Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos problémája, állítják a szakértők. Raskó György agrárközgazdász szerint már az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára. A becslések szerint a lakosság 40%-a minimálisra szorította kiadásait, csakis a legszükségesebb élelmiszereket vásárolva.
Az elszegényedés hátterében a vásárlóerő jelentős gyengülése áll. Raskó szerint a vásárlóerő alacsony szintje hosszú távon is fennmaradhat, és az élelmiszerfogyasztás sem várható, hogy növekedni fog. Emellett a lakosság általában sem várható, hogy többet költsön az élelmiszerekre – írja az Agrárszektor.
Az élelmiszer-kiskereskedelmi árindex további emelkedését nehéz várni, tekintettel a vásárlóerő jelentős visszaesésére. Raskó György szerint azok a kiskereskedelmi láncok, amelyek nem veszik figyelembe a vásárlói viselkedést és az árakat, elveszíthetik ügyfeleiket. A Gazdasági Versenyhivatal árfigyelő rendszerére is kevesebb szükség van, mint korábban, mivel a lakosság egyre inkább tudatosan választja az áruházakat.
A forint árfolyamának stabilizálódása esetén az árak emelkedése nem valószínű, azonban további gyengülése esetén egy 2-3%-os áremelkedésre lehet számítani. Különös figyelmet érdemel az importált zöldségek növekvő aránya, amelyek esetében a forint gyengülése hamarabb érvényesül az árakban.
A diszkontláncok egyre meghatározóbb szerepet játszanak az élelmiszer-kiskereskedelemben, ami további versenyhelyzetet teremt az ágazatban.
Kapcsolódó cikkeink
Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >Varga Mihály: a jegybank elsődleges célja az árstabilitás fenntartása
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) elsődleges célja az árstabilitás elérése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >