Rákapcsolt a cseh kiskereskedelem
Márciusban 7,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom éves összehasonlításban Csehországban a februári 0,6 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) kedden Prágában.
Az első negyedévben éves összehasonlításban 4,8 százalékos volt a kiskereskedelmi forgalom növekedése.
A leggyorsabban továbbra is az internetes eladások növekednek, márciusban ez 25,8 százalékot tett ki.
A naptári hatásoktól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom márciusban 7 százalékkal emelkedett a februári 4,9 százalékkal összevetve. A naptárhatásoktól megtisztított negyedéves növekedés 5,1 százalékos volt. A kiigazított adatra hatott az is, hogy tavaly a húsvéti vásárlások márciusra, míg az idén áprilisra estek, így az idén jó áprilisi eredmény várható. A külkereskedelem mérlege márciusban 22,6 milliárd korona többletet mutatott, ami éves szinten 1,7 milliárd koronával jobb eredmény az egy évvel korábbinál. A statisztikusok szerint leginkább a cseh gépipari termékek és a személygépkocsik voltak kelendőek külföldön. A idei eladások értéke 4, illetve 3,5 milliárd koronával volt magasabb, mint 2016-ban.
Az európai uniós országokkal folytatott kereskedelem mérlege márciusban 64,5 milliárd koronás többletet hozott, ami 6 milliárd koronával több a tavalyi azonos havinál. Az EU-n kívüli országokkal Csehország mérlege 39,9 milliárd koronás hiányt mutatott, 4,3 milliárddal többet, mint tavaly márciusban. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!
Áprilishoz képest májusban az árrésstop ellenére 0,6 százalékkal emelkedtek az…
Tovább olvasom >A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi,…
Tovább olvasom >Colliers: a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése folytatódott az első negyedévben
Az első negyedévben folytatódott a közép-kelet-európai kereskedelmi ingatlanpiac fellendülése: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >A kormány támogatja a magyar borászat megújulását és hagyományainak megőrzését
Régóta a mezőgazdaság zászlóshajójaként tekintünk a mindig megújulni képes borágazatra,…
Tovább olvasom >