Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos problémája, állítják a szakértők. Raskó György agrárközgazdász szerint már az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára. A becslések szerint a lakosság 40%-a minimálisra szorította kiadásait, csakis a legszükségesebb élelmiszereket vásárolva.
Az elszegényedés hátterében a vásárlóerő jelentős gyengülése áll. Raskó szerint a vásárlóerő alacsony szintje hosszú távon is fennmaradhat, és az élelmiszerfogyasztás sem várható, hogy növekedni fog. Emellett a lakosság általában sem várható, hogy többet költsön az élelmiszerekre – írja az Agrárszektor.
Az élelmiszer-kiskereskedelmi árindex további emelkedését nehéz várni, tekintettel a vásárlóerő jelentős visszaesésére. Raskó György szerint azok a kiskereskedelmi láncok, amelyek nem veszik figyelembe a vásárlói viselkedést és az árakat, elveszíthetik ügyfeleiket. A Gazdasági Versenyhivatal árfigyelő rendszerére is kevesebb szükség van, mint korábban, mivel a lakosság egyre inkább tudatosan választja az áruházakat.
A forint árfolyamának stabilizálódása esetén az árak emelkedése nem valószínű, azonban további gyengülése esetén egy 2-3%-os áremelkedésre lehet számítani. Különös figyelmet érdemel az importált zöldségek növekvő aránya, amelyek esetében a forint gyengülése hamarabb érvényesül az árakban.
A diszkontláncok egyre meghatározóbb szerepet játszanak az élelmiszer-kiskereskedelemben, ami további versenyhelyzetet teremt az ágazatban.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >Egy év alatt négyszeresére ugrott a felelős alapok kezelt vagyona
A Magyar Nemzeti Bank nemrégiben megjelent 2024-es adatai szerint a felelős alapok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >