Reggeliztess, mint egy király…

Szerző: Ipacs Tamás Dátum: 2024. 03. 20. 11:22

A hagyományos reggeli egyre nehezebben illeszthető a modern ember étkezési szokásaiba, mégis a reggelizés és a reggeliztetés a leggyorsabban fejlődő étkezéstípus,
illetve vendéglátóhelyi szolgáltatás.

A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.

A reggelire többnyire mindenki, még a későn kelők is a legegészségesebb főétkezésként gondolnak, amit az élelmiszeriparnak a termékek, a vendéglátásnak pedig az étlapra szánt ételek fejlesztésekor érdemes figyelembe vennie. Tápanyagok, vitaminok, szénhidrátok, proteinek, zsírok és egyebek: mindegyiket könnyű látványosan a reggeli részévé tenni, még könnyebb a termékeken vagy az étlapon mindezt hangsúlyozni.

A reggeli a kora reggeli rituáléból már a pandémia előtt egész napos „lehetőséggé” vált, és ahogy respektje nőtt, egyre nagyobb igény mutatkozott a gazdagabb ízű, fűszeres összetevők, a nemzetközi ízek vagy éppen a húsmentes opciók iránt. Az élet a COVID után aztán gyorsan vissza is tért a rendes kerékvágásba – a vendéglátásban legalábbis biztosan.

Merthogy egyébként az otthoni reggelizésről szóló adatok globális csökkenést jeleznek, feltehetően azért, mert napkezdésünkbe kevésbé fér bele a hosszú, statikus reggeli étkezés. Az amerikai visszaesés mértékéről például gyökeresen eltérő információkat olvastunk, arról azonban konkrétan tudunk, hogy a reggelizőpelyhek kategóriája hosszú távon visszaesőben van, amit a feldolgozott összetevőkkel szembeni növekvő ellenszenv okoz. A The Wall Street Journal szerint a fogyasztáskész gabonapelyhek értékesítése 2021-ben 8,5%-kal, 2022-ben 3,5%-kal esett. A General Mills a 2023 utolsó negyedévben tapasztalt 2%-os forgalomcsökkenés miatt visszavett idei értékesítési terveiből; most a kategórián túlra kacsingat a terület más óriásaival együtt, akik gazdasági stabilitásuk biztosítása érdekében a snackek és az állateledelek szegmensében terveznek komoly befektetéseket.

Mindeközben Magyarországon: egy tavalyi Pek-Snack-kutatás szerint honfitársaink közel háromnegyede reggelizik, 44%-uk tartja a nap legfontosabb étkezésének a reggelit. Más kérdés, hogy legtöbbjük mindössze 10-15 percet vagy még kevesebbet fordít a reggelire. A készen vásárolt reggelik között a kisboltokban és az áruházláncok üzleteiben beszerzett ennivaló van túlsúlyban, de a válaszolók egyharmada pékségben, kávézóban is előszeretettel vásárol reggelit – ez bizony a pénztárcától is függ.

Számos, eddig asztalhoz kötöttként kezelt reggelifajta is on-the-go termékké válhat. Tőlünk nyugatra gyors iramban szaporodnak a nagy kávézóláncok drive thru-s üzletei

Összefüggések

A világ „reggeliiparának” alkalmazkodnia kell a meghatározó trendekhez: a változatosságra, a személyre szabhatóságra és a kényelmi termékekre való igényhez, sőt, a fogyasztó mozgással és a hordozhatósággal kapcsolatos elvárásaihoz is. 2024-et írunk, most számos, eddig asztalhoz kötöttként kezelt reggelifajta is on-the-go termékké válhat. Mindezt a korszerű (és kreatív) csomagolóanyagok és evőeszközök is segítik, akárcsak a gyors elérést lehetővé tevő to-go koncepciók, az applikációs rendelés és a szó szerint is bővülő drive thru lehetőségek. Tőlünk nyugatra gyors iramban szaporodnak a nagy kávézóláncok drive thru-s üzletei.

A reggeliértékesítés „csatornahálózata” is egyre bővül: a benzinkutak és a nagy élelmiszerüzletek deli és shop-in-shop részlegei minőségi kínálatot nyújtanak.

Ami a tartalmi oldalt illeti: ahogy az étkezésünk sok más formáját, a reggelizést is befolyásolja az úgynevezett snackesedés, azaz amikor a reggeli alkotóelemei a megszokottól gyakran eltérő külsejű, konzisztenciájú, színű falatok formájában megjelenő és fogyasztható termékként: snackként jelennek meg. Szereted a nassolást, a lazaságot, a könnyű falatokat? Akkor hát, ha eddig nem, de ezután reggelizni is biztosan szeretni fogsz.

Már csak azért is, mert mindez viszonylag kis időbeli vagy anyagi elkötelezettséget igényel tőled!

Hely a tetőn

A vendéglátás sokszor másfajta vágyainkon keresztül közelít meg minket, mint az élelmiszeripar. Vendéglátóhelyen reggelizni, bruncholni nem csak a has megtöltéséről szól, inkább egy életérzést tükröz, ahol a vendég pedig kényelmet és kényeztetést vár.

És az emberek élvezik a vendéglátóhelyi reggelizést, függetlenül attól, mennyire tarják a reggelit fontos étkezésnek. Az amerikai Merchant Centric egy kutatása olyan weboldalakon található vásárlói véleményeket elemez, mint a Yelp, a Google és a TripAdvisor: kiszámították, hogy míg az éttermi étkezések 2021-ben az 5 pontos skálán összességében havi átlag 3,89 és 4,02 közötti pontszámot kaptak, a reggeli lényegesen jobban teljesített a maga 4,14 és 4,28 pont közötti értékével.

Itthon, ha a profi pékségeket is ide számoljuk, százszámra működnek minőségi reggelit kínáló üzletek, üröm az örömben, hogy nagyobbik hányaduk a főváros turisták látogatta negyedeiben és Buda előkelő kerületeiben működik. Gasztronómiai színvonaluk többségében magas, és próbálják az élményt a nap minél hosszabb időszakára biztosítani.

A világ „reggeliipara” alkalmazkodik a meghatározó
trendekhez; a globális kedvencek, kedvelt étrendek
megjelennek a reggelikben is

Koncepciók

A 24/7 reggeli fogalma a tengerentúlról származik, de a gondolat Európában is terjed. Több cikkben is elemeztük már, miért választja a vendég egész nap szívesen a reggelit; az érvek mellé mostanában egy nem éppen vidám újabb kerül. A vendéglátásban a válságok kapcsán – jelenleg is – érzékelhető trade down idején (azaz amikor a vendég kevesebbszer jön, kevesebbet fogyaszt, olcsóbb ételek vagy étterem mellett dönt), sokan választanak szívesen az árban kedvezőbb reggelikínálatból. A vendéglátós érzékelve a jövedelmezőségre nehezedő nyomást, új üzleti modelleket keres, megpróbálja újratervezni koncepcióját.

Figyelembe veszi például, hogy a vendég áldoz a kényelméért, hogy a brunch sokat ígérő koncepció, hogy a nemzetközi konyhák komoly változatosságot hozhatnak a reggelibe is (hogy mást ne említsünk, a pizzáknak és tacóknak számtalan reggeli vátozatát kínálja az élelmiszeripar). És akkor még ott vannak a vegák, vegánok flexiteriánusok, a különféle ételintoleranciákkal küzdők – rájuk is lehet ajánlatot (sőt, brunch büfét is) építeni.

Az italokra is lehet bevételi és nyereségforrásokként tekinteni. Budapesten számos reggeliző kínál bort vagy pezsgőt az étel mellé, de a legdrágább szállodákban a pezsgő eleve része a büfékínálatnak.

Egy kölni étterem, a St. Louis Breakfast például még a koktélválasztékát is Reggeli koktélok néven teszi az étlapba. A hamburgi The Morgenmuffelnek – már csak nevéből is következtethetünk, hogy ők is a nap első étkezésére koncentrálnak – a borlapja még egy klasszikus étteremnek is jól állna. A gazdag reggeli italkínálat számos új bevételi lehetőséget teremt, kedvezményes csomagajánlatok és új promóciók lehetőségéet adja. Szellemes és kreatív: a St. Louis Breakfastben például a mexikói tojásreggelihez olcsóbb Margarita is jár.

Bár a magyarok többsége a sós reggeli híve – szendvics, húsfélék és tojásos ételek, édességek számtalan reggelit (is) kínáló vendéglátóhely étlapjának fontos elemei. Gyakran előfordul, hogy a látványos, természetes édesítővel készülő, egészséges reggeliként kínált sütemények ebédnél vagy vacsoránál már a desszertválaszték részei.

Nyomaiban már itthon is találkozunk a bougie reggeli trenddel – ez az extravagánsabb reggeli étkezések felé való elmozdulást jelenti, fényűző élményt barátokkal, üzleti partnerekkel, aminek „járulékos” haszna, hogy luxust nyújt, ugyanakkor a számla végösszege lényegesen alacsonyabb, mint egy hasonló ebédé vagy vacsoráé.

Egyre többen nálunk is menüben kínálják a reggelit, ami így fokozatosan főétkezéssé válik. Terjedőben a brinner kifejezés, ami a reggeli és az ebéd szavak összeolvasztása: van, aki olyan egytálételeket ért alatta, mint a cassarole-ok, könnyű pizzák, frittaták és más tartalmas tojásételek, tepsis sütemények és hasonlók, mások villásreggeliként is felfogható minimenüként értelmezik a brinnert, olyan párosításokban például, mint a csirke és fagylalt vagy a bacon és a palacsinta.

Az egészséges reggelit és a szociális támogatást kapcsolják össze digitális eszközök segítségével a vendingautomaták egyre több amerikai iskolában

Ez van!

Készítettünk egy nagyon nem reprezentatív, ám mégis feltehetően reális képet mutató felmérést az itthoni kínálatról, amihez a Bing MI-jétől kértünk segítséget. Az általa összegyűjtött információk közül válogattuk ki a legérdekesebbeket.

A hazai reggelizőhelyek étlapján a legtöbbször szereplő tételek a smoothie bowl, azaz a gyümölcsös, joghurtos vagy tejes turmix különböző feltétekkel: magvakkal, müzlikkel, granolával, gyümölcsökkel, csokoládéval és hasonlókkal (ára 790–1590 forint között mozog), az avokádós pirítós (990–1490 Ft) és a banánkenyér (590–890). A látható árkülönbségeket elsősorban a „körítés” indokolja, hiszen például a legolcsóbb avokádós szeleten csak fűszer van és balzsamecet, a legdrágábbon viszont lazac és tojás is (az árakat januárban találta az MI).

A számtalanféle tojásos étel 790 és 1990 Ft között kapható Budapesten, péksütemény 290 és 990 Ft között. Az egyszerűbb kávék 390–790, a teák 290–590 forintért érhetők el. Nem egy helyen bort is kínálnak a reggelihez, gépi statisztikusunk szerint 2 dl 590–1290 forintba kerül.

A reggelizők általában 8-kor nyitnak – egy-egy 7 órás kivételével –, és nagy szórással délután 3 és 8 között zárnak.

A budapesti vendéglátóhelyek közül sok kínál brunchot, de a pontos számot nehéz meghatározni, mert sok helyen vagy csak bizonyos napokon teszik, vagy nincs külön brunch étlapjuk. A brunch általában 11 órakor kezdődik és 15 óráig tart, de ez is változhat a helytől és a napoktól függően – sok üzletben érdemes előre asztalt foglalni, akkora a kereslet.

Szállodai trendek

Az reggeliztetés központi kérdés a szállodaiparban is: ez a vendég első napi energiaforrása, ugyanakkor az utolsó benyomása is az elutazás előtt – nem csoda, hogy a szakma újrafelfedezi és újradefiniálja az abban rejlő lehetőségeket.

A hotelreggeli trendjeiről Bősze Ákost, a METRO HoReCa üzletágfejlesztési vezetőjét kérdeztük.

– A vendéglátóipari szegmensben a reggeliztetés egy kiemelt étkezésnek, kiemelt szolgáltatásnak számít – értékel a szakember –, népszerűsége és keresettsége töretlen, a vendégek mindig élnek vele, még akkor is, ha otthon nem szokásuk reggelizni! A vendéglátóhelyek által biztosított kínálat érzékelhetően bővült a reggeliztetésben, köszönhetően részben a hotelek besorolási, minősítő rendszerének, amely ezt a területet szigorúan szabályozza. Ha egy szállás nagyobb presztízst adó, magasabb minősítést szeretne, gondoskodnia kell különböző típusú ételekről már a reggeliztetés során is. Természetes fejlődési folyamat, hogy az élelmiszer-intoleranciával vagy élelmiszer-allergiával élő vendégek részére nyújtott, biztonságosan fogyasztható ételkínálat is egyre szélesebb körben elérhető a szálláshelyeken.

Új trendként van jelen az a korábban csak elszórtan tapasztalható kezdeményezés, hogy a reggeli svédasztalon egy „lokális sarkot” tartanak fenn a helyi specialitásoknak, hagyományos helyi ízeknek a szálláshely közvetlen közeléből származó alapanyagokból és termékekből válogatva (pl. prósza, dödölle, házi szilvalekvár…).

A korábban komoly trendnek számító brunch a pandémiát követően háttérbe szorult a vendéglátóhelyeken. 2023 nyarától azonban a visszatérése tapasztalható: Budapesten már vannak olyan éttermek, melyek egyediségét az adja, hogy egész nap reggelit kínálnak. A távmunkában, kötetlen munkaidőben dolgozó, jól szituált fiatalok, akik nem ritkán délben kelnek, hálásan fogadták ezt a lehetőséget.

Mint az éttermekkel szemben támasztott elvárásokban általában, a reggelinél is felbukkan az élménykeresés igénye a vendég részéről. Ezt szolgálják ki többek között az úgynevezett live stationök, melyek lehetőséget adnak arra, hogy a vendégnek egyedileg készítsék el a reggelijét: jellemzően tojásételeket, meleg fogásokat. A live stationök egyedi színfoltjai a smoothyt és friss juice-t készítő állomások, ahol a legkülönfélébb variációkban készítik el a tápláló, rostos és vitamindús zöldség- és gyümölcsitalokat.

Tálalásban dominál a svédasztal, a kontinentális reggeli szokása eltűnt a süllyesztőben. A kis vidéki szálláshelyeken, vendégházakban egy kedves reggeliztető trend bukkant fel: a helyi termékekből válogatott rusztikus reggeli kosár. A tálalásban érhető tetten a szálláshelyek azon költségcsökkentő törekvése, hogy a kisadagos, porciózott termékeket megpróbálják kivezetni, hiszen ezekből gyakran csomagolnak útravalót az élelmes vendégek, és a csomagolás után is költség keletkezik. A reggeli kínálóasztalon ezért megjelentek a lédig pástétomok, szendvicskrémek, vajak és lekvárok. Változik a felvágottas kínálótál is, a korábbi szimmetrikus rendezettséget az időhiány miatt egyre inkább a rusztikusan egymásra halmozott szeletek kócos bája váltja fel.

Barátunk, a gép

A vendingautomaták szerepe a vendéglátásban nagy tempóban nő (Trade magazin 2023/11), így van ez a reggeliztetés területén is, különösen a munkahelyi és iskolai étkezésben, valamint – különösen a pandémia óta – a szállodaiparban is.

A Marriott International például egyik olcsóbb kategóriájú láncában, a Fairfield Inns & Suitesban újgenerációs automatákat tesztel, amelyek az ingyenes reggelizőbüféinek lehetséges kiváltói lehetnek. Faltól falig érő, önkiszolgáló kioszkokat helyeztek üzembe: reggelente a kínálat ingyenes meleg reggeli szendvics, joghurt, müzli és gyümölcs, de a vendégek applikációkon keresztül à la carte ételeket és kávékülönlegességeket is vásárolhatnak.

Félig-meddig reklámeszköz a wisconsini és a floridai állami egyetemen kihelyezett, gabonapehelytálakat készítő automata, a diáknak csak azt kell a Kellogg’s Bowl Bot segítségével érintőképernyőn kiválasztania, milyen tejet vagy joghurtot kér, és abba milyen gabonapehely- és müzlikombinációt, esetleg „feltétként”

gyümölcsdarabokat vagy kakaót. A sort a menzán tálanként 2,99–6,50 dollárért hagyhatják ki.

Az USA iskolai reggeliprogramja az ország több mint 90 000 iskolájában biztosít a gyerekeknek a tanítási idő előtt egészséges, tápláló reggelit – ingyenesen vagy kedvezményes áron. Egy tankerület Nyugat-Virginiában azért vásárolt vendingautomatákat, hogy diákjai mindenképpen hozzájussanak valamilyen egészséges reggelihez. A középiskolák forgalmas pontjaira kihelyezett gépekből a tanulók az iskolai igazolványukkal választhatják ki az ételeket.

Más koncepcióval működnek az egy michigani tankerületben felállított reggelizőautomaták: ezeket minden diák használhatja, függetlenül attól, hogy jogosult-e ingyenes vagy kedvezményes iskolai étkezésre, de hogy a nyilvántartás kevesebb gondot jelentsen, a tanulók egy személyazonosságukhoz kapcsolódó PIN-kódot használnak, amivel nyomon követhetők a vásárlások, és egyszerűbb a visszatérítéseket számon tartani. //

 

Minden célcsoportnak a magáét

Révész Richárd
marketingigazgató
Danone

Több olyan termékünk is van, amelyek a reggelihez remekül illő, napindító finomságok, ilyenek például különböző joghurtjaink és joghurtitalaink, valamint az élőkultúrát is tartalmazó, növényi alapú szója- és kókuszgurtjaink.

Ahogy a legtöbb vállalat, úgy a Danone Kft. is szembesült az infláció okozta nehézségekkel, de nem fedeztünk fel a reggelihez javasolt termékekre vonatkozó egyedi mintázatot.

A portfóliónk igen színes, termékeinken keresztül az élet első ezer napjától egészen az időskorig tudjuk támogatni a fogyasztóink egészséges életvitelét. Ennek érdekében rendszeresen feltérképezzük az adott márka célcsoportjának fogyasztási szokásait és a piacot meghatározó trendeket. A termékfejlesztés terén pedig ennek megfelelő irányt követünk: a hozzáadott cukor nélküli, vitaminnal dúsított, illetve a növényi alapú vagy a gabonával kiegészített termékek előállítására nagy hangsúlyt fektetünk. Olyan termékeket kínálunk, amelyek rugalmasan fogyaszthatók bármikor, illeszkedve ezzel a fogyasztók életritmusához, napirendjéhez.

A HoReCa szektort elsősorban az Alpro növényi alapú italaival támogatjuk. Márkánk termékei egyre több kávézóban elérhetők. //

 

Számos termékkategóriában vagyunk jelen

Varga Aliz
senior brand manager
Bonafarm

A Mizo sok termékkategóriában van jelen, nem hiába volt 2023-ban Magyarország 4. legválasztottabb márkája (Kantar). Minőségi termékeink 100% magyar tejből készülnek, és változatos formában érhetőek el. Reggelihez az emberek többnyire a tej, tejital, jegeskávé és joghurt, valamint szendvics alapanyagként a vaj, vajkrém és sajt kategóriáinkat használják. Az inflációs válság szinte minden kategóriára hatással volt, 2023-ban is tovább csökkent a volumen, de érték tekintetében a növekedés volt a jellemző (NIQ). A Mizo piacvezető az ízesített tejital kategóriában (NIQ), ahol a kategóriát vásárlói bázis és vásárlásiintenzitás-csökkenés is sújtja (GfK). Szerencsére elmondható, hogy a Mizo nem veszített vásárlókat az erős aktivitási tervének köszönhetően. Tavaly piacra vezettük a Tejutazó gyerek tejital termékcsaládot, amely a gyerekek egészséges fejlődést hivatott támogatni. Termékfejlesztéseinknél figyelünk a modern étkezési szokásokra, olyan termékeket fejlesztünk, amelyek figyelembe veszik a fogyasztók igényeit, egészség, kényelem és környezeti fenntarthatóság szempontjából is. //

 

A szeletek is népszerűek

Nemeth Levente - Nestlé

Németh Levente
marketing manager
Nestlé Gabonapelyhek

A Nestlé portfóliójában a gyerek gabonapelyhek a legsikeresebb termékek, hiszen ezek már közel 30 éves múltra tekintenek vissza a magyar piacon. A Nesquik és a Cini Minis gabonapehely a két legnagyobb kedvenc a fogyasztók körében, utóbbit pedig jellemzően fiatal felnőttek is fogyasztják a felméréseink alapján. Az utóbbi 3 évben a Nestlé Fitness Granolák is jelentős piacrészt szereztek Magyarországon.

Tavaly 10%-os volumen-visszaesést látunk a kiskereskedelmiindex-adatok alapján, amihez 23%-os értéknövekedés párosul. A kategória forgalmi visszaesése mellett jellemző volt az olcsóbb termékek felé való elmozdulás is, ami a saját márkás termékek piacrészének 200 bázispontos emelkedését eredményezte.

A gabonapehely-szeleteket is sokszor fogyasztják kis étkezésekre a reggeli mellett.

A vendéglátásban elsősorban a szállodák reggelikínálatában jelennek meg a termékeink. Itt népszerűek a Nestlé gyerek gabonapelyhei, de a gluténmentes Corn Flakes és a Fitness Granolák is sok helyen megtalálhatók. Igyekszünk gabonapehely-szeleteinket is minél nagyobb disztribúcióval elérhetővé tenni, kávézókban, büfékben országszerte. //

 

Reggeli gazdagon

Tulkán Tímea
sajátmárka-vezető
METRO

A reggeliztető termékek több területet (csemege, pékáru, konzerv, ultrafriss, kávé-tea, száraz…) érintenek, és elmondhatjuk, hogy a METRO saját márkás kínálata egy klasszikus négycsillagos szálloda teljes reggeliigényét is képes lefedni. 2023-ban, követve stratégia törekvéseinket, főként a vendéglátóipar szereplőit kiszolgáló termékeink fejlesztésére koncentráltunk e területen.

Rioba márkánk kínálata kis kiszerelésű, „egyadagos” pástétomokkal gyarapodott, köztük tonhalas és libamájas termékekkel. Saját márkás reggelitermékeink között új fejlesztésként jelentek meg a METRO Chef helyben kisüthető fagyos péksütemények (pl. kakaós csiga, pogácsa), melyeket frissen, melegen tehetnek a vendégek elé partnereink. Inno d’OR-díjas METRO Chef Veggie tejhelyettesítő termékcsaládunk új ízekkel bővült: barista kókusz, barista mandula és szója növényi italokkal.

Különösen büszkék vagyunk a különleges étkezési igényűek és az élelmiszer-intoleranciával élők számára kínált termékeinkre, mint a METRO Chef laktózmentes tejföl vagy a tartósítószer-mentes szeletelt sonka; minidzsemválasztékunkat pedig csökkentett cukortartalmú és light termékekkel bővítettük. //

 

Ártudatosabb fogyasztók

Matskási Zoltán
marketing- és
üzletfejlesztési igazgató
Pek-Snack

A pékáruk reggelente való fogyasztása rendkívül fontos és széles körűen elterjedt szokás, így szinte a teljes választékunk releváns a reggeli során. A reggelikínálatunkban a legnépszerűbbek a minitermékeink, hiszen ezek a kis méretű péksütemények könnyen fogyaszthatók és praktikusan magunkkal vihetők a rohanó hétköznapokon. Emellett megunhatatlan kedvenc a kakaós csiga és a túrós táska.

Azt látjuk, hogy reggelente a pékárukat legtöbbször tejtermékekkel, kávéval együtt fogyasztják, hiszen a tejtermék és a péksütemény kombinációja ízletes reggelit eredményez.

Az infláció miatt ártudatosabbak lettek a pékáruvásárlók, és az olcsóbb vagy akciós termékek irányába változtatták meg szokásaikat. Emiatt a 2023-ban indított árakcióink nagy sikernek örvendenek.

A minipéksütemények használata a reggeli során a szállodákban és hotelekben is terjed. Ezek a termékeink ideálisak a reggelibüfék számára, mivel könnyen adagolhatók és változatosan kombinálhatók más ételekkel. A minipéksüteményekkel való reggeliztetés trendje tovább erősödött az ízviláguk és a vendégek gyors kiszolgálásának lehetősége miatt, így a péksüteményeink a szállodai reggelik során is népszerűek. //

 

Trendek mentén

Pókecz Anna
marketingvezető
Cerbona

Reggeliként főként a müzliket, gabonapelyheket, rizskásákat és zabkásákat ajánljuk. Ezek a klasszikusan reggelizőtermékek igazán népszerűek a fogyasztóink körében. Ezek közül is a legnépszerűbb az étcsokoládés müzli, illetve a csokis és erdei gyümölcsös zabkása.

Mint a piac minden szereplőjére, ránk is hatással volt az infláció, így termékeink forgalma kis mértékben visszaesett. Fejlesztéseinkkel továbbra is minőségi, finom és innovatív termékeket szeretnénk piacra vinni, így olyan termékeket fejlesztünk, amelyek ezeknek a feltételeknek megfelelnek, de továbbra is megfizethetőek a fogyasztók számára.

Fejlesztéseinkben nagy hangsúlyt fektetünk a modern étkezési szokásokra. Igyekszünk minden életmódnak megfelelő termékeket fejleszteni, ezért is található meg választékunkban többféle gluténmentes, proteinnel dúsított, hozzáadott cukor nélküli és vegán termék is. Ezek közül több termékünk is egész nap fogyasztható, de sokan sporttermékinket fogyasztják a nap bármely szakában.

A vendéglátásnak gasztrós kiszerelésekben kínáljuk számos termékünket. //

 

Klasszikus reggelik – modern megoldások

Mikos István
vállalati igazgató
Ceres

Kínálatunkban a klasszikus reggelihez elengedhetetlen toast kenyerek széles választékban találhatók meg, ezek kiválóak szendvicsek és pirítós készítéséhez. Ezenkívül édes termékeink is remek és finom kiegészítői lehetnek a reggelinek; kalácsaink közül a Selyemkalács a legnépszerűbb.

Termékfejlesztésünket minden esetben a legújabb trendek és a modern megoldások ihletik. A fogyasztói igények változását nemcsak követjük, hanem igyekszünk formálni is, így legfrissebb termékfejlesztéseink a tudatos táplálkozási szokások kialakításában is támogatják fogyasztóinkat.

Szeletelt kenyereink kifogástalan szendvicsalapok, amelyek bármely kisétkezéskor fogyaszthatóak, de akár egy melegétkezés ki­egészítői is lehetnek. Kalácsaink pedig – kiemelten a kakaós töltelékű Császárkalácsunk – főétkezés után vagy akár két étkezés között desszertként is kitűnőek.

A vendéglátás szereplői számára nagyobb méretű toast kenyereinket kínáljuk szendvicsekhez, illetve szeletelt kalácsainkat a reggeliztetéshez. //

 

Tudatosan a minőségit!

Palkó András- Coca-Cola

Palkó András
marketingigazgató
Coca-Cola HBC
Magyarország

A Coca-Cola HBC Magyarország folyamatosan bővülő 24/7 portfóliója mindennap és minden napszakban ideális megoldásokat kínál a fogyasztóinknak – így a reggeli italokat is. Kínálatában két prémium kávémárka található: a Caffè Vergnano és a Costa Coffee.

A reggelihez a napindító kávé mellett a magas gyümölcstartalmú termékeinket ajánljuk, melyek tökéletes kiegészítői lehetnek a tápláló és változatos reggeli étkezéseknek; a nagy kiszerelés otthoni fogyasztásban, a kisebb kiszerelések pedig a vendéglátásban, vagy a kisebb élelmiszerboltokban, pékségekben népszerűek.

Teljes körű italválasztékunk fele alacsony kalóriatartalmú vagy kalóriamentes termék. Portfóliónkban a meglévő recep­túrák átalakításával, illetve új, innovatív termékek bevezetésével a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes italok aránya folyamatosan növekszik.

Abban bízunk, hogy a fogyasztók számára továbbra is fontos marad a minőség, így a lefelé vásárlás csak egy olyan átmeneti tendencia, melyet 2024-ben magunk mögött hagyhatunk. Várakozásaink szerint a kiskereskedelmi piac bővülése elsődlegesen a magasabb árkategóriákban várható. //

 

Alacsony zsírtartalom

Bukovenszki
Beáta
belkereskedelmi
osztályvezető
Gallicoop

Egy tápláló reggelivel induló nappal közérzetünk, kedvünk is jobban alakul. Az első étkezés fokozza a szellemi teljesítményt, beindítja az anyagcserét és az agytekervényeket, energiát nyújtva a szervezetnek. A magas hústartalmú Gallio pulykatermékek kiemelkedő fehérje- és rendkívül alacsony zsírtartalmuknak köszönhetően könnyen beépíthetőek a mindennapi egészségtudatos táplálkozásba.

Az elmúlt évben a gyártás gyakorlatilag minden tényezője drágult, de a húsfeldolgozó nagyvállalatok életét mégis az energia drágulása nehezítette meg legjobban.

Fontos szerepet játszik termékfejlesztésünkben a fogyasztói igények változásának követése, hiszen ezekre alapozzuk az új termékek kifejlesztését. Gyártmányfejlesztői csapatunk folyamatosan ötletel, kóstoltat, tervez és keresi az új megoldásokat. A Gallio pulykabacont azoknak fejlesztettük, akiknek fontos az egészségtudatos táplálkozás, de nem szeretnék nélkülözni a hagyományos bacon nyújtotta ízélményt. Egész nap fogyasztható reggeli termékünk a sonkák és szalámik mellett a virsli, amely a népszerű, könnyen elkészíthető hot dog alapanyaga, de tekerhető tésztába is, ha gyors vacsorára vágynánk. //

 

 

Reggeli helyett és után

Szilágyi Zsófia
junior brand manager
Maspex Olympos

A gabonával dúsított Kubu Tízórai és Topjoy Snack termékeink tökéletes választások gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt a reggeli órákban. 100% gyümölcs és gabona egy kis tasakban. A termékek kizárólag természetes gyümölcspürékből készülnek, amit tápláló gabonákkal gazdagítottunk. A 100 g-os kiszerelésnek köszönhetően ideálisak az éhség csillapítására, kiváló választás lehet reggelire, tízóraira, étkezések között, sőt uzsonnára is. Praktikus kiszerelésüknek köszönhetően kényelmesen elférnek bármilyen táskában.

Tökéletes választás lehet cukros édességek helyett is vagy bármikor, amikor egy kis extra energiára van szükség! Nem tartalmaznak sem aromát, sem hozzáadott cukrot, sem tartósítószert, sem színezéket! Kizárólag a gyümölcsökben természetesen előforduló cukrokat tartalmazzák. //

 

Kutatásokra épülő termékfejlesztések

de Gereczné
Rudnai Éva
beszerzési és
marketingvezető
Real Nature

A Real Nature Kft. a teljes napi táplálékbevitelhez kínál minőségi termékeket. Reggelihez, főétkezések között ajánljuk Real Nature és Good Milk ivójoghurtjainkat, Joya termékcsaládunk széles kínálatából válogathatnak, kávéhoz ezek barista változataiból, tökéletes habosítással.

A magyar piacon termékeinkkel közel 20 éve vagyunk jelen. Fejlesztéseink során a termékek a növénytermesztéstől, állattartástól a végtermékig és a csomagolóanyag-fejlesztésekkel folyamatosan szem előtt tartjuk a fenntarthatóságot, a jövő generációjának hosszú távú érdekeit.

Termékportfóliónk a fogyasztók napi étkezését a lehető legteljesebben ölelik át a reggelitől a tízórain át a főétkezésekig, alapanyagot szolgáltatva a főtt ételek elkészítéséhez is (Real Nature túrók, görög joghurtok, Joya főzőkrémek stb.), az étkezések közötti egészséges kényeztetésre is gondolunk Terra chipseinkkel, Nobilis termékeinkkel, magvainkkal; mártogatós falatok készíthetőek könnyedén Wojnar és Green Heart kenhető krémjeinkből, fantasztikus étkek varázsolhatóak konyhailag előkészített, ízesített Lunter tofu termékeinkből. //

 

 

Gyorsaság és minőség

Ozoróczy Viktória
non-fuel retail menedzser
Shell Hungary

 

Egy finom kávéval jobban indul a nap, ezt a Shell Cafék vásárlói is tudják, akik már kora reggel szívesen térnek be hozzánk egy kis feltöltődésre. A munkába indulók kedvelik a frissen készült szendvicsek és péksütemények, valamint forróital-kínálatunk és a gyümölcslevek széles választékát. A Shell Cafékat gyakran találkozási pontként használják, sokan üzleti megbeszélésüket is itt tartják barátságos környezetben.

Rendszeresen megújuló reggeliajánlatunk és a Shell hot dog népszerűsége töretlen. Folyamatosan megújuló kínálatunkban időről időre olyan ínyencségekkel is jelentkezünk, mint a tojásos-baconos muffin, a csirkés hot dog vagy a bécsi és rántott húsos szendvicsek. Az édes reggeliket legalább annyian kedvelik, mint a sósakat: egyre népszerűbbek a többféle ízben érkező fánkok és a töltött croissant-ok. Kínálatunkban többfajta vegetáriánus és vegán reggeli opció is megjelenik, amellyel az egészségtudatos életmódot folytatóknak kedveskedünk. Az otthoni vagy munkahelyi reggelizés és az iskolai uzsonnára szánt termékek könnyű beszerzését segítik a Shell shopok és a Tesco mini shopok – 2024-ben is. //

Kapcsolódó cikkeink