Rákapcsolt a cseh kiskereskedelem
Márciusban 7,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom éves összehasonlításban Csehországban a februári 0,6 százalék után – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ) kedden Prágában.
Az első negyedévben éves összehasonlításban 4,8 százalékos volt a kiskereskedelmi forgalom növekedése.
A leggyorsabban továbbra is az internetes eladások növekednek, márciusban ez 25,8 százalékot tett ki.
A naptári hatásoktól megtisztítva a kiskereskedelmi forgalom márciusban 7 százalékkal emelkedett a februári 4,9 százalékkal összevetve. A naptárhatásoktól megtisztított negyedéves növekedés 5,1 százalékos volt. A kiigazított adatra hatott az is, hogy tavaly a húsvéti vásárlások márciusra, míg az idén áprilisra estek, így az idén jó áprilisi eredmény várható. A külkereskedelem mérlege márciusban 22,6 milliárd korona többletet mutatott, ami éves szinten 1,7 milliárd koronával jobb eredmény az egy évvel korábbinál. A statisztikusok szerint leginkább a cseh gépipari termékek és a személygépkocsik voltak kelendőek külföldön. A idei eladások értéke 4, illetve 3,5 milliárd koronával volt magasabb, mint 2016-ban.
Az európai uniós országokkal folytatott kereskedelem mérlege márciusban 64,5 milliárd koronás többletet hozott, ami 6 milliárd koronával több a tavalyi azonos havinál. Az EU-n kívüli országokkal Csehország mérlege 39,9 milliárd koronás hiányt mutatott, 4,3 milliárddal többet, mint tavaly márciusban. (Kokes János, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az üzemanyag- és az élelmiszerárak alakulása mérsékelte az inflációt Csehországban
Két százalékra csökkent júniusban az éves infláció Csehországban a májusi…
Tovább olvasom >Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >