Rangos elismerést kapott egy tokaji bor Kanadában
A mádi Szent Tamás Pincészet Dry by Tokaj bora nyerte – a magyar borok közül elsőként – az Ontario tartománybeli Vaughanban székelő Top Choice Awards nemzetközi marketingkutató cég Top Imported White Wine of Canada (Kanada legjobb import fehérbora) díjat – tájékoztatta az MTI-t szerdán az ottawai magyar nagykövetség.
„Ezt a díjat olyan vállalkozások, olyan személyek kapják, akik szenvedéllyel hisznek abban, amit csinálnak” – mondta David Silvestre, a Top Choice Awards ügyvezetője, a legjobb kanadai termékeknek és szolgáltatásoknak járó díjat ismertetve a magyar diplomáciai képviseleten kedden megtartott díjátadáson.
„Egy olyan bort próbáltunk kifejleszteni az észak-amerikai piacon a magyar borok promócióját elősegítő partnereinkkel közösen, amely összetevői tekintetében a borvidék jellegzetes szőlőfajtáinak a legjobb együttes megjelenését adja, és amely a kanadai borfogyasztók ízlésvilágának is legjobban megfelel” – jelentette ki a díjnyertes bor alkotója, Szepsy István, a Szent Tamás Pincészet főborásza.
Az esemény házigazdája, Ódor Bálint nagykövet hangsúlyozta, hogy a bor nemcsak egy termék, de egy ország kultúrájának a kifejeződése is, így fontos szerepet kap az országimázs építésében, ezen belül kiemelten a gazdasági együttműködés erősítésében. Bár a magyar mondás szerint „a jó bornak nem kell cégér”, a mai kornak és nemzetközi piaci igényeknek megfelelő bormarketing, valamint az ilyen rangos elismerések segíthetnek abban, hogy a világnak ezen a táján is minél többekhez eljuthassanak a kiváló minőségű magyar borok.
Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke a díjátadás alkalmából küldött köszöntőjében hangsúlyozta, hogy az elismerés mindenekelőtt a boré és az alkotóké, de talán joggal büszke rá a teljes Tokaji Borrégió, valamennyi magyar borvidék, a teljes magyar borágazat.
A nagykövetség összefoglalója szerint kanadai borpromóciós projekt közel egy éve indult el, így külön öröm a programban részt vevő szervezetek számára, hogy tevékenységük eredménye ilyen rövid időn belül megmutatkozott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >