Randstad: Ezek a vállalatok idén a legvonzóbb munkáltatók
Ötödik alkalommal díjazta Magyarország legvonzóbb munkáltatóit a Randstad Hungary: a lista élén a Mercedes-Benz végzett, míg az Audi Hungaria sorozatos győzelmeinek köszönhetően belépett a nívódíjasok közé. A két autógyár töretlen menetelése ellenére telekommunikációs területen dolgoznának legszívesebben a magyarok, míg a legnagyobbat a pénzügyi szektor fejlődött. A Randstad Employer Brand Research 2017 eredményeihez képest a kellemes légkör és a rugalmas lehetőségek értékelődtek fel leginkább a munkavállalók szemében.
Ismét egy autógyár, ezúttal a Mercedes-Benz lett a legvonzóbb hazai munkáltató a magyar munkavállalók értékelése szerint. A Randstad Employer Brand Research 2018 felmérés eredményei alapján kedden este ötödik alkalommal adták át a legvonzóbb vállalatoknak járó díjakat. Minden évben az autóipar egyik szereplője, az Audi Hungaria, illetve a Mercedes-Benz végzett az élen. „Ez annak ellenére igaz, hogy a szektorok versenyében az autóipar mindössze a negyedik helyen áll” – jegyezte meg Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. Az Audi Hungaria ezúttal is nagyon jól szerepelt a munkavállalók értékelése alapján, ezért a Randstad Employer Brand díj történetében elsőként nyerte el a Legvonzóbb munkáltatónak járó nívódíjat, ami azt a vállalatot illeti meg, amely öt év alatt három alkalommal is a toplista élére került.
A Mercedes-Benz mögött a dobogó második fokára idén a tavalyi negyedik helyezett IBM léphetett fel, míg a bronzérmes – az IBM-hez hasonlóan szintén két helyet javító – Bosch lett. A top10-be két teljesen új szereplő is bekerült a Coca-Cola és a KUKA Robotics személyében.
Kategóriájában nívódíjat kapott a Tesco és a DM, míg saját szektorában különdíjat érdemelt ki a Budapest Bank, a MOL, a B. Braun Medical, a KUKA Robotics, az IKEA, a Coca-Cola, a Vodafone, a Kühne + Nagel, valamint a Lidl.
A pénzügy, logisztika és kereskedelem vonzereje is nőtt
A szektorok versenyében a telekommunikáció végzett az élen (a munkavállalók 42%-a helyezkedne el szívesen az iparágban), megelőzve a tavalyi győztes gyógyszer- és vegyipart. A dobogó harmadik fokát a szolgáltatások foglalják el. „Az előkelő helyezés ellenére nem dőlhetnek hátra azok a vállalatok, melyek ezeken a területeken tevékenykednek, a telco szektor kivételével ugyanis csökkent az élen járó iparágak vonzereje a munkavállalók szemében. A top10-es lista végén elhelyezkedő pénzügy, logisztika és kiskereskedelem ezzel szemben sokat fejlődött, így a mezőny tömörebb lett, kiéleződött a tehetségekért folytatott harc” – mutatott rá Baja Sándor. A legnagyobbat a fenti szektorok közül a pénzügy lépett előre: a Randstad Employer Brand Research 2018 eredményei szerint a munkavállalók 36 százaléka helyezkedne el szívesen ezen a területen az előző évi 31 százalékkal szemben. Mindeközben a gyógyszer- és vegyiparban, valamint a szolgáltatási szektorban is a munkavállalók 41 százaléka dolgozna az 1 évvel korábbi 43, illetve 42 százalék helyett.
Még mindig nem jó a fókusz
A munkahelyválasztást befolyásoló legfontosabb tíz tényező sorrendje nem változott az előző évhez képest. A listavezetők továbbra is a fizetés (75%), a munkahelyi légkör (64%) és a biztos állás (58%). Ugyanakkor leginkább a kellemes légkör, valamint a hatodik helyet elfoglaló rugalmas lehetőségek értékelődtek fel a munkavállalók szemében. Ezzel szemben a munkáltatók a pénzügyi stabilitás és az élen járó technológia alkalmazása terén jeleskednek. „Évek óta mondjuk, hogy a tehetségek bevonzásához a munkáltatóknak azokra a tényezőkre kell helyezniük a hangsúlyt, amelyek a munkavállalók számára fontosak” – emelte ki Baja Sándor. „A munkáltatói márka építése nagyon kifizetődő: kétszer annyi minőségi jelentkezőt kap az, akinek jó a márkája, az emberek fele még magasabb fizetés esetén se dolgozna rossz márkájú cégeknél, így nekik összességben 10%-kal több bért kell ugyanazon munkáért fizetniük” – tette hozzá a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.
A legnagyobb eltérés a munkavállalói elvárások és a munkáltatók kínálta lehetőségek között a fizetések, a munkahelyi légkör, valamint a munka és magánélet közti egyensúly biztosítása terén mutatkozik. „Utóbbi két tényezőhöz ráadásul nem is feltétlenül pénzre van szükség, sokkal inkább a vezetők elkötelezettségére, erőfeszítésére” – mutatott rá Baja Sándor.
A Z-generációnak rugalmasság kell
A keresett tehetségek demográfiája is meghatározza, hogy egy vállalatnak mely tényezőkre érdemes fókuszálnia. Így például a Z-generációt megcélzó pályakezdő pozícióknál fontos a rugalmasság, a sokszínű csapat, valamint a karrierépítési lehetőségek hangsúlyozása, míg a 45 év feletti munkavállalóknak a fiatalabbakhoz képest értékesebb a munkahely hosszú távú biztonsága és pénzügyi stabilitása. A férfiakat versenyképes jövedelemmel és juttatási csomaggal, míg a nőket stabil állással, valamint a munka és magánélet egyensúlyának biztosításával lehet bevonzani.
A legvonzóbb munkáltatók Magyarországon 2018-ban a Randstad Employer Brand toplistája szerint: (Zárójelben a 2017-es helyezések)
1 Mercedes-Benz (2.)
2. IBM (4.)
3. Bosch (5.)
4. Nokia Solutions and Networks (10.)
5. KUKA Robotics (-)
6. Samsung Electronics (6.)
7. LEGO (3.)
8. Coca-Cola (-)
9. Siemens (-)
10. British Telecom (BT Roc) (7.)
Különdíjak:
Legvonzóbb munkaadó – Pénzintézet: Budapest Bank
Legvonzóbb munkaadó – Energetika és közműszolgáltatás: MOL
Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar: B. Braun Medical
Legvonzóbb munkaadó – Ipar és termelés: KUKA Robotics
Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem: IKEA
Legvonzóbb munkaadó – FMCG: Coca-Cola
Legvonzóbb munkaadó – Telekommunikáció: Vodafone
Legvonzóbb munkaadó – Szállítmányozás és logisztika: Kühne + Nagel
Legismertebb munkaadó: Lidl
Nívódíjasok (Olyan vállalatok, amelyek kategóriájukban 5 éven belül háromszor nyertek. A nívódíjasok 2 évig kikerülnek a legjobbak versenyéből, és külön kategóriában kapnak elismerést.):
Legvonzóbb munkaadó: Audi Hungaria
Legismertebb munkaadó: Tesco
Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem: DM
A Randstad Employer Brand Research-ről:
A világ legnagyobb független felmérése a munkáltatói márkákról, amely a világgazdaság 75 százalékát lefedő 30 ország munkaerőpiacát vizsgálja. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a TNS csoport végzi a 18-65 éves korosztályban. A minta nem szerint reprezentatív, míg a 25-44 éves korosztályra nézve túlreprezentált. A 2018-as kutatásban globális szinten több mint 175 000, Magyarországon 8201 potenciális munkavállaló vett részt. Az adatfelvétel hazánkban 2017. november 29. és december 19. között, online megkérdezéssel zajlott.
A felmérés eredményei alapján adják át évről évre a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Employer Brand díjakat.
A Randstad Employer Brandről:
http://www.randstad.hu/randstad-award/
Kapcsolódó képanyag:
Baja Sándor fényképe nyomdai felbontásban:
http://www.sakkom.hu/sajto/randstad/kepek/Baja_Sandor_Randstad_Hungary_nyomdai.jpg
Baja Sándor fényképe webes felbontásban:
http://www.sakkom.hu/sajto/randstad/kepek/Baja_Sandor_Randstad_Hungary_webre.jpg
Randstad Employer Brand Research 2018 főbb eredményeit bemutató ábrák: http://bit.ly/rebr2018-eredmenyek
Kapcsolódó cikkeink
Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Egy román munkavállaló mobilisabb, jobban beszél nyelveket, mint egy magyar
Többek között az okokról is mesélt Baja Sándor, a Randstad…
Tovább olvasom >A tanulás fontosabb lett a karriernél
Nagyot fordult a világ a munkahelyeken. Ma már nem csak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >