Raskó György: az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára
A magyar lakosság körében továbbra is érzékelhető az elszegényedés súlyos problémája, állítják a szakértők. Raskó György agrárközgazdász szerint már az alapvető élelmiszerek megvásárlása is komoly kihívást jelent számos magyar háztartás számára. A becslések szerint a lakosság 40%-a minimálisra szorította kiadásait, csakis a legszükségesebb élelmiszereket vásárolva.
Az elszegényedés hátterében a vásárlóerő jelentős gyengülése áll. Raskó szerint a vásárlóerő alacsony szintje hosszú távon is fennmaradhat, és az élelmiszerfogyasztás sem várható, hogy növekedni fog. Emellett a lakosság általában sem várható, hogy többet költsön az élelmiszerekre – írja az Agrárszektor.
Az élelmiszer-kiskereskedelmi árindex további emelkedését nehéz várni, tekintettel a vásárlóerő jelentős visszaesésére. Raskó György szerint azok a kiskereskedelmi láncok, amelyek nem veszik figyelembe a vásárlói viselkedést és az árakat, elveszíthetik ügyfeleiket. A Gazdasági Versenyhivatal árfigyelő rendszerére is kevesebb szükség van, mint korábban, mivel a lakosság egyre inkább tudatosan választja az áruházakat.
A forint árfolyamának stabilizálódása esetén az árak emelkedése nem valószínű, azonban további gyengülése esetén egy 2-3%-os áremelkedésre lehet számítani. Különös figyelmet érdemel az importált zöldségek növekvő aránya, amelyek esetében a forint gyengülése hamarabb érvényesül az árakban.
A diszkontláncok egyre meghatározóbb szerepet játszanak az élelmiszer-kiskereskedelemben, ami további versenyhelyzetet teremt az ágazatban.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb eszközzel támogatja a kormány a turisztikai ágazatot
A turizmus a magyar gazdaság stratégiai jelentőségű ágazata, amely az…
Tovább olvasom >Májusban csökkent a GKI konjunktúra indexe
A GKI Gazdaságkutató Zrt. – az EU támogatásával végzett –…
Tovább olvasom >Nagy Márton: hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre
Hosszú távon vissza kell állni a beruházás alapú gazdasági növekedésre,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >A Hortobágyi Csárdában lett hungarikum a csárda
Hungarikummá nyilvánították a csárdát és a badacsonyi kéknyelűt a Hungarikum…
Tovább olvasom >