Rákapcsolt a cseh kiskereskedelem
Márciusban 7,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom éves összehasonlításban Csehországban a februári 0,6 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) kedden Prágában.
Az első negyedévben éves összehasonlításban 4,8 százalékos volt a kiskereskedelmi forgalom növekedése.
A leggyorsabban továbbra is az internetes eladások növekednek, márciusban ez 25,8 százalékot tett ki.
A naptári hatásoktól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom márciusban 7 százalékkal emelkedett a februári 4,9 százalékkal összevetve. A naptárhatásoktól megtisztított negyedéves növekedés 5,1 százalékos volt. A kiigazított adatra hatott az is, hogy tavaly a húsvéti vásárlások márciusra, míg az idén áprilisra estek, így az idén jó áprilisi eredmény várható. A külkereskedelem mérlege márciusban 22,6 milliárd korona többletet mutatott, ami éves szinten 1,7 milliárd koronával jobb eredmény az egy évvel korábbinál. A statisztikusok szerint leginkább a cseh gépipari termékek és a személygépkocsik voltak kelendőek külföldön. A idei eladások értéke 4, illetve 3,5 milliárd koronával volt magasabb, mint 2016-ban.
Az európai uniós országokkal folytatott kereskedelem mérlege márciusban 64,5 milliárd koronás többletet hozott, ami 6 milliárd koronával több a tavalyi azonos havinál. Az EU-n kívüli országokkal Csehország mérlege 39,9 milliárd koronás hiányt mutatott, 4,3 milliárddal többet, mint tavaly márciusban. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre keresettebbek a teljes munkaidős kiskereskedelmi állások az USA-ban
Egyre nagyobb érdeklődést tapasztalnak a kiskereskedők az álláskeresők részéről a…
Tovább olvasom >Bizonytalan a Tesco jövője Közép-Európában
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága. Hazai piacán…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mit mondanak a vásárlók az új kereskedelmi eszközökről?
A Consumer Panel Hungary GfK–YouGov év elején megkérdezte paneltagjait online vásárlási szokásaikról,…
Tovább olvasom >Speciális élelmiszerek toplistája: 1. Diabetikus, 2. Szénhidrátcsökkentett, 3. Laktózmentes
Együnk-e tojást, vagy nem ajánlott? Igyunk-e állati eredetű tejet, vagy…
Tovább olvasom >Közösség a közösségben
A Magyar Termék Nonprofit Kft. legutóbbi, MesterMűvek üzleti workshopja igazi mérföldkőnek bizonyult, miután…
Tovább olvasom >