben vásárolják, különösen a mosóporok esetében, ahol a 7 kg-nál nagyobb termékek nagyon vonzóak. Azonban azt is látjuk, hogy a piac nagyobb részét a kisebb méretű termékek teszik ki, amelyek könnyebben kezelhetőek és tárolhatóak, illetve alacsonyabb egyszeri összegért vásárolhatóak meg – folytatja a kategória jellemzését Karancsi Zsolt, a P&G vállalati kapcsolatokért felelős managere.
Mennyibe kerül egy mosás?
A mosószerek kategóriáit, szegmenseit figyelembe véve a fogyasztóknak egyre nehezebb összehasonlítási alapul szolgál az egyes termékek kiszerelése és ára.
– Éppen ezért a Henkelnél nagyon fontosnak tartjuk, hogy edukáljuk, még inkább ösztönözzük fogyasztóinkat a tudatosabb termékhasználatra, hogy az eddig használt kilogramm-összehasonlítás helyett a termékeken feltüntetett mosási adag számát tekintsék mércének. Tudatos és kreatív módon takarékoskodni ma sokkal inkább trendi, mint korábban bármikor – vallja Siba Anna.
A lényeg az, hogy az adott terméket hány adag ruha mosására tudják felhasználni a háziasszonyok. Sokan azt is mérlegelik, kell-e egyéb adalékot hozzátenni a mosáshoz, így próbálnak
a mosószer mellett az öblítő, vízkőmentesítő, fehérítő, foltoldó és egyéb adalékok költségeivel is kalkulálni.
Kényelmi kiszerelések
A Henkel tapasztalata szerint a mosószerek piacán a változatos formátumú mosószerek megjelenése jellemző. Mára a gélek a legdinamikusabban fejlődő szegmensét képezik a mosószerpiacnak, míg a porok sokat veszítettek népszerűségükből. Napjainkban
a kényelmi szegmens iránti kereslet is növekszik, és tapasztalható, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet ellenére is keresik a fogyasztók a prémium minőséget.
Az úgynevezett speciális mosószerek szegmense – ilyenek például a kényes textilekhez ajánlott vagy színvédő mosószerek – egyre nagyobb teret nyer, itt a nagy kiszerelésű termékek kedveltek.
A Henkel, innovációk terén élenjáró vállalatként a vásárlói igényeknek megfelelően a piac minden szegmenséhez kínál megfelelő terméket a Tomi, a Biopon Takarékos, a Persil és
a Perwoll márkáival.
– A por és a gél állagú mosószerek mellett a piaci tendenciát figyelembe véve vezettük be a Persil mosótablettát, majd a kényelmi termékek második generációjaként jelent meg a piacon a Persil Duo-caps mosógélkapszula.
A régióban először a Persil Expert kompakt mosópor kínált olyan környezetkímélő alternatívát a mosóporok területén, amelynek használatával a fogyasztók maguk is hozzájárulhatnak a fenntarthatósághoz – emeli ki
a Henkel brand managere.
A P&G várakozásai szerint 2013-ban a folyékony mosószerek, illetve a kapszulás termékek túlsúlyba kerülnek a piacon.
– A vásárlóinkat több dolog is motiválja a folyékony mosószerek és kapszulás termékek választására. A folyékony mosószerek könnyebben feloldódnak alacsony hőmérsékleten, így a környezet számára is előnyösebbek.
A kényelmi termékeket kereső és a trendi vásárlók általában az Ariel active gel kapszulát keresik a kényelmes tárolás, szállítás és használat miatt – egy kapszula, egy mosás. Ráadásul ezek a termékek kis méretűek, de koncentráltak, így hatékony tisztítást nyújtanak – teszi hozzá Karancsi Zsolt.
Variációk öblítésre
Az öblítők piacát is változatos illatok és kiszerelések jellemzik. A Henkel itt az alapöblítők szegmensében a Silan Perfect Comfort termékcsaládjával, illetve az érzékeny bőrűek számára ajánlott Silan Sensitive variánsokkal, míg a prémium szegmensben az érzékekre ható illatokkal az Aromatherapy, a parfümipar illatszakértői bevonásával kifejlesztett Perfume Essence és Royal termékcsaládokkal képviselteti magát. Természetesen 2013-ban sem maradhatnak el az új illatvariánsok – mondja Kisfürjesi Nóra, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.
A P&G kutatásai szerint a hölgyek keresik azokat a termékeket, amelyek a ruhákat puhává, hosszan tartóan kellemes illatúvá és kényelmessé varázsolják. Fontos számukra az is, hogy számos különböző illatot találjanak.
A Lenor három különböző illatcsaládot kínál: az alap illatcsomag öt, a dual-aroma család négy variánst tartalmaz meglepő gyümölcs- és virágillatokkal. A Lenor új dual PMC (parfüm mikrokapszula) technológiájának lényege pedig az, hogy az illatkapszulák lerakódnak a szövetszálak mélyébe, és a hosszan tartó illatélmény az érintés,
illetve a mozgás során szabadul fel. Legnépszerűbb variánsai a Lenor Spring és a Lenor Magnifique.
Csak a színgyűjtő kendő nőtt
A mosási adalékok – mosás előtti, mosás közbeni szerek, függönymosók és vízlágyítók – piaca az elmúlt években drasztikusan visszaesett.
– Növekedni egyedül a színgyűjtő kendők piaca tudott, piacvezető termékünknek, a Dylon Színfogónak és
a hozzá kapcsolódó folyamatos marketingaktivitásunknak köszönhetően – mondja Tőrös-Végh Eszter.
A Dylon Színfogó® egy olyan innovatív termék, amely a mosás során megköti
a kioldódó szín- és koszrészecskéket, így megakadályozza, hogy a ruhák összefogják egymást. Használatával nemcsak időt, vizet, energiát és mosószert lehet megtakarítani, hanem a ruhák is sokkal tovább fognak eredeti színűkben ragyogni.
A Dylon termékek piacvezetőek a színfogó-kategóriában, így a Dylon a színes ruhák szakértőjeként ismert. Legújabb termékük, a Dylon Színszakértő Folteltávolító spray is ezt a vonalat erősíti. Ez az innovatív termék minden típusú foltot hatékonyan eltávolít, miközben védi a ruhák színét.
2013 elején egy nyereményjátékot szerveznek, ahol a Dylon termékek vásárlói között fődíjként 2×1 millió forintot sorsolnak ki. Emellett nagy értékű termékcsomagok is gazdára várnak.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az Alibaba 50 milliárd eurót fektet mesterséges intelligenciába és felhőtechnológiába
Az Alibaba kínai technológiai óriáscég jelentős beruházást jelentett be a…
Tovább olvasom >A cégek közel fele emeli a cafeteria összegét a fizikai dolgozók körében idén
2025-ben jelentős változások történtek a béren kívüli juttatások terén Magyarországon:…
Tovább olvasom >Az AHR Expo-n debütáltak az LG legújabb HVAC megoldásai
Az LG Electronics (LG) a floridai Orlandóban megrendezett, világhírű AHR…
Tovább olvasom >